Pagina's

zaterdag 1 december 2018

Nieuwe kinderschoenen

Voor de kinderen had ik nieuwe schoenen nodig. Vaak lopen kinderen maar heel kort op schoenen, soms amper een seizoen. Om die reden ben ik al geregeld bij de ruilwinkel of kringloopwinkel geslaagd voor (zo goed als) nieuwe schoenen, soms met het kaartje er nog aan. Dit jaar heb ik van een ruilpunt wel gratis snowboots voor beide kids, maar voor schoenen was ik nog niet geslaagd. 

Uiteindelijk was ik voor schoenen via Marktplaats (op minimaal 25 km afstand) gemiddeld ook nog rond de 25-30 euro kwijt voor merkschoenen, dus ik besloot nieuwe schoenen te kopen via internet. 

De winkelvoorraad klopte niet, dus toen ik Peter op pad stuurde voor een paar laarzen die er hadden moeten zijn volgens de website bleek het er niet te zijn. Ik mis echt de energie om tig winkels langs te gaan met de kinderen, van alles te passen, enz. 

Dus; hup, alles via internet besteld in diverse maten en laten bezorgen in de winkel. Toen met het hele gezin naar de winkel, schoenen gepast, juiste maat meegenomen en de rest van het geld kwam weer retour. 

Doordeweeks dragen de kinderen vrijwel altijd snowboots of klompen. Voor Christilène vond ik bij de kringloopwinkel nog een set donkerblauwe halfhoge laarsjes voor 3,95. Ideaal voor tussendoor en kunnen na dit seizoen weer naar de ruilwinkel of het ruilpunt. 

Niet al te beste foto's, maar voor het idee:

Jochanan:

Christilène:

Allebei cognac en royaal qua maat in de hoop dat ze tot eind van het seizoen ermee kunnen doen. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik 2x per seizoen nieuwe schoenen nodig heb voor de kids, omdat die voeten ontzettend hard groeiden... 

Dankbaar dat ze goed groeien natuurlijk hoor! En de kinderen vonden de schoenen meteen leuk die mama had uitgekozen, ook dat is ideaal aan het feit dat ze nog klein zijn...

En blij dat ze doordeweeks nooit op nette schoenen hoeven te lopen. Dit dragen we echt voor bijv. een feestje, naar de kerk, netjes, enz. Heerlijk dat ze lekker in plassen kunnen stampen, in het bos kunnen spelen, op het schoolplein kunnen kruipen, enz. zonder dat ik na een dag denk 'hellup, weer de neuzen van de schoenen stuk...'

Ben jij al geslaagd voor de (kinder-)winteroutfit?

15 opmerkingen:

  1. Hier alles op voorraad net winterdchoenen gewisseld en hups konden er ruim 20 paar aardig versleten naar weggeefwinkel (4 kids) spelen iedere dag buiten:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarom zou een ander blij zijn met versleten schoenen, zelfs al zijn ze gratis?

      Verwijderen
  2. Ik koop nooit 2e hands kinderschoenen dit ivm stand vd voeten, goede kinderschoenen gaan naar de voeten vh kind staan. Ik wil beslist niet dat mijn kinderen later voetproblemen krijgen door verkeerd schoeisel. Schoenen bezuinig ik dus niet op ze moeten van mij goede leren schoenen tot ze uitgegroeid zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn vader was maatschoenmaker en ik heb tot 10e jaar alleen op maatschoenen gelopen. Helaas heb ik hele slechte voeten, dus echt te voorkomen zijn voetproblemen niet altijd

      Verwijderen
    2. haha, dat gaat je niet lukken met pubers. Die dragen gewoon wat ze willen. Schoenen wisselen op de hoek van de straat, ik zie het ze doen bij mij voor de deur. Hop de buitengympen voor schoolgym aan en gaan.
      Dat van de stand van de voeten is ook achterhaald. Dochter heeft net nieuwe steunzolen gekregen en de podoloog heeft al haar schoenen beoordeeld, de beste waren de goedkope gympen van de Decathlon. De dure DrMartens waren ook goed, maar lerenschoenen zijn echt niet nodig volgens hem. Schoenen moeten vooral soepel zijn en op de juiste punten buigen. Daar waar de voet rolt en dat doen soepele schoenen veel beter. Steun voor je voeten komt uit de botten en spieren van de voet en die ontwikkel je het best als je op blote voeten of sokken loopt.

