Pagina's

donderdag 28 juni 2018

Geschikt geschenk - dank!

Peter krijgt voor zijn inzet bij klanten nog weleens giften. Een fles wijn hier, een fles wijn daar, rood hier, wit daar, speciaal biertje, ongeveer zo. Gelukkig niet dagelijks hoor ;)... 

Maarr, nu komt het: Wij drinken geen wijn. Gewoon geen alcohol, enige dat ik heeeeeeel af en toe gebruik is een glaasje zelfgemaakte advocaat op een verjaardag (uitsluitend buiten m'n zwangerschap natuurlijk). Maar niet getreurd; die flessen weten we altijd raad mee. We zetten ze in als ruilmiddel, delen ze uit of geven het weg als cadeautje aan iemand waarvan we weten dat die ervan gaat genieten.

Hij heeft al wel eens een metalen kip gekregen omdat men wist dat hij geen alcohol drinkt... Leuk als men er net even iets meer moeite voor doet! Afgelopen week kreeg Peter tot zijn verrassing een kaas. Wat de gever niet wist is dat Peter gek is op kaas. Hij lust vrijwel alle soorten kaas, liefst kwaliteitskaas en dan speciale als bijv. met kruidnagel of brandnetel of dat soort dingen. Hij had dan ook verrast gereageerd: 'Hier maak je me écht blij mee!' Ook thuis waren we natuurlijk heel blij. Zo'n kruidenkaasje kopen we niet vaak, dat kost ons erg veel van het weekbudget. ;) Nu genieten we er extra van... 

Een echte 'groene HART kaas', is het geen snoes :)?

Romig, lekker zacht, zeer smaakvol. Ik heb 0 aandelen, maar ben gewoon dolgelukkig met deze heerlijke gift, mjammie een echt gezinscadeau :)... Onze kinderen zijn namelijk ook gek op kaas. 'Meer, meer...' riep Jochanan al toen hij een plakje had geproefd... Standaard na z'n broodje roept hij 'plakka' wat staat voor 'plakje kaas'. Hij weet niet hoe snel z'n brood opgegeten moet worden als hij de belofte krijgt dat hij een plakje kaas krijgt bij een leeg bordje... 

Wat was voor jou een geschenk wat je niet verwachtte en blij verrast over was?

9 opmerkingen:

  1. Na een relatie van 20 jaar had ik een nieuw vriendje en op valentijnsdag werd er een bos bloemen bezorgd waarvan ik dacht dat het voor mijn dochter was. Maar het was voor mij. Ben echt nog nooit zo verraste geweest. Dochter bleef me wel de hele dag pesten met de woorden : "dank voor de bloemen" zoals de paus die uitspreekt met pasen.
    Relatie is het verder nieuw geworden maar de mooie herinnering blijft

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet het eerlijk gezegd niet. Wat het leukste cadeautjes was ooit. Mijn man krijgt als dank wel eens fles speciale port omdat hij wel eens iets "gratis" voor iemand doet. Bijvoorbeeld een spantje uitrekenen. Een liefdesdienst. Als ze dan toch iets willen geven zegt hij: doe maar een fles port, dat en dat merk.

    Kaas is zo lekker hè?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van onze ds kreeg ik laatst een boek.
    Daar was ik erg blij mee,wilde dat graag hebben.
    Dat is dan een echte verassing,lekker dat kaasje.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Man kreeg van een relatie vip kaartjes voor een life show van de voice of Holland. Parkeren op het vipdeck. Een borrel met hapjes voor en achteraf. Goede zitplaatsen tijdens de show en meet en greet met de kandidaten achteraf. Een super avond.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn zoon moest eens met 4 klasgenoten een toneelstuk voorbereiden voor de klassieke talen. Die jongens hebben toen twee nachten hier gelogeerd en steeds geoefend. Het was enorm gezellig. Toen één van de moeders haar zoon aan het eind van die dagen kwam halen bracht ze zomaar een mooie bos bloemen mee. In mijn lievelingskleuren. Zo zttent, ze had haar zoon gevraagd uit welke kleuren de inrichting van de kamer bestond en de bos daarop aangepast. Dat stukje betrokkenheid raakte me nog meer dan die onverwachte bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, dat is leuk dat het echt op je is afgestemd, heel attent zeg!!

      Verwijderen
  6. Mijn man krijgt ook heeel vaak wijn of sterke drank van klanten.
    Ook wij drinken dat niet maar geven het weg!
    Laatst kreeg hij een keer een AH kadobon🤗dat kwam super van pas!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk hè, zo'n precies-pas geschenk! Ik denk aan een verjaardagscadeau ooit - ik had er volgens mij zelf om gevraagd, maar toen kreeg ik 'm ook: een campinggas brandertje. Ik denk een tweedehands legerding, speciaal voor mij geverfd in de kleur die toen mijn huis had. Want ik houd niet van legerdingen! Ik geniet er nog elke vakantie van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kreeg vorige week op mijn werk zomaar een potchrysant cadeau. Mooi paars/wit kleurtje. Die staat nu te pronken op mijn salontafel. Ik houd van bloemen en van kleur, dus ik ben er erg blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen