Pagina's

dinsdag 27 februari 2018

Verslag - week 7/8

En toen kwam het moment dat ik écht iets nodig had van de vliering... Hellup... Peter bewaarde de rust en hielp orde scheppen... Zo verdween er al heel wat, o.a. grotere dingen. Peter stelde voor om meer dozen naar beneden te halen, maar ik heb het liever niet in het zicht staan tot de tijd dat ik er iets mee ga doen, dusss ik besloot steeds iets naar beneden te halen. 

En daar kwamen 2 dozen met hobbyspullen. 1 telefoontje of het gebruikt kon worden in een huis met ouderen waar ze geregeld knutselen. Het antwoord was 'graag', dus dat kon weg. Daarna nog met allerlei kleding, spulletjes, enz. een doos gevuld. Totaal zeker 100 stuks weg in 3 bananendozen :)...

Alleen: Vergeten een foto te maken, dat is jammer! Geeft niet voor nu, de teller is in ieder geval met 100 gestegen, dus 280 nu totaal...

In de aanloop naar de verkiezingen komt deze maar weer eens voorbij...

Christilène heeft iets nieuws bedacht... Ik stelde haar voor om een keer samen weg te gaan, zonder papa en Jochanan met 'alleen de meisjes'... Dat leek haar ook wel wat. 'Ik weet wat we dan kunnen doen,' zei ze enthousiast... 'O, wat dan?' 'We kunnen wel naar een gestogantje...' 'Dat klinkt leuk!' 'En ik weet al wat ik neem... Patat met makkie-roo-nie...' 'Een erg goed idee! Zullen we daarvoor sparen samen?' Dat leek haar ook wel een goed plan... Ik ben dus druk aan het haken geslagen voor haarknipjes met bloemetjes en Christilène gaat me helpen bij de verkoop, zodat we samen een keertje 'makkie-roo-nie' kunnen gaan eten in een 'gestogantje', hahahaha ;)... 

Als jullie dus binnenkort foto's voorbij zien komen die een beetje scheef zijn, weten jullie alvast dat die afkomstig zijn van onze 4-jarige huisfotografe ;)...

Altijd al willen leren (be)sparen? Consuminderen? Weet je niet waar je moet beginnen met minimaliseren? Wil je meer dingen zelf leren maken, bijv. zuivel? Of een kledingadvies om kledingmiskopen te voorkomen? Schrijf je dan nog snel in voor het Op Orde Event van 10 maart a.s.! Je kunt je nog aanmelden tot zaterdag... Lees hier alle informatie over deze leuke dag, welkom!

3 opmerkingen:

  1. Leuk dat je dat gaat doen met Christiléne.
    Heerlijk is zo,n kinder taaltje!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zo'n uitje. Doet me trouwens denken aan een vakantie in Portugal. Daar bestelde ik pasta en kreeg er patat bij als bijgerecht. Rijst had overigens ook gekund...

    BeantwoordenVerwijderen