Pagina's

vrijdag 15 februari 2019

2 vierkante meter haakwerk

In m'n zwangerschap toen ik tijdelijk niets kon begon ik met het liggend haken van kleine dingen. M'n cadeaubox had al snel teveel, vandaar dat ik een groter project startte; een woondeken/woonplaid  in de wafelsteek voor op de bank om in de winter onder te kunnen kruipen. 

Toen ik gestart was voelde ik me al snel beter en belandde het project naast de bank, omdat ik andere dingen weer oppakte in het huishouden. Tegenwoordig pak ik het gewoon weer af en toe op. Het heeft geen haast, ik wil - indien mogelijk - komende winter (2019/2020) het klaar hebben.

Zoals beloofd zou ik een keer een update plaatsen, maar steeds vergat ik foto's te maken. 
Kijk, zover ben ik nu: Ongeveer 2 meter breed en 1 meter 'hoog'...

Normaal gesproken haakte ik kleine projecten. Niet eerder haakte ik zo'n groot project. Ik heb mezelf verbaasd. Nog steeds pak ik met veel plezier m'n tas en haak weer een stukje. Inmiddels ben ik bezig met de 10e bol van Scheepjes soft in de kleur mintgroen (kleurnummer 17).
Visite die komt is verrast over de dikte van de plaid (met een enkele draad gehaakt op haaknaald 8) en hoe zacht het voelt. Het is een soepele plaid, maar wel lekker warm. Ik voel het nu al als ik zit te haken en het eerste deel ligt op m'n benen. Ik ben nu ongeveer op de helft, maar ik ben blij met waar ik nu ben. Nooit durven hopen dat ik zover zou komen...

Het blijft een beetje rustig hier op m'n blog, maar de griep is denk ik toegeslagen hier. Kids zijn ziek en ieder uur zit ik te voeden, daarnaast een druk programma met 5/6x kraamvisite, 3x zoveel trommels was als normaal, dus van blogs schrijven komt weinig...

Voor iedereen alvast een goed weekend!

6 opmerkingen:

  1. Heb je het ook voor die prijs gekocht? Dan wordt het best een prijzige deken.

    Heel mooi is het wel.
    Ik haak ook graag maar aan grote projekten begin ik niet. Met kerst veel engeltjes voor led-bollen vd action gemaakt en nu aaan paaskuikentjes bezig en een sjaal voor schoonzoon van verloopgaren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet meer precies wat ik ervoor betaald heb, maar het is inderdaad geen 12,95 voor een plaid nee ;).

      Na lang slapen heb ik het mezelf cadeau gedaan toen ik bijna volledig plat lag, Peter zei 'dat moet je echt doen...' Ooit kocht ik een plaid van 80 euro in een woonwinkel. Het was dat ik een bon had van 75 euro, anders had ik het niet gedaan, maar om eerlijk te zijn is het wel de fijnste plaid. Ik heb er ook 1 van Action. Die gebruiken de kinderen, maar is echt een stuk minder warm.
      Deze plaid haak ik voor Peter en misschien kan ik het voor z'n verjaardag geven als ik beetje doorwerk...

      Verwijderen
  2. Wat een mooi plaid!! Knap hoor. En veel succes met de kinderen (en met voeden ;-) Prachtig om te doen hè?! Maar zal met zieke kinderen erbij soms wel pittig zijn misschien)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij wordt prachtig! Een heel werk maar je zal er veel plezier van hebben. Sterkte met alle drukte van voeden-kraamvisite-was enz en goed weekend, groet, Lucie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie plaid. Een prachtige kleur. Daar heb je jaren plezier van. Mooie haaksteek ook. Ik denk dat ik in deze steek een dekentje voor het wiegje van mijn te verwachten kleinkind ga maken.

    BeantwoordenVerwijderen