Pagina's

dinsdag 11 juli 2017

Vakantie - Deel 1

Vakantie; daar ben ik wel aan toe... Ik verbaas me erover hoe druk die laatste weken kunnen zijn... Mijn vorige week zag er als volgt uit:

Maandagavond lezing houden over ons leven met 50 euro per week voor een groep vrijwilligers die mensen helpen met financiële problemen. Was erg leuk om te doen! M'n zusje bakte een soort brownie met walnoot en karamel, mmmm lekker :)...

Ik had een powerpoint gemaakt en wat voorbeelden meegenomen waaronder de 'overhemden-jurkjes'...

Dinsdag ben ik met Peter meegegaan. Hij moest in Noord-Brabant zijn bij een klant en ik ging met de kinderen naar mijn familie daar in de buurt. Erg gezellig! Door de afstand zien we elkaar niet wekelijks en zo konden we het mooi combineren. We lunchten tussen de middag met elkaar (kaas en roomboter had ik van thuis meegenomen, broodjes kocht ik bij Jumbo; 8 stuks voor 1,91 :)). Daarna ging Peter naar een andere klant en reed ik in de buurt rond. We gingen met de pont (een hele belevenis voor de kids, want op de Veluwe hebben we dat niet ;)) en reden eind van de middag weer terug. Even bij de McD gestopt voor een sanitaire stop en een softijsje gekocht. Praktisch en budgetvriendelijk; Eén. En voordat ik hiermee commentaar oogst; Dit waren de overwegingen... Ik heb gebruik gemaakt met Christilène van hun toilet, dus vind ik dat ik daar gewoon iets koop. Het was warm, dus het werd ijs. Eten stond voor ons klaar bij m'n schoonzus, dus geen eten. Peter en Christilène kunnen niet tegen softijs, maar Chris is er wel dol op, dus af en toe krijgt ze dan een paar hapjes. Vandaar dat we (lees: de kids en ik) met z'n 3-en een softijsje deelden... We brachten een groentesnijder weg (om verzendkosten te besparen en zo extra over te houden voor ons etentje :)) Daarna gingen we bij m'n schoonzus eten en daarna een paar straten verder naar de verjaardag van m'n zwager. Op tijd vertrokken we weer, want het was een lange dag geweest.

We lunchten op een industrieterrein in de geur van zand. En de kinderen? Die keken hun o-gen uit :)... Al die graafmachines en reuring was mooier dan een strand vol zand :P...


Leuk hè, die navigatie ;)...

Woensdagmorgen visite van de buuf met haar zoontje. Kids speelden leuk in de speeltuin en achter het huis. Woensdagmiddag 1 en ander in huis gedaan.

Donderdagmorgen maakte ik de kerk schoon met 2 andere dames (kids speelden weer leuk met nog een vriendje, die vonden het wel gezellig), donderdagmiddag knutselde ik het cadeautje voor juf in elkaar.

Vrijdagmorgen had Christilène laatste schooldag en speelde 's middags met 2 vriendinnetjes 'bakkerijtje'... Een heus zandfestijn was het met een echte verkoopster en échte taartjes ('maar je moet ze niet echt opeten, want ze zijn wel een beetje nep...')

Zaterdag gingen we de hele dag naar de dierentuin... Het vernieuwde Dierenpark Emmen, oftewel Wildlands Adventure Zoo. Het was een goed geregelde dag! Met Peters werk hebben we jaarlijks een familiedag waarop het hele bedrijf is uitgenodigd. Ontzettend leuk altijd om elkaar weer te ontmoeten. Zo hebben we Neeltje Jans, Dolfinarium, Efteling, Zuiderzeemuseum en wat andere dingen al gehad, dit jaar dus naar Emmen. 's Morgens vroeg reed ik nog even langs de markt voor fruit en thuis schilde ik snel wat appels, een komkommer en ik deed wat bananen en flessen water in de tas. Wat spulletjes voor Jochanan en een parapluutje; klaar voor vertrek :)
Eenmaal daar: Ontvangst met koffie en gebak, mmm heerlijk, echt superluxe... Daarna door de dierentuin lopen en vooral: genieten! Met elkaar geluncht (zelfs de lunchvouchers waren verzorgd, evenals de parkeerkaart, echt top gewoon!) in 1 van de vele restaurants en halverwege de middag moe maar voldaan weer terug richting huis... 





Kindersnackbox, mmmm smullen!





 Op een meter of 1,5-2 afstand stond deze langnek heerlijk te snoepen van de bloemen langs het pad...

Samen met papa naar de overkant met een heus vlot... 



