Pagina's

dinsdag 24 juli 2018

Rommelmarkt - gelukjes!

Christilène en ik gingen vorige week vrijdag even over de braderie en de kleedjesmarkt. Krukken mee, in de auto en hoppa mama-dochter-tijd... Jochanan bleef bij papa, want 'die moet al naar bed', maar zij mocht 'opblijven' en 'mee koffie drinken'... Jaja, je bent groot of je bent het niet ;)...

Ze kreeg van Peter 2 euro in een polsportemonneetje mee, ik stak m'n strippenkaart van de ijstent bij me en daar gingen we... 

Ze kocht van haar geld voor 25 cent een knikkerpotje. Knikkers kreeg ze vorig jaar al voor haar verjaardag, maar ze knikkerden in het 'putje' van een verzakte tegel, niet echt ideaal. Ze was er helemaal blij mee. En vooral dat ze 1 munt gaf en er 4 terugkreeg, leek wel magisch ;)...

En ineens; 'Ohhhh, mam, een fietshelm!! Mag ik die?' Al vaker had ik gedacht dat bij het fietsen en skeeleren een helm wat veiliger kon zijn, maar nooit echt op zoek gegaan. Ineens lag deze daar, als nieuw voor 2 euro. Mama betaalde en ze wilde hem terstond op. Prima joh ;). We liepen over de braderie. Met glimoogjes 'nu denkt iedereen dat we met de fiets zijn...' Haha ;)... 

Ook met skeeleren moest de fietshelm op :). Lees even mee van top tot teen: Fietshelp 2 euro, T-shirt gekregen, rokje van de ruilwinkel, skeelers van de kringloopwinkel voor 2,50 en beschermset gratis gekregen... Wat een bof-kind ;)... Ze vond het geweldig en ondanks de hitte wilde ze steeds de helm op... Zelfs in de auto naar de supermarkt... Helemaal leuk van die eenvoudige dingen...

Voor Peter kochten we van het vakantiebudget stroopwafels, daar is hij gek op. Met de strippenkaart haalden we een 'gratis' ijsje. Ik had het snel bekeken en Christilène ook. We dronken thuis lekker iets met elkaar, ze kreeg een bakje stroopkruimels en was helemaal in de wolken...

De volgende morgen sliep ze royaal uit, want 'nee hor, ik ben echt niet moe...' Heerlijk vakantie :)...

Vorig jaar zaten we zelf op de rommelmarkt. Leuk verkocht toen. Als ik helemaal fit was geweest, had ik het met alle plezier weer gedaan, maar voor nu zie ik dat echt even niet zitten. Ik ben snel moe en ondanks dat we nog spullen genoeg hebben om te verkopen en Christilène het erg leuk vindt om te doen, heb ik dus toch besloten het dit jaar over te slaan... Peter is druk zat, dus meestal doe ik dit soort dingen. Ik houd wel van (rommel)markten :)... Geeft niet, nieuwe ronde, nieuwe kansen...

Koop jij weleens wat op de rommelmarkt? Wat was je mooiste aankoop ooit op de rommelmarkt?

11 opmerkingen:

  1. Mijn dochter vindt struinen op rommelmarkten helemaal geweldig.
    Ik vind het ook altijd wel gezellig.
    Dochter scootde laatst een Barbie boot en Barbie auto voor € 3,50
    In de winkel koste dit samen € 150,00.
    Het was dan wel niet helemaal compleet meer en had een poetsbeurt nodig naar ons kind was helemaal blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik scoor meestal beter in kringloopwinkels dan op rommelmarkten. Maar toen de kinderen klein waren vonden we er soms wel Duplo en zo!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooit leuke kopjes gekocht op een rommelmarkt. En kreeg er een heel servies bij want het was 1 koop. Ik heb er nog altijd 1 reservebord van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn dochter kocht voor € 2 een paar skeelers. Ik heb ze gerepareerd met tape, het plastic was gescheurd en de wieltjes zijn al aardig versleten. Maar sinds de aankoop is dochter vrijwel dagelijks buiten te vinden! Dus wat mij betreft een wereldaankoop :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eerlijk.... ik koop bijna alles op de rommelmarkt... kleding spullen voor in huis enz enz... tis een sport geworden enige nadeel is dat je in de winkel alles te duur vind(kun je natuurlijk ook als voordeel zien) ik vind het heerlijk gaat mijn euro een heeeeel stuk langer mee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. onze oudste tienerzoon bouwt graag met technisch lego, nieuw is dit heel prijzig, maar met koningsdag konden we via een kennis die op de vrijmarkt stond,een hele partij voor een kleine prijs overkopen. Zoon bouwt er vrijwel dagelijks mee, rijdende auto's en weet ik al niet meer, hij is erg technisch ingesteld.
    Dus hier ook veel plezier voor een klein bedrag!
    groetjes An

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Adrianne,

    ken je ook de site krijgdekleertjes.nl al? Hier kun je kledingpakketten voor kinderen ruilen. Werkt met ruilpunten erg fijn, heb er echt al zoveel vandaan. Ook echt mooie babyspullen en ook wasbare luiers staan er weleens op. En daarnaast heel veel kleren voor kinderen en ook volwassenen en positiekleding

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha, 1 munt betalen en er 4 terugkrijgen! Heerlijk hoe blij een kind daar mee kan zijn. Als kind stond ik regelmatig op een rommelmarkt, vond verkopen leuker dan zelf iets kopen. Dat is nu eigenlijk nog steeds zo, hoewel ik bij boeken toch altijd even door de voorraad ga om te kijken of er nog wat moois tussen ligt...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op dit moment: de twee ventilatoren die ik de afgelopen jaren kocht.

    Afke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook ik heb geregeld mooie dingen van de kringloop.
    Te veel om op te noemen,dan ben ik super blij!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Rommelmarkten kom ik weinig, toevallig in Frankrijk wel naar een geweest op 14 juli en het viel me op hoeveel ouderwetse nachtkastjes met marmer blad er waren, en kookpotten op pootjes. Nog nooit zoveel gezien tegelijk, kennelijk is daar ook een mode in.
    Paar jaar geleden kocht op dezelfde locatie een paar mooie oor bellen voor 30 cent die ik erg graag draag. Nu niets gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen