Pagina's

maandag 25 juni 2018

Interview - Vrouw in beeld

Al diverse keren belandde ik in de media. Ik werd heel wat keren gevraagd voor TV, maar daar heb ik tot nu toe 'nee' tegen gezegd, gewoon omdat het me teveel tijd kost en ik het spannend vind wàt er dan uiteindelijk over je wordt uitgezonden... 

Nu werd ik benaderd door Carolien Luitjes of ik wilde meewerken aan het programma 'Vrouw in beeld' op vrijdagmorgen tussen 10 en 11. Even over nagedacht en ja, dat wilde ik wel een keer. Dus afgelopen vrijdag was ik te horen op de Reformatorische Omroep. Als je het terug wilt luisteren klik dan op deze link en kies dan de uitzending van 22 juni.


Best gek om jezelf terug te horen!

Dank Carolien, Steven en Riekelt voor de gezelligheid :)... Na afloop kreeg ik een kladblokje en pen aangeboden, maar ik heb uitgelegd dat ik pennen en kladblokjes genoeg heb, aan het minimaliseren ben en dus probeer minder in handen te krijgen. Leuk hoe men oprecht verbaasd reageerde 'maar jij bespaart toch, dan heb je hier een gratis boodschappenbriefje'. Haha, echt leuk hoe mensen er anders tegenaan kijken. Er komt hier nog steeds genoeg het huis in hoor. Denk aan kleurplaten, ballonnen, snoeptasjes, traktaties, enz. Ik ga dat - nu Christilène nog zo klein is en dat amper snapt waarom ik dat niet perse nodig vind - niet verbieden. Voor mijzelf maak ik wel de keuze om dingen niet meer aan te nemen. Soms vergeet ik het ook gewoon, dan heb ik het al in handen voordat ik er erg in heb. Dan ben ik ook reëel, ik ben nog niet doorgewinterd ;). Komt vanzelf, alles op z'n tijd :)...

12 opmerkingen:

  1. Leuk, dank je wel voor het linkje. Ik wil het graag terugluisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk om te luisteren en om je stem te horen;) maakt het beeld compleet. Mooi interview! Wat me wel opviel: een bakfiets... tweede auto. Toch best prijzige dingen die mensen met een minimum inkomen echt niet kunnen betalen. Bedankt voor de tips. H.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks :)... 5 jaar geleden hebben we onze 2e auto verkocht. Van dat geld een elektrische bakfiets gekocht. Per jaar kostte onze 2e auto met wegenbelasting, verzekering, wat onderhoud en 1x per maand tanken een kleine 2000 euro. Ik heb altijd gezegd dat ik een 2e auto ging kopen als ze naar school ging. Toen toch nog uitgesteld met bijna een jaar. Alles bij elkaar toch een besparing van een kleine 10.000 euro (waar ik dan weer mee kon realiseren dat ik niet meer hoefde te werken en bij de kids thuis kon zijn). Officieel zou ik pas in september de auto aanschaffen (zodat ik meer kindjes kan rijden en minder vaak hoef te rijden en dat ik weer wilde gaan werken). Ivm omstandigheden (zie eerdere blogs) wilden we in geval van nood een auto bij de deur hebben staan. Vandaar dat de auto eerder moest komen. Meteen rekening gehouden met heleboel dingen waar ik later nog over zal bloggen. Het gaat onze gezinsauto worden en de leaseauto wordt volledig zakelijk dan gereden waardoor het voor ons dus alsnog '1 auto' wordt, omdat het bijtellingsbedrag weg zal vallen. De zakelijke auto is alleen voor zakelijke ritten en kan dus niet meer voor naar school brengen enzo gebruikt worden...

      Wij zijn geen minimum-inkomens hoor, heb ik hier op m'n blog nooit geheim van gemaakt. We leven alleen met minder :)...

      Misschien dat deze blog meer duidelijk maakt over de bakfiets: http://aad-actief.blogspot.com/2017/09/fietsen-is-zo-gek-nog-niet.html

      Verwijderen
  3. Leuk om je stem eens te horen. Uurtje vliegt zo voorbij. Zal het eens onthouden en meerdere gaan luisteren. Kende RO niet;).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb ongeveer 30 mi geluisterd. Weet niet of er daarna nog veel interessants kwam.
    Ik vroeg me ad of je man nu een soort zakgeld krijgt voor zijn werkdagen. BV om een kop koffie onderweg te kopen. Dat mocht de eerste dag niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat weet ik zelf ook niet, want met het terugluisteren was ik niet veel verder gekomen ;)...

      Haha, dat zakgeld ja... Manlief wilde toentertijd per persoon (dus zowel hij als ik) een zakgeldbedrag van 50 euro per persoon per maand geloof ik. Ik heb hem even voorgerekend hoeveel geld er dan 'verdwijnt' aan extraatjes. Vond hij inderdaad wel veel. Ondertussen zijn we er zo aan gewend, heeft hij een hele fijne thermosbeker gekregen van een bloglezeres en neemt hij fijn zijn eigen koffie mee wat hij heerlijk vindt ;)...

      We zijn qua boodschappen nog net zo 'strikt' als vorig jaar, alhoewel ik dat negatief vind klinken en we dat beiden niet zo ervaren, maar bijv. uit eten zat vorig jaar in budget en dit jaar niet en recent hebben we een keer broodjes gekocht bij Bakker Bart buiten budget. Daar genieten we dubbel van, omdat we dat zelden doen. Dit jaar is er de ruimte om onszelf dat te gunnen. Vorig jaar had het wel gekund, maar dan hadden we de uitdaging niet met onszelf aan moeten gaan. Het was een mooie periode om onszelf bewust te worden...

      Verwijderen
  5. Vrijdag luisterde ik naar de RO en toen hoorde ik jou. Leuk om je stem te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je dit kunt doen, betekent het dat je je nu veel beter voelt? Fijn! En ik ga zeker een keertje op mijn gemak zitten luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit interview is eerder opgenomen. Toen was ik nog niet zwanger, m'n schoonmoeder nog niet overleden, enz. Beetje gek dus om bepaalde dingen terug te horen, omdat ik wel vertel over dat ik in m'n vorige 2 zwangerschappen zo ziek was, maar in alle talen zwijg over de 3e. Haha, dat komt dus omdat het al 10 weken geleden is denk ik...

      Overigens voel ik me wel iets beter. Moet tam aan doen (niet aan mij besteed) maar mag niet klagen :)

      Verwijderen
  7. Leuk interview . Wens je alle goeds bij zwangerschap

    BeantwoordenVerwijderen