      Verwijderen
    3. Hier altijd hele goede schoenen gehad, we gingen naar een dure schoenenwinkel en altijd kwaliteitsschoenen gedragen als kind. Toch problemen gehad. Slechte stand van de voeten, rugproblemen, enz... Steunzolen, podotherapie, mensendieck, fysio, blablabla... Wat zei uiteindelijk de orthomanueel arts? Steunzolen eruit, je hebt helemaal geen beenlengteverschil, dat lijkt alleen zo omdat je bekken verwrongen gekanteld staat... Bekken werd rechtgezet en problemen gingen langzaam maar zeker weg. Kortom; het zegt echt niet altijd wat. Veel kleine kinderen lopen veel te veel op stugge leren schoenen, terwijl juist soepele schoenen, blote voeten of sokken een veel betere balans leert geven.
      Om die reden laat ik echt mijn kinderen niet op afgetrapte schoenen lopen, maar bijv. snowboots of regenlaarzen zit van zichzelf al amper een voetbed in en kan wat mij betreft prima 2ehands. Ook heb ik geregeld schoenen voor de allerkleinsten gehad. In enkele maanden (of weken) groeien ze uit hun nieuwe schoenen, lopen er amper op en aan de zool kun je niet zien dat erop gelopen is. Schoenen hebben echt tijd nodig om zich aan voeten aan te passen, dat is niet in enkele weken gebeurd, dus prima voor een 2e ronde :). Op school hier lopen ze binnen op pantoffels. Ik heb crocs voor Christilène, soms stevige pantoffels (met zo'n harde zool, het zijn net schoenen) en ze loopt dus in verhouding meer op crocs dan op schoenen :)...

      Verwijderen
    4. 2e hands werkt uitstekend nieyw is broodje aap want daar zitten ook slechte tussen zeker lopen op blote voeten beste is dan is nieuw zeker geen aanrader.

      Verwijderen
    5. Dat heb ik al vaker bij je gelezen adrianne, dat ze op school op pantoffels lopen, kan ik me niets bij voorstellen eigenlijk. Wisseld groep 1 tot 8 echt allemaal van schoeisel? Ik werk zelf ook op school, maar zie dat hier niet zomaar gebeuren :-)

      Verwijderen
  3. Vanuit vrijwilligerswerk beheer ik een FB groep waarop mensen spullen aanbieden en kunnen vragen erom. Een gezin dat ik al langere tijd volg had schoentjes voor dochter nodig, en de afgelopen week kwam ik leuke gympjes en moonboots in de kringloop tegen, die koop ik dan maar voor ze, ik weet hoe moeilijk ze het hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoenen koop ik ook altijd nieuw. Een kind heeft steunzooltjes en smalle voeten en moet dus echt goede leren schoenen met een smalle pasvorm. Vroeger was ik makkelijker, maar door de podoloog wel geleerd dat goed schoeisel echt belangrijk is. Overigens hoeft dat niet perse duur te zijn. Als je maar weet waar je op moet letten. Leuke schoenen heb je gescootd. Die jongensschoenen zijn ook superstoer! Groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze erg mooi. Voor mezelf ben ik geslaagd, Adrianne. Maar voor zoon van 14 gaan we volgende week wat in het dorp zoeken. Dat zullen heel coole schoenen worden denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. voor de kids geslaagd bij van haren.. benieuwd hoe lang ze meegaan ;) maar idd de puf niet om allerlei winkels af te gaan. moest wel, want het is al maanden geen weer meer voor sandalen ;) dus al weer een tijdje geleden gekocht ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede tweedehands schoenen voor de kinderen vind ik toch altijd wel een zoektocht. En als ik zie hoe afgedragen de schoenen van onze kinderen er op den duur uitzien, snap ik dat wel. Hier hebben ze inderdaad voor het buitenspelen ook altijd oude schoenen of laarzen aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor de kinderen kocht ik vroeger in de zomer hun winter schoenen en anders om.. dan waren ze altijd leuk geprijsd. Wat een leuke schoenen/laarzen heb je gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij wonen vlakbij Dokkum en daar is een outlet waar ik meestal slaag voor schoenen.Meestal rond de 20 a 30 euro voor merkschoenen. Eerst kosten de schoen daar de helft en dan op een dag is alles 5 euro. Voor mijn pleegkindje daar hele mooie all stars gekocht,eerst 5 euro en een paar weken later waren ze 2,50.Meteen ook voor volgend jaar meegenomen.

    BeantwoordenVerwijderen