Pagina's

donderdag 30 augustus 2018

Vakantie weer voorbij...


Even off-topic: Peter stuurde een quote in en werd geselecteerd door Omdenken. Op de online-kanalen van Omdenken werd het al honderden keren gedeeld, whaaaa, ik ben trots ;)... 
De vakantie zit er weer op. Zonder dat ik het plan had heb ik bijzonder weinig geblogd in de zomervakantie. Eerst volgden de dagen elkaar gewoon snel op en genoten we van een veelal offline vakantie. Daarna begaf onze laptop het... Peter heeft er al eens een nieuwe schijf ingezet en voor nog geen 100 euro draaide de laptop weer voor jaren als een zonnetje.

2/3 weken geleden kreeg ik hem ineens niet meer opgestart :(... Ik heb een backup gelukkig dus daar was ik niet bang voor, maar het is gewoon een gemis, omdat ik m'n blogs altijd achter de laptop typ, even tussen de bedrijven door vanaf de bank, je weet wel hoe dat gaat. Hetzelfde geldt voor een heleboel andere dingen, zoals bijv. de bijdrage voor Terdege, advertenties op Marktplaats, enz. - vrijwel alles gaat vanaf de laptop. Peter heeft naar de laptop gekeken, het was een foutmelding doordat de laptop erg verouderd is en met wat kunst- en vliegwerk en tips van een ICT-familielid draait de laptop weer. Hmm, voor zolang het duurt... Langzaam maar zeker moet ik dus toch kijken naar een andere laptop. Stiekem weet ik dat al veel langer, want meestal wordt een laptop wel in 5 jaar afgeschreven, dus dat deze na 12 jaar zegt 'bekijk het' is niet heel vreemd... Peter vroeg of ik er 1 voor m'n verjaardag wilde, maar toen deed hij het nog en zei ik 'nee joh, hij is wel oud, maar doet het nog. Ik vraag liever een coverlock...' Achteraf had ik beter andere keuzes kunnen maken, maarja je weet nu eenmaal niet alles van tevoren... Ik heb 2 jaar mijn verjaardag niet gevierd en een klein cadeautje gekregen, nu mocht ik van mezelf weer iets 'groots' op het lijstje zetten. Ik wil zoooo graag baby- en kinderkleding gaan maken van alle 2ehands stoffen die ik nog heb...
Voor nu ben ik er nog niet uit: Wachten tot de laptop weer stuk gaat, alvast op zoek naar een nieuwe, oriënteren op een tweedehandse of refurbished of ............... Voorlopig doet hij het nog en ik wil liefst er nu geen geld aan uitgeven. Niet dat ik het geld niet heb, maar we hebben recent fors geld uitgegeven voor een andere auto, ik kreeg een mooie coverlock voor m'n verjaardag en over een paar weken wil ik een (2ehands) co-sleeper kopen (ben al wat aan het rondzoeken op Marktplaats). Van een paar tientjes tot een heleboel, het kost gewoon veel geld allemaal. Tel daarbij op dat ik vanaf mei geen inkomen heb, omdat ik niet werk (en dat vind ik prima) en dat ik voorlopig nog niet wil gaan werken om de eerste periode als de baby klein is echt thuis te zijn bij de kinderen. Ik vind het echt geen straf om de hand op de knip te houden, ben gewoon dankbaar met hetgeen ik heb en ben superblij dat ik een handige man heb die mijn laptop voor nu weer even aan de praat kreeg :). Geen dure kosten voor reparateurs, enz.

Ik zal de komende weken mijn best doen om iets meer te schrijven. Er komen misschien nog wel wat vakantieverhalen voorbij en wellicht dat ik wel weer een keer of 4 per week een blog kan publiceren :)...

Alvast een voorproefje: Poppenkleding en ander poppenspul wassen in de vakantie. Christilène zet zelf de machine aan en kijkt daarna even of het goed gaat ;)...

En zelf ophangen hoort er ook bij natuurlijk. Heerlijk dat ze op die leeftijd 'helpen' nog echt als iets leuks zien. Ze zei heel serieus: 'Mam, weet je wat? Later ga ik leren voor hulpje! Dan hoeven jullie alleen maar eten te koken en de tafel te dekken en dan kan ik de rest voor jullie doen...' Peter en ik hebben over haar hoofd maar naar elkaar geknipoogd en we dachten bij onszelf 'we spreken jou over een jaar of 10 wel weer'...