Wat vond ik ervan? Een supermooie dierentuin! Ik vond Emmen eerder al mooi, ben er al 2, misschien 3x geweest, maar dit was echt super. Eerlijk gezegd schrok ik van de prijzen. 30 euro per volwassene en 27,50 voor kids van 3-9 jaar. Met ons gezin kost het dus 87,50 om over de drempel te komen, dat vind ik een fors bedrag. De snackmenu's samen (à 25,80) had je dan uit kunnen sparen door zelf eten mee te nemen, maar anders was je ruim 100 euro kwijt geweest (excl. parkeren, dat is ook vrij prijzig, maar ik weet niet hoeveel). Ook was het erg uitgestrekt, mooi ruim opgezet, maar voor mij erg intensief. Ik gebruik al bijna een jaar geen krukken meer, maar heb ze 's middags echt gemist. Erg heuvelachtig (bij wat je van een dierentuin gewend bent) en gewoon lange routes. Zo voor een dag vond ik het fantastisch! Ik geef zo'n dag een week terug. Ik kan me voorstellen dat het jammer is van je geld als je halverwege de middag naar huis gaat, omdat je gewoon 'op' bent, terwijl je pas om 11u ofzo bent begonnen met lopen. Maar voor ons was het prima zo. Ik kon mooi nog even broodmeel halen, omdat het op was, even langs het terrein rijden waar m'n broertjes huis gebouwd gaat worden (had ik nog niet gezien, maar Peter wist waar het was) en even een bestelling wegbrengen bij iemand in Flevoland en 2 koffiebekers ophalen. 

Hoe lief! Ik had lang geleden op m'n blog geschreven dat ik op zoek zou gaan naar een koffiebeker en de lezeres mailde me een poos terug dat ik ze mocht komen ophalen, omdat ze er niks meer mee deed. Echt super! Gistermorgen moest Peter rijden naar onderin Zeeland. En ziedaar; voor 6u stapte hij de auto in met: Z'n koffiebeker :)!! Bedankt! 

Zo zien jullie; onze vakantie is ingeluid... Het is nog best druk hier, dus ik probeer hier en daar te bloggen wat lukt. En de mensen die al weken wachten op de Excellijst; ajjj ik baal ervan dat ik er nog geen tijd voor heb genomen. Lijkt me een goed vakantie-voornemen om het z.s.m. even te regelen voor jullie! Ik doe m'n best!

Jullie nog plannen voor de vakantie? Lang gespaard voor uitjes? Of houd je het low budget? Ga je van huis of blijf je thuis? Voor iedereen die al vakantie heeft: Een fijne vakantie! Geniet van (de kleine) dingen!

15 opmerkingen:

  1. Enjoy! Hoef ik die dingen niet meer af te stoffen 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tussen Vorchten (gem.Heerde) en Wijhe
    vaart ook een pontje. Het handigste en mooiste vanaf jullie is als je bij Oene de dijk langs de Ijssel op rijdt.
    Even voorbij Veessen zie je dan het pontje aan de rechterkant.Daarmee ga je naar Wijhe. Wijhe is een prachtig dorp en er zit een vestiging van Het Goed (kringloop).
    Vorchten ligt aan de Veluwse kant links. Om het gehuchtje (198 inwoners)
    te bereiken, moet je even wat weggetjes in. Zoek even een routebeschrijving via de gps. Vorchten heeft het alleroudste kerkje van Nederland, fundamenten uit de 9e eeuw,
    met een zadeldak. Overal langste weg staan kraampjes met groente en fruit.
    Je kunt als je richting het dorp rijdt, goedkoop boeken kopen bij een stalletje aan de weg. Maar... als je Vorchten weer uitrijdt richting Heerde zie je aan de linkerkant een free library. Bij het huis waar ze ook honing verkopen. Via de Plakkenweg kom je weer in Heerde uit.
    Je kunt ook in Heerde de buurtbus nemen richting Vorchten. Ook dan kom je overal langs. Beide zijn leuke uitjes. Veel plezier!

    Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Best een flinke prijs inderdaad die dierentuin. Ik schrik daar ook wel wat voor terug. Mijn man gaat met twee kinderen naar Londen, en verder blijven we lekker thuis.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier moeten ze deze week en volgende week nog naar school. Wij gaan een weekje op vakantie met mijn ouders, die betalen het verblijf, dus erg voordelig voor ons. En de kinderen vinden het erg gezellig. Verder af en toe een dagje weg met ons gezin, maar geen dure dingen. De kinderen zijn nog jong, 5 en 2, die vinden nog heel veel dingen leuk. Een middag naar het bos, een keer zwemmen, spelen bij een speelboerderij, een stuk fietsen enz.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Drukke weken altijd vlak voor de vakantie. Als juf vond ik dat al maar als moeder ook :-)
    Wildlands is echt leuk. Jammer dat het zo duur is. Maar tof van het werk van je man.
    Voor jullie misschien wat ver weg, maar weet je dat je in Nordhorn (DL) een leuke dierentuin hebt die ook erg leuk is voor (jonge) kinderen? Wij waren met ons gezin van 6 personen nog geen 30 euro kwijt. Er zit een hele grote speeltuin (binnen en buiten) in het midden waar de kinderen ook fijn kunnen spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij zijn pas geleden ook in Wildlands geweest. Het is vlak bij ons, maar we vonden het veel te duur om een keer naar toe te gaan. Nu hadden we het geluk entreekaarten te winnen, en we vonden het een geweldig leuk park. En we kunnen nog een keer want we hebben nog kaarten over!
    Zeker nu je kinderen nog zo klein zijn is er heel veel gratis vermaak voor ze te bedenken. Een fietstochtje maken, een andere speeltuin in een naburig dorp, het pontje en de omgeving die Rina beschrijft lijkt me ook heel erg leuk.
    Alvast een fijne zomervakantie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wil nog op vakantie.
    Maar wegens onverwacht acht weken mantelzorger te zijn voor mijn schoonzus. De plannen dus uitgesteld.
    Wat in het vat zit verzuurd niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een abonnement op een dierentuin is heel leuk om te hebben. Als je een paar keer per jaar gaat, heb je de kosten er ruimschoots uit.

    Wij hebben trouwens een eropuitvoordeelkaart.nl via de ING bank en ik zag dat je voor € 8,50 per persoon al naar het dierenpark in Overloon kunt en kinderen tot 2 jaar gratis.

    Wij zijn in mei enkele weken naar Engeland geweest en gaan eind augustus nog 3 weken naar de Bodensee en Frankrijk, met de onlangs door ons aangeschafte caravan. Fietsen mee en dan ter plekke (vooral rondom de Bodensee) er lekker fietsend op uit. Voordeel van niet aan de schoolvakanties gebonden zijn.

    Kamperen is voor kinderen erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij hebben al grotere kinderen (12 en bijna 18) en gaan twee weken naar Kreta. Daarnaast gaat dochter naar de zomerspelen in het dorp hier. Ook gaan ze nog een weekend met opa en oma naar een huisje met nog een nichtje erbij. Naar een pretpark gaan we niet dat vind ik veel te druk. Zoonlief gaat wel een keertje naar Walibi met een vriendin.
    Vroeger hadden we een abbo op de dierentuin in Amersfoort. Heel veel naar toe geweest. Soms alleen voor de speeltuin. Echt een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij hadden vroeger een abonnement op koningin julianatoren. Een gezinsabonnement en dan maakte het niet uit hoeveel kinderen. Wij hebben er 4. Het mmoie was toen dat je vrijkaartje kreeg op burgers zoo, dolfinarium, afifaune en Archeon. Zo hadden we veel voor weinig. Want in de voorverkoop betaalden we 165 Euro. Nu zijn de kinderen daar te groot voor.
    Nu hebben we museumjaarkaarten waarmee we heel veel uitjes hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedoel je met verzendkosten besparen dat je de koper wel laat betalen maar dat je het niet per post laat bezorgen? Is dat wel eerlijk dan??
    Leuk dagje uit!
    Groeten Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat bedoel ik niet. In overleg met de koper heb ik zelfs gevraagd of ik het een week later zelf mocht bezorgen en zo verzendkosten mocht besparen. We reden er een half uur voor om (leaseauto, dus de bijtelling blijft hetzelfde) en ik heb de link gedeeld van de blog over ons etentje en haar verteld met welk doel ik het dan langs wilde brengen. Mevrouw was erg enthousiast en maakte zelfs wat extra over en bedankte me hartelijk voor de service.
      Ik ben er dus geheel open en eerlijk over geweest, natuurlijk wil ik niet over de rug van anderen geld verdienen. Alhoewel het mij niet uit zou maken als ik iemand ergens voor betaal en ze brengen het langs om zelf verzendkosten te besparen, maar dat is persoonlijk ;)...

      Verwijderen
    2. Ik vind ook dat het niet uitmaakt wanneer de besteller verzendkosten betaald, of je het dan opstuurt of persoonlijk komt brengen.
      Je auto rijd immers ook niet op water.
      Het is wel altijd handig het te overleggen natuurlijk, ze moeten sowieso thuis zijn als je komt :)

      Verwijderen