Pagina's

donderdag 1 februari 2018

(Bijna) gratis lekkers...

Nieuwjaar is alweer een maand 'oud', maar die Vegter's rolletjes vind ik heel erg lekker. Een paar keer getwijfeld in de winkel, maar 3,29 voor een pak vond ik erg prijzig. Later werd het met 50% korting 1,64, maar ook dat vond ik nog steeds best veel voor een pak koek.

Ineens had ik geluk :)! Ik was bij de ruilkast (zal ik later even uitgebreider over bloggen en uitleggen) en daar lag zomaar een pak...

Even een bus slagroom erbij gekocht en smullen maar...

Voor variant 1 heb je nodig:
- jam (ik gebruikte bosvruchtenjam)
- chocoladesnippers (ik gebruikte melkhagelslag)
- en natuurlijk de rolletjes en slagroom

Doe wat jam op de lepel (ik gebruikte de smalle achterkant) en smeer het in het rolletje: 

Gewoon een beetje smeren ;)... 

Vullen met slagroom, melkhagelslag of chocoladesnippers eroverheen en klaar is je eerste variant: 

Voor de tweede variant gebruikten we alleen de rolletjes, slagroom en deze keer chocoladesnippers. Gewoon met een kaasschaaf (of schilmesje) snippers van een reep 'raspen' voor lekker grove snippers:
Oeiii, wat fout zeg, nog een toefje ernaast mmm lekker :)...

Voor amper een euro dus een heleboel lekkers... We hebben ervan genoten! 
Zo zie je maar dat het echt loont om soms even af te wachten tot na de feestdagen... We kochten nog 2 pakken oliebollenmix. Waren al afgeprijsd naar 50 cent per pak en daar ging nog weer 35% af. Voor maar 65 cent hadden we dus 2 pakken oliebollenmix :)! We vonden de vorige oliebollen lekkerder dan verwacht (van zo'n goedkope mix) en bewaren deze mix om later nog een keer er lekker van te genieten. De zonnebloemolie heb ik na een tip van Dirma in de reacties onder m'n blog gezeefd en weer teruggedaan in de flessen. Die olie kan ik dus gewoon hergebruiken en hoef ik niet opnieuw te kopen...

Morgen of zaterdag hoop ik even een weekoverzicht te geven van m'n boodschappen van afgelopen week... 

Wacht jij ook weleens bewust met het kopen van 'feest-artikelen' tot het 'feest voorbij is'? 

Van harte gefeliciteerd voor Annelie die een kaartje heeft gewonnen bij de winactie van Gera en mij voor het Op Orde! Event in maart. We hopen elkaar dan te ontmoeten :)! 
Mocht de workshop te ver reizen voor je zijn, kan ik je echt aanbevelen om het boek van Gera eens te lenen bij de bibliotheek. Vorig jaar had ik een cadeaubon gekregen omdat ik iemand ergens mee had geholpen en heb ik het mezelf cadeau gedaan. Nog niet helemaal uit, maar voor wat ik nu heb gelezen, heb ik nog geen spijt van m'n 'gratis aankoop' :)...

6 opmerkingen:

  1. Ja, ik heb al 2 pakken appelbeignetmix gekocht met 50%korting.
    Ze zijn tot in 2019 houdbaar. Ik heb ze bij de kerstspullen gezet anders ben ik het in december vergeten LOL.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik heb ook afgeprijsde olliebollenmix gekocht (houdbaar tot nov. 2019. Wij bakken daar ook rozijnenbrood van, door minder water toe te voegen aan de mix. Het beslag blijft wat kleverig maar het brood smaakt heerlijk. Ook maak ik van die mix, deeg voor Batbot (gevulde Marokkaanse broodjes)
    Recepten staan wel op internet... In dat geval ook gewoon minder water toevoegen aan het beslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor je felicitatie! Het lijkt me leuk je te ontmoeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In mijn kelder staan veel pakken oliebollenmix van na oudjaarsdag, 50% korting. Na een tip in gezinsgids maak ik daar krentenbrood van. Alleen krenten en water toevoegen, kneden, rijzen, bakken en je hebt een heerlijk brood! Ineke de R

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmm, dat ziet er heerlijk uit! Ik vind die rolletjes ook duur. Wij hadden geluk, ze zaten in de kerstpakketten (2 maar liefst, van man en dochter). De spuitbussen slagroom zaten erbij. Maar toen deze op was en de rolletjes nog niet, heb ik gewone slagroom geklopt. Het wil prima met slagroomspuit die je zelf kunt vullen.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen