Pagina's

zaterdag 28 april 2018

Leev! - cake met appel

Laatst kreeg ik visite en ik had beloofd zelf iets lekkers te bakken... Ik had het plan om iets luxe te maken, maar m'n tijd was zeer beperkt, dus het werd een snelle cake.

Toch maakte ik er iets speciaals van en wie weet heb je iets aan het simpele recept:

Ik gebruikte van het pakket dat ik kreeg de biologische oermix cakemeel en voegde roomboter, eieren en appels toe. 

Na het mixen heb ik het in een quiche-vorm gedaan. Appels in schijfjes even met wat suiker/kaneel, in een ster/rozenvorm erop gelegd:


Totdat het helemaal 'dicht' is en dan in de oven:

Mjammie, het was echt per-fect!

De cake kwam flink omhoog maar droop er niet overheen, meer geluk dan wijsheid...

Gewoon taartpuntjes ervan snijden:


Mmm, lekker! En wees gewaarschuwd: Niet warm proeven, want dat is echt té lekker gewoon...

Mocht je iets van Leev! willen proberen: In hun webshop is nog tot vanavond (28-4) een FEESTkorting van 10%. Je hebt geen code nodig, maar alles is al afgeprijsd. Ze hebben o.a. bijv. een aardig glutenvrij assortiment

Wat is jouw favoriete cakerecept?

2 opmerkingen:

  1. Ik maak ook vaak zon soort cake/taart, maar ik besmeer eerst de bodem met beslag, daarop flinterdunne plakjes appel erop totdat de bodem bedekt is. Daarna het overige beslag erop, dan appels schillen en in kwarten verdelen, die weer halveren, je maakt inkepingen in de bolle kant van de appeltaarten en legt de stukken als de wijzers van de klok op je taart, evt restantappel in het middel. Dan bakken. Na het bakken een mengsel verwarmen van 5 flinke eetlepels abrikozenjam en wat citroensap, dat over de warme appeltaart verdelen. Het mengsel loopt dan in de appel inkepingen. Is echt heel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor m'n dochters verjaardag samen een bisquitcake taart gemaakt, was heel luchtig geworden, doorgesneden,geklopte slagroom en tussen,afgesmeerd met botercreme en versierd met fondant. Smaakte goed en zag er leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen