Pagina's

maandag 8 april 2019

Simpel genieten - deel 3 van 5

'Het mooiste speelgoed is geen speelgoed' schreef Gera... En dat onderschrijf ik volledig... Toen ik een was buiten had opgehangen de mand en knijpers binnen had gezet ontstond er ineens een tent. 

Plaid, doos die klaarstond voor oud papier, knijpers uit de bak - vastgemaakt aan de boekenkast en ziedaar: Een tent!


En ik had al wat moois 'gekregen' helemaal gratis: Een vlinder!! Toen ik de was ophing ging hij ineens op m'n hand zitten. Heel voorzichtig heb ik m'n hand laten zakken en snel geroepen 'Chris, pak snel m'n mobiel, kijk eens hoe leuk, een vlinder op m'n hand!' Kinderen vonden het ook geweldig natuurlijk... 

Wauw, wat is de schepping mooi, echt prachtig!

Ik heb eerder een tafeltent gemaakt en ook daar spelen ze weleens mee, maar zelf maken is natuurlijk nog veel leuker :)... Wij deden dit vroeger ook, we hebben wat tenten en hutten gebouwd met oude dekens en lakens...

Ik geef eerlijk toe; het was daarna 1 ontplofte boel, maar ook zo weer opgeruimd... Ik heb stiekem zitten genieten van die wijze kinderpraatjes onderling ;)...

Teruglezen?

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk, zo herkenbaar, zelf deed ik hetv roeger ook en ook mijn kinderen hebben veel tenten gemaakt. Zelfs mijn kleinkinderen doen het nu ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn kinderen (inmiddels 44 en 40) wisten ook, van alles wat op hun weg kwam, speelgoed te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat schattig die tent.

    De vlinder op je hand is volgens mij een Atalanta (je kunt voor 2,25 euro een vlinderkaart bestellen bij vlinderstichting.nl - of gratis downloaden - érg leuk. Wij hebben 'm gekocht ter support).
    https://www.vlinderstichting.nl/vlinders/vlinders-herkennen/herkenningskaart/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, dat kende ik nog niet! Ik dacht eigenlijk dat het een dagpauwoog was en dat heb ik zelfs de kids wijsgemaakt, maar om eerlijk te zijn heb ik er helemaal geen verstand van, dus je kunt best gelijk hebben...

      Verwijderen
  4. Het is ook een dagpauwoog. Dus je hebt het je kinders goed verteld...��

    BeantwoordenVerwijderen