Ondertussen zijn we ook stevig bezig geweest met minimaliseren in de vakantie! Een paar dingen op Marktplaats gezet en een halve aanhanger vol hebben we naar de rommelmarkt gebracht, heer-lijk! Er staan nog 3 dozen klaar voor de ruilwinkel en ik ga nog een start maken met mijn hobbykamer en het uitzoeken van de kleding van de kinderen en voor de baby alvast. Inmiddels alweer 22 weken zwanger, dus het begint op te schieten. Wat ik in de gauwigheid tijdens het opruimen zag ben ik qua winterjassen al voorzien voor de kids, heel erg fijn! Dat is altijd best een grote uitgave, maar nu dus gratis van anderen gekregen, heel dankbaar voor. Voor Christilène moet ik nog even op zoek naar snowboots en nette laarsjes. Ongelofelijk wat is zij gegroeid de laatste weken... Ineens zijn alle jurken maatje tuniek geworden en zelfs juffrouws op school zeiden onafhankelijk van elkaar 'ohh Chris wat ben je groot geworden!' Ze is heel lang vrij klein geweest en vroeg weleens 'waarom staat mijn streepje bijna onderaan, ik ben toch al 5?' Ze hadden zo'n meetlint waar de lengte in streepjes op werd gezet met de naam erbij en af en toe werden ze weer gemeten, vonden de kinderen ontzettend leuk, maar naar haar zin groeide ze te weinig. Nu dus ineens schoenmaat 28 overgeslagen en bam naar 29. Op de weggeefhoek scoorde ik 2 paar gratis gymschoenen van maat 29 en 30, dus de 27 gaan in de kast en ze heeft weer een 'nieuw' set klaarstaan :)...

Het voelt gewoon heerlijk om langzaam maar zeker weer een beetje de draad op te pakken, wat in huis te kunnen doen. Voor velen wellicht ondenkbaar dat ik het leuk vond, maar ik heb gisteren genoten van het feit dat ik (met behulp van mijn bekkenband) bijna een uur heb staan strijken! Dat was maanden geleden, tussendoor ben ik 3x geholpen door anderen die het hebben gedaan, maar er lag nu wel weer een mand vol van een week of 8 denk ik. Heerlijk dat ik dat weer zelf kon, dan voel ik me echt een gezegend mens. Tegelijkertijd moet ik mezelf in acht nemen. Ik voel me snel een hele piet, heb regelmatig dat ik in de avond met krukken moet lopen, omdat m'n bekken blokkeert en ik niet meer lopen kan, gewoon omdat ik te enthousiast ben. Liefst wil ik alles kunnen ;)...

Voor nu gaan we weer heerlijk genieten van het ritme, weer wat blogs typen, wat dingen in huis oppakken, voorbereidingen doen voor de interne verhuizing (Jochanan naar een eigen kamer, zijn kamer weer voor de baby), enz. Alles in stapjes en zien dat ik mijn nesteldrang onder controle houd :P...

Is voor jullie de vakantieperiode weer ten einde?

19 opmerkingen:

  1. Fijn dat het zo goed met je gaat Adrianne!
    Hopelijk mag het zo blijven,reden tot dankbaarheid.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoera, je bent er weer! Ik miste je al en nog fijner dat het goed gaat!!! Praise the Lord. Nu een vraagje, wat is een co-sleeper? Willen jullie iemand hebben te slapen bij je in bed? Nee, grapje, het zal wel wat anders zijn. Opklapbed of onderschuifbed? Groetjes Theda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de baby :)! Het is een wiegje met 1 zijkant er niet aan, die doe je aan je bed, zodat je baby lekker dichtbij je slaapt. Ik vind samen slapen op die manier heel fijn. Hier was het altijd zo dat Peter er in de nacht uitging en de baby's verschoonde, daarna voedde ik de baby en daarna moest hij er weer uit om de baby in bed te leggen, omdat ik slecht kon lopen met name in de avond/nacht. Bij Jochanan kreeg ik een co-sleeper te leen. Wat een uitkomst, zo kon ik hem zelf wegleggen. En stiekem was het zoooo knus en gezellig dat ik meteen toen ik weer zwanger was bedacht dat ik weer een co-sleeper wilde. Lenen lukt nu niet meer bij die persoon ivm eveneens blijde verwachting, dus ga ik er zelf 1 aanschaffen :)

      Verwijderen
    2. Dat klinkt praktisch en knus gezellig.Een mens is nooit te oud om wat te leren. En geen angst dat je op je kindje gaat liggen als baby bij je in bed slaapt. Dat doen mensen wel en dat vind ik zó eng. Baby's worden ook veel langer "doorgevoed" 's nachts hoor ik hier en daar.

      Verwijderen
    3. Geen idee hoelang men vroeger doorging met nachtvoedingen. Hier deed ik het om de 3u in de kraamtijd, maar daarna al snel zolang ze sliepen hoor ;). Ik kan ontzettend slecht tegen weinig slaap en 3 nachtvoedingen zijn echt slo-pend voor me, voordat ik weer eens slaap...

      Verwijderen
    4. Om ongeveer 10 uur de laatste avondvoeding en dan om een uur of 3 en dan pas weer 's morgens om 6 uur liever 7 uur. Vaak tot een maand of 2 of korter. Er werd niet verteld dat bij een lange periode niet voeden, het bloedsuikergehalte van de baby teveel kan dalen. In de jaren 70 was het ook heel stipt van linkerborst en dan bij de volgende voeding rechterborst. Mijn borstvoeding kwam nooit goed op gang en toen mijn dochter haar zoon kreeg ( nu 30 jaar )was het al anders.

      Verwijderen
  3. Zie artikel RD 29-8, over 2e hands laptops die als nieuw zijn! Wie weet is dat wat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaaaa, die had ik gelezen :)!! Ik dacht al 'dat komt als geroepen' ;)... Ik moet me er nog even in verdiepen, heb even vluchtig gisteren al op de website gekeken...

      Verwijderen
    2. Daar hebben wij ook een laptop van, een topding! Ik zou me er zeker even in verdiepen!

      Verwijderen
  4. Klinkt goed bij jullie! Wat fijn dat het wat beter gaat, inderdaad is het dan een kunst om niet direct teveel te doen.
    En wat leuk die quote van Peter! Terecht hoor, dat je trots bent :)
    Hier is alles weer in volle gang, iedereen is weer in zijn ritme, behalve ik :P.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat komt vanzelf ;)... Rustig aan, neem je tijd, even paar dagen weer tot jezelf komen, komt vanzelf goed...

      Verwijderen
  5. Ik weet niet of je er plek voor hebt in de slaapkamer, maar je kunt ook het Ikea ledikantje gulliver gebruiken als co-sleeper. En later weer als ledikantje mocht dat nodig zijn. Lattenbodem op de laagste stand en de poten ophogen. En een stukje schuimrubber aan de zijkant zodat de matrassen strak tegen elkaar aanliggen en dezelfde hoogte hebben. Hey bedje vind je vaak voor een 10tje op marktplaats.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is dat eigenlijk een ledikant of meer een wiegje? Ik heb overwogen om een ledikantje te nemen, maar niet zoveel plek. Naast het hoofdeind staat een nachtkastje en vind ik erg fijn voor een glas drinken, de telefoon, enz. Een ledikantje dan nog ernaast zorgt ervoor dat ik naar mijn voeteneind moet klauteren om uit bed te gaan, omdat die een stukje langer zijn dan een wiegje. Om die reden toch besloten iets kleiners te kopen... Ik heb ook een wieg (die wel vrij groot is) voor in de babykamer en het ledikantje ligt Jochanan nu in, maar die kan best na een jaar of 1,5 naar een groot bed. Dankjewel voor je lieve idee en het meedenken, wordt erg gewaardeerd :)!

      Verwijderen
    2. Hier ook al jaren een Gulliver naast ons bed. Het voeteneind daarvan gebruik ik als nachtkastje. Flesje water, telefoon, zoogcompressen destijds ;)

      Verwijderen
  6. Wat fijn dat je er weer bent. Hier maandag alles weer van start. Heerlijk genoten met elkaar. Wat fijn dat je bepaalde dingen zelf kunt oppakken. Ja opeens groeien ze hard. Mijn oudste zoon net 14 is in de vakantie al groter dan ik. Heel handig voor de hoge keuken kastjes :) maar kleding maten gaan snel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ooit hoop ik dat Jochanan dat ook nog gaat bereiken ;)... Hier heb ik nu ook overal een trappetje voor nodig, want Peter is ook een stukje langer dan ik...

      Verwijderen
  7. Ik heb gewoon een tijdje de kinderwagen met ligbak naast m'n bed gehad. (Wagen stond op een strandlaken) Kon ik er inderdaad ook elke keer zelf bij, zonder manlief wakker te maken. Werkte fantastisch.
    Na een aantal weken gingen ze dan de wieg in.
    Zeker voor de eerste weken ideaal als je 's nachts nog regelmatig voedingen geeft.
    (En wat genoot ik van die nachtvoedingen als heel de wereld stil was en ik mijn baby weer kon zien. Stiekem heimwee ;-))

    Ik wens je nog een goede zwangerschap! God zegene jou en je gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi!
    Je kunt heel eenvoudig een co-sleeper zelf maken! Dit hebben wij vorig jaar ook gedaan voor onze dochter. Als je wilt, kan ik er wel een foto van mailen.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb net weer onze bednest teruggekregen van mijn zusje, als je daar belangstelling voor hebt laat maar weten (we wonen in Utrecht)

    BeantwoordenVerwijderen