Pagina's

donderdag 5 september 2019

Grote verandering...

Vanaf vandaag is er een verandering gekomen in huize Hooimeijer. Tenminste; zo zie ik het zelf... Nadat ik 1,5 jaar thuis ben geweest bij de kinderen ga ik vanaf vandaag weer werken. De schrijnende tekorten in het onderwijs maakten dat ik eerder ben teruggekeerd dan van tevoren gepland. Ik had gezegd 'als Bertian een jaar is ga ik op z'n vroegst weer solliciteren'... Berichten over klassen zonder leerkracht, extreem grote klassen, kinderen die thuiszitten 1 of 2 dagen per week, enz, enz. maakten dat ik in overleg met Peter besloot dat ik mezelf 2 dagen beschikbaar stelde en hij minder zou gaan werken. Ook zijn werk is heel belangrijk, uiteraard, alleen ik zie mezelf niet structureel 2 dagen werken en de kinderen 2 dagen wegbrengen. Respect voor anderen die dat wel kunnen, maar daar hikte ik enorm tegenaan. Om 7u met aangeklede/gevoede kids bij de gastouder staan compleet met gevulde rugtasjes; pfftt, echt heel pittig... Nu kan ik dus fijn om 7u vertrekken, alles de avond tevoren voorbereiden en gewoon gaan...

Vooral voor Peter en Bertian zal het wennen zijn. Bertian is enorm mama-fan en Peter heeft jaren lang fulltime gewerkt en mag nu ook 'thuiszitten' - ahum, wat een dom woord vinden we dat, evenals pappadag, ouderschapsverlof ed... Wij zitten zelden, maargoed zo zien sommige anderen dat ;)...

De kennismaking met de klas verliep leuk, alhoewel ik al een aantal verbouwereerd heb achtergelaten. 'Juf, ben je voor Feyenoord of voor Ajax?' 'Het antwoord dat ik wil geven wil jij echt niet horen, dat weet ik zeker...' 'Jawel, toe zeg dan...' 'Ik heb helemaal niks met voetbal, dus ik ben voor niemand...' Hahaha, I love groep 8, die schrik-ogen... 'Zie dames, ik zei het toch dat je dat niet wilde horen...?'

M'n blog blijf ik bijhouden, al zal het wel iets minder zijn, maar dan weet je waar het aan ligt. Met de vele bestellingen die blijven komen via Marktplaats of via m'n blog merk ik dat ik best veel tijd daaraan kwijt ben, maar ik blijf m'n best doen om het gewoon binnen 1-2 werkdagen klaar te hebben :). Oja en wasbare wattenschijfjes moet ik even opnieuw online zetten, die heb ik nog ruim voldoende op voorraad, dus mocht je die willen en de advertentie missen; mail me even (aad.actief@gmail.com).

En voor iedereen voor wie de vakantie voorbij is; hopelijk heb je genoten van de vakantie. Sterkte in alles wat er weer op je pad komt. Gezin/werk/school/studie/noem maar op...

18 opmerkingen:

  1. Wat een verandering inderdaad! Hopelijk kan je er ook lekker van genieten en veel voldoening uithalen! Respect dat je het er bij genomen heb, naast al het werk dat je al doe. Ook vrijwilligerswerk en je gezin is werk, alleen onbetaald.
    Snap je helemaal wat kinderen betreft. Vind de opstart met 3 kinderen al pittig genoeg en de wekker gaat dan al veel te vroeg naar mn zin. (Oké, dat komt ook wel door het 'uitslapen in de vakantie. Dan mag mn wekker 1,5u later)
    Ben blij dat ik in de rust kan opstarten met ze!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, de kids vonden het ook heel bijzonder dat juf al om voor 6u uit bed moest om op tijd te zijn. Ik werk nu best ver weg, iets dichterbij zou leuk zijn. School start op tijd, voor die tijd pleinwacht, dat maakt dat het wel even wennen is, maar geeft niet, dat komt wel goed :)...

      Verwijderen
  2. Dank je - voor de toekomst is het belangrijk dat er goed onderwijs gegeven wordt.

