Pagina's

woensdag 12 juni 2024

Koptelefoon gerepareerd

Voor zijn verjaardag kreeg Peter 2,5 jaar geleden een koptelefoon met noise cancelling. Hij had positieve reviews gelezen, het was een forse uitgave, maar met het idee dat hij die prettig kon gebruiken voor z'n werk, voor muziek en dat het ingezet kon worden als er iemand overprikkeld was voor even muziekje luisteren en rustig worden; we kochten deze. 

En waar we even een 'valse start' hadden doordat we de koptelefoon lieten vallen en er 1 kant niet meer goed ingeklapt kon worden, zijn we vooral erg blij met dit ding. 

Na een poosje ging een stukje van het plastic los. Ach, toe maar. Maarja, het ging steeds verder en ik was bang dat het niet meer te repareren was als het helemaal los was. Peter opperde 'misschien met een kromme naald?' Dus ik ging op pad, maar er was nergens een flinterdunne kromme naald te vinden. Ook via m'n whatsapp status kreeg ik alleen wat dikkere kromme naalden. Iemand opperde 'is lijmen een optie?' maar ik was bang dat dat niet zo netjes werd. 


Plan B; een dunne naald van mezelf zelf krom buigen...


Peter was al begonnen met een rechte naald en dat was ehm... 'niet zo mooi, maar het zit wel dicht' aldus zijn eigen zeggen;). Hij zei later 'ik had het beter meteen aan je kunnen vragen lief'. Ach, ieder z'n kwaliteiten zullen we maar zeggen, als de techniek in zo'n koptelefoon het af laat weten kan ik niks en is hij aan de beurt ;)...

Je kon de lijn zien waar het gelijmd was, die heb ik zo goed mogelijk aangehouden. Heeeeel voorzichtig gedaan, het is dun plastic en ik was bang dat het zou scheuren.

En ziedaar; alles is weer klaar. Bovenste is hoe het hoort, onderste is gerepareerd, zoek de verschillen :). Ik heb een blinde steek gebruikt en inmiddels is het alweer enkele weken geleden en het zit nog steeds goed vast :)... 


Wellicht hadden we nog wel garantie kunnen krijgen ofzo, maar dan ben je de koptelefoon een poos kwijt, of je krijgt een nieuwe, maar dan belandt deze misschien wel op de afvalberg. Zoals we met apparatuur buiten de garantie omgaan, gaan we ook om met spullen binnen de garantie; als het te repareren is doen we dat. Gewoon proberen. En natuurlijk doe ik dit ook nooit, maar we kunnen altijd zoiets proberen...

Heb jij weleens iets gerepareerd waarvan je dacht 'hmm, nooit gedaan maar moet vast lukken...' ?

 

5 opmerkingen:

  1. ik ga een witte leren tas opknappen. Het is een tas die mijn moeder droeg toen ze 64 jaar geleden huwde met mijn pa.Er zitten pennen strepen op de buitenkant en de stoffen binnenvoering is verteerd.
    Het is een uitdaging. Maar ik heb het nog nooit gedaan en dus kan ik het! Als je het niet probeert, weet je zeker dat het niet lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn partner is vrij goed in het repareren van van alles. Zelfs toen we in Frankrijk in zijn huis waren wist hij de uitlaat van zijn auto te repareren met een deel stijgerbuis en kwamen we geluidloos weer thuis.
    Maar op dit moment lukt het het niet om de stortbak te repareren, die blijft zachtjes leeglopen en aangezien hij al diverse keren is gerepareerd/gelijmd is het nu niet meer te doen, tijd voor een andere. Mag ook wel na 40 jaar, maar we hadden hem graag nog behouden tot renovatie hele badkamer eind van het jaar.
    Wat hij aan mij overlaat is telefoonnummers opzoeken van winkels etc. Hij kan het niet loslaten dat je daar een telefoonboek voor moet hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. overigens zijn die oordingen ook los te koop...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor de tip! Heb je een link ervan? Dat ga ik zeker onthouden! Ik vind via Google zo gauw alleen via buitenlandse websites en niet van Clam zelf iets vinden waardoor ik twijfel of het erop past/of het net zo goed werkt, omdat er ook noise cancelling op zit etc. en dat is niet bij iedere koptelefoon zo, dus er zit wel verschil in :).

      Verwijderen