Pagina's

dinsdag 13 februari 2024

Traktatie mandarijnen

 Al eerder heeft 1 van de kinderen op mandarijnen getrakteerd, maar ik kon zo niet een blog erover vinden, dus misschien heb ik het nog niet eerder al een keer gezegd.

Ethianne werd alweer 2, tsjonge wat vliegt de tijd... Ze mocht trakteren bij de gastouder. Nu vind ik bananen altijd wel ideaal, maar ze houdt er niet van. Om die reden koos ik voor mandarijnen. Eenmaal bij de AH waren ze 2 netten voor 3,99 dus ik scoorde 2 netjes van 14 mandarijnen voor 3,99. Oooooooit lang geleden had ik bij de Kruidvat van die Kikker-uitdeelboekjes gekocht en hier en daar weleens uitgedeeld, maar ik had er nog wat over. Voor ieder kind 2 mandarijnen (1 voor bij de gastouder, 1 om mee naar huis te nemen) en een Kikker-boekje. 

Met stift tekende ik gezellige smileys erop:


Van een lege meelzak knipte ik 2 stroken, schreef er iets op en plakte ze op de trommeltjes. Ze is nog zo klein, dus een grote mand gaat toch alleen maar weer over de grond. Dit was net lekker klein, ze kon het zelf vasthouden en het kon gewoon met deksel erop in de tas; ideaal. 

Toen ik haar kwam ophalen was ze helemaal in haar sas. Ze had een heuse feesthoed en een prentenboek van Dikkie Dik gekregen. Ze was helemaal blij :)...

En ook nog leuk: De Z8-jas, het leuke (zomer)jurkje, spijkerjasje met kant en de schoentjes; alles is gekregen van allemaal verschillende mensen :). Zo'n mouwloze zomerjurk met tule is natuurlijk niet geschikt voor februari, maar met een romper lange mouw eronder, maillot of legging erbij en een (spijker)jasje of vestje eroverheen kan het wel voor je verjaardag vonden we ;). 


Qua cadeautjes hebben we het ook simpel gehouden. We hebben altijd een budget voor verjaardagen, maar hoe jonger ze zijn, hoe makkelijker we gratis cadeautjes kunnen vinden waardoor fijn het hele budget naar de spaarrekening kan. Ze kreeg dus een dokterskoffertje met attributen (gratis van de ruilwinkel), een loopfietsje die eerst van Bertian was (hadden we met hem overlegd en vond hij goed), een zelfgemaakt keukenschortje en een zelfgemaakt tasje (ze sjouwt graag met spulletjes, kan ze het mooi in haar eigen tasje doen). Allebei van een restje stof gemaakt, 1 stof was gekregen. Ze was de koning te rijk. Ze speelt graag met haar cadeaus, draagt het schortje bijna dagelijks en de 1 na de ander moet tijdelijk even haar patiënt zijn om even de oorthermometer te proberen. Een kinderhand is gauw gevuld, dat bleek wel weer...

Geef jij weleens tweedehands of gratis cadeaus voor een verjaardag?

5 opmerkingen:

  1. Grietje Margreet Blok13 februari 2024 om 20:31

    Onze jongens houden erg van Lego en die proberen we altijd via Marktplaats te scoren voor hun verjaardag. Ze vinden het leuk om zelf te helpen meezoeken naar een mooie set die niet de hoofdprijs kost. Van die voorpret genieten we hier thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gaf ooit mijn neefje een kinderversie van een rugbybal gekocht bij de kringloop voor zijn verjaardag, ik was net gescheiden en daardoor weinig te besteden. De bal zag er uit als nieuw en wat is het leuk als je dan ziet dat alhoewel hij best dure cadeautjes kreeg eigenlijk de hele dag met de bal in de weer was. Maar ook mijn eigen dochter kreeg en krijgt eigenlijk af en toe ook gewoon 2e hands cadeautjes en is daar net zo blij mee als iets nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een geweldige traktatie en nog gezond ook én makkelijk mee te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n 25 jaar geleden kreeg mijn neefje een grote tweedehands skelter voor zijn verjaardag. Toen ik hem telefonisch feliciteerde vertelde hij opgetogen over zijn mooie cadeau. Op de vraag welke kleur de skelter had antwoordde hij: "roest"!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha, heeeeerlijk zo'n reactie, ik houd ervan :)...

      Verwijderen