    En ik hoop ook dat Peter veel plezier beleeft aan zijn dagen thuis (net zoals jij).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je nieuwe baan en leuk dat de kennismaking goed ging. Ik zou het leuk vinden om (over een tijdje) meer te lezen over je ervaring na een paar jaar thuis zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo! Ik ben benieuwd met welk budget je dan gaat rondkomen? Als 2 verdieners heb je toch veel meer belasting technische voordelen dus ook meer te besteden;-) of blijf je gewoon bij je oude budget? Je hebt nu ook minder tijd lijkt me? Hier zie ik vaak dat als ik weinig tijd heb bezuinigingen ook minder worden helaas

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet nog niet hoe dat gaat werken en hoeveel dat onderaan de streep is. Hoe meer ik zou werken, hoe groter het voordeel geloof ik (?) Ik heb echt geen idee. Als er onder aan de streep meer overblijft (eerst zien, dan geloven - we betalen fors meer eigen bijdrage voor de leaseauto doordat Peter minder werkt) is dat leuk om de hypotheek extra mee af te lossen :). W.b. extra uitgeven; ik geef nu al meer uit dan 50 euro nu we met z'n 5-en eten, maar het zal niet gemiddeld 150 euro meer worden. Gewoon omdat ik zo gewend ben de basisdingen te kopen dat ik in de andere schappen niet eens meer kijk en het nooit meer koop :)... Ik heb nu een aantal keer voor 2x gekookt, bijv. lasagne en doe dan 1 bak in de vriezer. Dat is duurder dan de goedkope kant en klaar lasagne, dus wie weet grijp ik die nog een keer voor het gemak ;)...

      Verwijderen
  5. Fijn voor het onderwijs dat je weer gaat werken! Ik wens jou en Peter veel plezier en succes toe bij de nieuwe situatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met nieuwe baan.heel veel succes met alle veranderingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste Adrianne,

    Ben vooral een meelezer, en reageer eigenlijk zelden. Maar via deze weg wil ik je graag feliciteren met je nieuwe baan! Heel veel plezier en succes. En daarnaast, wat ontzettend fijn dat je man minder gaat werken, zodat jullie een modus hebben gevonden die het beste is voor het hele gezin. En niet de vanzelfsprekendheid dat, wanneer de vrouw weer gaat werken, het hele opvangprobleem ook gewoon maar bij haar komt te liggen. En ik denk ook een heel waardevol signaal naar de kinderen toe, dat je dus niet eeuwig dezelfde verdeling man-vrouw werken-thuisblijven hoeft te hebben. Maar dat je dit dus ook in iedere levensfase weer anders kan inrichten.

    groeten Anne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, dank voor je lieve reactie :). Voor hem is het fijn dat hij meer thuis kan zijn en ook weer 2 avonden doordeweeks bij ons mee-eet. Win-win dus...

      Verwijderen
  8. Ik vind het heel bijzonder dat je daarom weer aan het werk gaat. Kudos voor jou 👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sympathiek dat je op deze manier probeert te helpen wat betreft het lerarentekort!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat LEUK om weer voor de klas te staan! Ik wens jullie veel plezier - jij met je baan, Peter met de kinderen....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super goed van je dat je je op deze manier inzet!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk dat het tegenwoordig maatschappelijk geaccepteerd is dat ook mannen een pasr dagen minder gaan werken om voor de kinderen te zorgen. Ideale situatie, beiden gedeeltelijk werken en beiden tijd met de kinderen kunnen doorbrengen. Geniet ervan!


    BeantwoordenVerwijderen
  13. De school zal dankbaar zijn met je inzet!
    Een leerkracht moet eigenlijk wel om 8.00 u paraat staan op school, dat leek mij altijd al een flinke uitdaging voor degene met jonge kinderen. Of ook voor degene die op een kinderdagverblijf werken bijvoorbeeld. Pfff. dan moet je je eigen kinderen ergens onderbrengen zodat jij zelf kunt gaan zorgen voor andersmans kleintjes. Dilemmas lijken me dat hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super dat er nog mensen zijn die zich zo inzetten. Komplimenten!

    BeantwoordenVerwijderen