Pagina's

maandag 19 maart 2018

Verslag Op Orde - deel 2

Na het eerste verslag van de lunch op het Op Orde Event nu dan eindelijk deel 2 :)... 

In de morgen heeft eerst Gera een lezing gehouden over minimaliseren, daarna konden de deelnemers een kapot artikel inleveren bij het Repair Café (en veel artikelen werden gerepareerd, super! Dat scheelt weer weggooien of nieuw kopen ;)) en daarna dus de lunch.

In de morgen had ik al een kleine verkooptafel ingericht met wat handmade artikelen. Stoffen broodzakken, snoetenpoetsers/billendoekjes, geraspte zeep en mini-probeerpotjes met vaatwaspoeder (niet zelfgemaakt). En niet te vergeten de potten met mix voor kaas-ui-brood of pizza :)...

Oja en wat waxinelichtjes in een pot :)...

Ik had zelf wat dingen meegenomen, zoals de voorraadpotten, wasknijperschort, de schoenendoos van Christilènes kamer en nog wat andere dingen. 
De rugtassen rechtsvoor ben ik aan het maken van een oud dekbedhoes. Deze zijn bedoeld voor in de schoenendozen. Over een poosje wil ik er zo'n 20 af hebben, dus iedere keer doe ik er wat :)...

In de middag startte ik met een lezing over ons leven vorig jaar van 50 euro per week en ook heb ik het 7-stappenplan gedeeld...

Met dank aan Janneke voor de foto's :)!

 Aansluitend aan de lezing gaf ik 3x dezelfde workshop. Ik had van tevoren het idee om iets te gaan maken, bijv. stoffen groentetasjes, broodzakken, o.i.d. maar bij nader inzien leek me dat toch geen goed idee. Niet iedereen wil dat gaan gebruiken, dus ik gooide het over een andere boeg... Ik gaf de mensen de mogelijkheid hun mailadres op te schrijven op een lijst voor workshops. Tegen de tijd dat ik bijv. een keer een workshop geef over stoffen broodzakken maken, een bijenwasdoek, een vlaggenlijn van oude spijkerbroeken, enz, krijgen zij een e-mail met informatie waarna ze kunnen besluiten of ze wel of geen interesse hebben. 
Daarna gingen we verder met het individueel invullen van een vragenlijst waarin ieder wat vragen beantwoordde met als doel om even kort na te denken over hoe groot het inzicht is in je eigen financiën. 
Het laatste deel heb ik het een beetje af laten hangen van de groep. Soms waren er vooraf vragen, soms kwamen die gaandeweg. Recepten met kliekjes, budget-cadeautips en nog veel meer kwam voorbij :)... 

Het was een ontzettend leuke dag met enthousiaste mensen. Heel leuk dat ik bloglezers heb ontmoet, ook leuk dat ik nieuwe mensen heb ontmoet die mijn blog nog niet kenden. Geslaagd dus en zeker voor herhaling vatbaar! Bij thuiskomst was ik afgedraaid geef ik eerlijk toe... 

In de avond hadden we nog een gezellige jongerenavond van de kerk bij ons thuis, leuk dat jullie er weer waren :)... Grappig ook als dan 1 van die jongens zegt 'ik wist niet dat er wasbare billendoekjes bestonden', hahahahaha, hij had m'n artikel gelezen in Terdege ;). Hoe leuk is dat, whaaaa...

Ook hebben ze even allemaal actief hun mening gegeven over hoe m'n blog écht winstgevend kan worden (ondanks mijn tegenwerpingen dat dat voor mij niet hoeft). Altijd leuk die overdenkingen ;). Jongens en meiden: Tot snel weer, ik vond het erg gezellig en dank voor jullie adviezen :P...

Inmiddels zijn we een week verder en is er veel gebeurd. Ik blog de komende periode even minder en ben gestopt met extra invallen (doe voorlopig alleen de dagen die nog gepland staan) omdat er in onze familie van beide kanten grote zorgen zijn rondom gezondheid. Misschien dat ik er nog een keer meer over blog, maar voor nu weet ik dat niet iedereen het waardeert wanneer ik het deel met m'n bloglezers, om die reden dit beknopte bericht erover.

Dan weten jullie dus waar het vandaan komt als er ineens 2 dagen of 3 weken geen blog verschijnt. Tegelijkertijd vind ik bloggen heerlijk om te doen, dus het kan ook zijn dat er wel geregeld een blog online komt.

Hoe ben jij ooit begonnen met bezuinigen? Las je een inspirerend boek/blog? Raakte je inkomen kwijt en was het ineens 'moeten'? Of ........................? Ik ben benieuwd...

Volg me ook op Facebook, in de Facebookgroep of op Pinterest, welkom!

Interesse in een workshop/lezing (evt. op je eigen locatie of in combinatie met Gera over minimaliseren)? Mail me gerust vrijblijvend voor meer informatie: aad.actief@gmail.com

9 opmerkingen:

  1. Als er ziekte is in de familie kost dat veel energie. Weet uit ervaring dat ik doodmoe was, vraagt emotioneel ook veel van je. Je geeft de juiste dingen prioriteit, eerst de familie en daarna alle neven activiteiten. Heel veel sterkte gewenst, voor jullie gezin en familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezin en familie gaan voor alles. Ik wens jou en geliefden veel sterkte toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al reageer ik bijna nooit maar ik lees altijd wel je blogs.
    steek er ook veel van op.
    Wens je heel erg veel sterkte en kracht van de Heere voor de komende tijd.

    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gek genoeg ben ik nooit begonnen met bezuinigen, ik ben altijd al zuinig omgegaan met mijn (zak)geld (niet gierig, ik gaf eigenlijk alleen geld uit aan cadeautjes voor anderen, de rest ging op mijn spaarrekening).
    Ik wens jullie veel sterkte in deze moeilijke tijd, gezondheidsproblemen vreten vaak energie, maar als bloggen voor jou ontspanning geeft, raad ik je aan daar toch wat tijd voor vrij te houden.
    Lieve groet van Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je doet de naam van je blog echt eer aan zeg: wat ben je actief bezig. Goed zeg!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allereerst heel veel sterkte met je families. Familie gaat voor alles en iedereen. Verder vind ik je blog heel inspirerend en moet ik nu zuinig zijn en creatief boekhouden, maar het gaat redelijk met vallen en opstaan. Maar Keulen en Aken zijn ook niet in een dag gebouwd hou ik mezelf altijd vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te lezen dat andere mensen je tips geven om je blog winstgevend voor jezelf te maken. Je mag jezelf dat gerust gunnen, wij als lezers halen in welke zin dan ook, ook winst uit je blogs door je vele tips en ideeën en inspiratie. Een hartelijke groet, Eline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik dacht juist hé, ik "hoor" wat minder van Arianne... Sterkte met alles, met je gezin en natuurlijk met je familie! Ik lees je graag en ik blijf je volgen, ook als het wat minder vaak is, je bent inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen