Pagina's

woensdag 6 september 2017

Cadeau - broodbakpakket

Ik stelde een broodbak-pakket samen met allerlei soorten all-in-mixen (omdat ik vermoedde dat de ontvangers hiermee bakten). Uiteraard gebruikte ik het meel van de molen waar ik zelf ook altijd meel koop:


2 potjes (nog over van de kruiden-ruil) vulde ik met zonnebloempitten en sesamzaad:

Dienblad stond klaar voor de rommelmarkt, maar heb ik nu niet als cadeau erbij gedaan, maar puur gebruikt voor het inpakken. Eerst had ik het idee om er een (ingepakte) plank onder te zetten, want die zakken zijn vrij zwaar waardoor het anders heel lastig netjes blijft staan. Dit bleek een handige oplossing :)! Dat bruine papier komt uit een kerstpakket en het bruine lint had ik nog. Dus dit is het geworden:

Voordeel van dit pakket is dat je alleen water en boter hoeft toe te voegen, dus zelfs als je geen bakblikken of broodbakmachine hebt kun je gemakkelijk een vloerbrood op een plaat maken. Het is de eerste keer dat ik zo'n pakket geef en ik wist dat ze zelf brood hadden gebakken en het lekker vonden. Enige waar ik over twijfelde was of ze nu nog bakten. En jawel :)! Een gesl(w)aagd gokje dus, maar het werd ontzettend gewaardeerd en het leuke is dat door het zelfgebakken brood van mijn moeder deze mensen 10-13 jaar geleden aan brood bakken zijn begonnen... Grappig hoe dingen kunnen lopen. 

Wat is jullie meest gesl(w)aagde cadeau ooit dat je hebt gegeven?

Vandaag staat er een interview in het Nederlands Dagblad :). Het is GRATIS te lezen voor jullie!!
Voor alle nieuwe lezers: Van harte welkom!

Als je het leuk vindt om m'n blog te volgen; er zijn diverse opties:
1. Met een Google-account kun je rechts in beeld op de blauwe button 'volgen' klikken.
2. Met een e-mailadres kun je rechts bovenin in beeld je mailadres invullen en dan op de grijze button 'submit' klikken. Je ontvangt dan een mail als ik een bericht heb geplaatst (dit kan in je spambox terecht komen, dus houd het even in de gaten. Het komt vaak voor dat je pas 10-12 uur nadat ik een bericht online heb gezet pas een update krijgt in je mailbox).
3. Via Facebook. Als je daar een 'like' geeft, kun je me volgen, welkom!

22 opmerkingen:

  1. Alweer een mooi cadeau.. prijzig ook voor zomaar een cadeautje. Molenbeek is niet goedkoop en dat zijn de pitten ook niet. Inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk kado om te geven en te krijgen!
    Wij geven wel eens diverse groenten uit eigen tuin. Ook ietwat gewaagd omdat we niet altijd weten of de ontvanger ze lust

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat soort dingen zijn heel leuk om te krijgen. Ik doe vaak een leuk mandje met een thema. Bijvoorbeeld 'relax' en dan gaan er dingen in als doucheschuim, wierook, kaars, kleine stenen boedha. Ook heb ik eens een 'koffie' pakket gemaakt en een 'love' pakket voor een trouwerij. Dit soort dingen wordt altijd leuk ontvangen en ik doe er veel dingen in die opgemaakt worden, zoals dus koffie en chocolade, altijd een succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik volg je trouwens via Bloglovin. Je kunt daar alle blogs toevoegen die leest en eventueel ook posten bewaren die je aanspreken. De nieuwe posten staan er ook altijd erg snel in. Alles handig bij elkaar, ik vind het een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk en origineel cadeau. Ik maak ook graag cadeaumandjes met van alles erin wat de ontvanger gebruikt. Doordat dat gebruiksvoorwerpen zijn, geef je meestal nuttige dingen en geen frutsels die ergens in een kast belanden. Ik heb net het interview gelezen, leuk! Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee .Ik heb net het interview gelezen en volg je al een tijdje,heel inspirerend.Groetjes Lia.


    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb al een aantal keer gevraagd om je weekmenu's. Ik kan me niet voorstellen dat je voor 40 euro goed en gezond eet. Of je eet vaak bij iemand anders misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weekmenu's zijn erg wisselend en zijn per persoon verschillend, vandaar dat ik heb gekozen voor een globale 4-wekenlijst voor 200 euro. (http://aad-actief.blogspot.nl/2017/06/boodschappenlijst-4-personen-1-maand.html)

      Nee, we eten niet vaak bij iemand anders. Bijv. met een verjaardag, maar daarnaast krijgen we zelf erg veel gasten. We zitten zo met 15-20 personen te eten of te drinken ;)... We krijgen meer gasten te eten dan dat we zelf elders eten, dus dat tel ik niet mee.

      Pakjes, zakjes kopen we niet meer, we eten veel groente en fruit en combineren het creatief. Oja en minder vlees scheelt ook aanzienlijk.

      W.b. de 4-weken-lijst: Dit is niet volledig mijn lijst, want bijv. toiletpapier gebruiken we niet zoveel (met die hoeveelheid doen wij ong. een jaar ivm wasbare doekjes), m'n brood en afbakbroodjes bak ik zelf, dus bespaar ik mee. Koekjes koop ik zelden, maak ik ook zelf. Maar ik koop dus weer meer bloem en volkorenmeel, dat staat niet op de lijst.
      Ik doe gerust boodschappen voor 50 euro of voor 30, alleen m'n Excel-document vertelt me dat ik gemiddeld 40 euro aan boodschappen uitgeef ;)...

      Hopelijk kun je er iets mee!

      Verwijderen
    2. Nee, daar kan ik niets mee. Eerlijk gezegd geloof ik je niet. Iedereen kan een lijst opstellen met boodschappen voor 200 euro. Het klinkt geweldig zuinig maar zo lang jij niets concreets plaatst, denk ik dat het niet kan. Maar als jij dit leuk vindt, gewoon lekker verder gaan.

      Verwijderen
    3. Maar die lijst is gewoon met de prijzen van AH of Aldi, dat is toch concreet? Ik kan moeilijk 2 komkommers voor 99 cent erop zetten of andere groente- en fruitprijzen. Die fluctueren nogal. Als je zoekt op 'recept' bij m'n tags vind je allerlei recepten.

      Ja, ik vind het leuk, maar bloggen kost me zo'n 2 werkdagen per week minimaal. Daarnaast nog de mailbeantwoording. Ik doe het vrijwillig om anderen te inspireren, verdien er niets mee en weekmenu's hebben eerder geleid tot behoorlijke discussies (teveel groente, te weinig vlees, enz, enz. Zoveel hoofden, zoveel zinnen, dat doe ik niet meer :). Fijne avond!

      Verwijderen
    4. Zo Lianne, ga je lekker? Waarom zou Adrianne daar over liegen? Als je goed leest en terug leest zie je door de berichten been toch dat het lukt? Wij hebben ongeveer dezelfde gezinssamenstelling maar bij ons lukt het niet voor langere tijd dus ik ben net als Lianne jaloers op je creativiteit :-)

      Verwijderen
  8. Heel leuk artikel!! ��
    Gr Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vanmorgen las ik je interview al in de krant, heel erg leuk. Ook fijn om te lezen hoe jullie heel gezond eten terwijl mensen juist verwachten dat dat niet zo is. Ik lees je blog al vanaf het begin en geniet er altijd weer van. Groetjes Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha. Zo grappig. Ik las ook het artikel in de krant. Net of er een 'bekende' in de krant staat. Succes met je blog! Ik lees je berichten met veel plezier.
    Groeten Thysia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk artikel geworden in de krant, leuke foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik kan je boodschappenlijst niet openen :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Woensdag 7 juni 2017 heb ik de lijst geplaatst, het is een foto-document volgens mij. Welke foutmelding krijg je? Anders kun je me even mailen, dan probeer ik het op te slaan opnieuw en te mailen naar je.

      Verwijderen
  13. Erg leuk om je interview in het ND te lezen. Het is een mooi en inspirerend stukje geworden.
    Misschien vind je het nog leuk om je aan te melden bij ons blog www.christelijkewebloggers.blogspot.nl (Ik neem zomaar aan dat je ook christen bent omdat je in het ND stond). Je bent van harte welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor de uitnodiging! Ik heb er nog niet eerder van gehoord en ga morgen eens goed kijken naar jullie blog! Jep, wij zijn ook christen :)

      Verwijderen
  14. Ga je het interview ook nog op je blog plaatsen? Ik wil het wel graag lezen maar heb geen trek in de cookies van ND

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, het interview is gratis te lezen via ND, betaald te lezen via Blendle en misschien helpt het om je geschiedenis en cookies vooraf en daarna te wissen? Het mag niet gepubliceerd worden uiteraard op mijn eigen blog, maar het is al heel wat dat ik een gratis link kreeg ;)... Dat doen ze niet zo vaak, maar heb ik om gevraagd voor jullie als lezers :)...

      Verwijderen