Pagina's

donderdag 21 juni 2018

Simpel (bijna) gratis vermaak voor (kleine) kinderen

Alweer een tijd geleden kochten we voor Christilène bij de kringloopwinkel een 'nieuwe' fiets. 12,50 was de schade :). Leuk mandje voorop, 'ohhh, wat is hij mooi paars', ze was er verguld mee en nog steeds... Inmiddels kan ze alweer een poosje zonder zijwieltjes fietsen en op een vrije middag een rondje met papa fietsen is dan wel echt he-le-maal fantastisch... Onderweg lekker selfies maken, op een bankje zitten ('als we nog een keer gaan en we nemen brood mee, kunnen we écht picknicken pap, dat zou gezellig zijn...?) en lekker kwebbelen natuurlijk... 

Het stoeltje achterop Peters fiets heb ik van de weggeefhoek. Heel blij mee, want voor nu kunnen we dan nog gewoon zo met elkaar fietsen, zonder de grote bakfiets. Is straks met de kleine wel anders, dan heb ik de bakfiets weer voorlopig nodig :). 

Voor haar verjaardag kreeg Christilène stoepkrijt. Echt per-fec-te timing, want het oude stoepkrijt was op (op wat kleine frummeltjes na). Samen met papa en Jochanan de hele straat en stoep vol tekenen en foto's maken vindt ze superleuk... 

Een schaap:

Een raket:

Een bij:

Een aap:

Toen ze bezig waren kwam ineens een vriendinnetje van Christilène. Die hadden laatst samen Peter geholpen met papier versnipperen in de versnipperaar. Nu wilde ze een 'fop-cadeautje' maken en zochten ze snippers. Ineens dacht ze weer aan het versnipperen laatst bij ons. De bak was leeg, maar Peter was zo lief om even wat oud papier door de versnipperaar heen te halen. Glunderend gingen ze weg met ons oud papier in snippers ;)... De voorpret was al genoeg voor heel wat uren plezier en druk ermee zijn ;)... Hoe het cadeautje ontvangen is moet ik nog horen.

Ik hoor zo ontzettend vaak 'geniet er nog maar van nu ze nog zo klein zijn'. Dat doe ik ook echt. Dit zijn toch momenten van goud ondanks dat ze vrijwel gratis zijn? Ik ben zo dankbaar dat we in een kinderrijke gezellige speelbuurt wonen. Gistermiddag deelden Christilène en haar vriendinnetje in het speeltuintje 15 ijsjes uit (alle mama's waren erbij en geen kindjes hadden allergieën, ik zal niet zomaar iets uitdelen aan kleintjes zonder dat ze het misschien mogen hebben). Hoe gezellig was dat? De plakhandjes konden worden afgepoedeld in de mooie nieuwe waterbaan van het jarige buurjongetje en wat hebben we het heerlijk gehad. 
Er is een jonge boom geplant een poos geleden, maar inmiddels zit er lekker blad aan waardoor we op een kleed heerlijk ook in de schaduw kunnen zitten. Een hele verbetering. Zelfs de kleinsten gaan mee in een wipstoel of op een kleedje en wij kwebbelen lekker met elkaar... Voel me gezegend met de leuke buurvrouwen en ik ben blij dat ik gisteren best een goede dag had en lekker mee kon genieten :). Het gaat hier wisselend, zondag was een slechte dag, maandag goed, dinsdagmorgen goed en 's middags/'s avonds weer slecht. Eigen schuld, ik dacht wel te kunnen stoppen met medicijnen. Oeii, dat heb ik geweten, het ging helemaal mis dinsdagmiddag, blehh wat baalde ik. Ik heb het voorlopig gewoon nog nodig helaas. Ach, het had een stuk slechter kunnen gaan, dus ik klaag niet...

Nog meer leuke ideeën met (kleine) kinderen die (bijna) gratis zijn? Of wat zijn jouw ervaringen, heb je ook van die leuke momenten die je je (na jaren) nog steeds herinnert?

9 opmerkingen:

  1. Bij ons vinden ze het altijd leuk om met een oude kwast en een emmertje water de schutting te 'schilderen'. En als het opgedroogd is zie je er niets meer van.
    Zelf weet ik nog dat mijn moeder met oude lakens, wasknijpers en de droogmolen een tent met 'kamertjes' maakte. De lakens waren dan de muren. En dan alle poppen erbij...
    Leuke blog trouwens! Iedere keer ook weer een geniet momentje!

    Hartelijke groeten,
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook hier wordt veel gefietst. Ze heeft 2x een tweedehands gehad en jaren met plezier op gefietst Ze heeft nu net een nieuwe fiets. Een echte grote ze mag er nog niet mee naar school. Maar we gaan dan 's avonds met haar fietsen en ze geniet. Na de vakantie kan ze er dan lekker mee naar school. Ook hier genieten we van kleine dingen. Toen het pas zo warm was, kwamen er 6 klasgenoten zwemmen (we wonen aan het water) grote kan drinken een snoepje en natuurlijk een ijsje en pret verzekerd. Ik ben nu voor de vakantie een doe-lijst aan het maken. Dingen die we samen kunnen doen. En veel dingen kosten niets. Middagje samen knutselen, naaien,bakken enz.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoe fijn kinderen toch kunnen spelen en blij kunnen zijn met helemaal niets. Daar kunnen wij volwassenen soms wel wat van leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor mij zijn jou blogs kleine genietmomentjes! Groeten Eline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier heeel vaak picknicken! Zo simpel en zo makkelijk! En genieten voor allemaal, ook voor mama;-) Gisteren moesten we om 14.30 even naar de huisarts voor dochter(3). Zoon (6) en zoon (4) moesten even mee op hun vrije middag. Maar we maakten er gewoon een uitje van. Drinken mee en een speculaasje. Op een bankje in het zonnetje. Ze vinden het een feestje. Het kost weinig tijd. En ideaal, want je komt met een volle buik thuis;-)

    Ook wel eens op zaterdagavond heel vroeg eten en dan fietsen een eind. Koffie mee in de thermoskan voor papa en pakjes sap met een lekkere koek. Zo leuk van die gouden gezinsmomenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel gezellig om te lezen en fijn dat je ook goede dagen hebt!! Dankbaarheid, maar toch een kleine reprimande, nooit zomaar stoppen met medicijnen, geldt voor iedereen, hoor, altijd even overleggen met de behandelaar maar je was er zelf al achtergekomen. Krijg je al een buikje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah je bent toch ook een lieverd ;)! Van jou kan ik het hebben :). Afbouwen had ik beter kunnen proberen, maar ik was zo overtuigd dat het goed ging dat ik gewoon BAM ben gestopt... Ehm, geloof me, ik doe het niet nog een keer. Ik mag (liefst; moet) stoppen met medicijnen. Mag best in 1x stoppen, afbouwen ook prima. Hoeft in mijn geval niet in overleg met de arts. Ik ken de medicatie, zij kennen mij en hoe eerder ik stop, hoe beter. Helaas dus nu nog te vroeg.

      Jaaa, echt al een buikje. 12 weken nu, maar niet meer te verbergen. M'n jas kan moeilijk dicht, ik draag weer heerlijk m'n positiekleding van Jochanan, want eigen kleding zit niet lekker meer ;). Leuk hè :)?

      Verwijderen
    2. Ja super! En ik blijf altijd een moedertje/oma bij zwangeren, ha,ha!

      Verwijderen
  7. Leuk vermaak hoeft inderdaad echt niet duur te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen