Pagina's

woensdag 13 november 2019

Creatief met restjes stof

Christilène is dolgelukkig met haar naaimachine en wil het liefst iedere dag erachter, maarja dat kan helaas niet. Laatst had ze mazzel... Studiedag... Ik werd gevraagd om te gaan werken, maar hield de boot af, want zij had vrij. Nogmaals de vraag gekregen (nood in onderwijsland is hoog...) en toen gevraagd of ze bij m'n moeder kon komen. Feest natuurlijk, want haar naaimachine mocht mee. 

Voor 'de arme kinderen' naait ze nu etuitjes met oma en dit zijn er een paar. Gemaakt met restjes en het meest trots is ze op de binnenkant 'dat is lichtrose... Van een overhemd van opa hè?' 


En wij beetje quasi verbaasd 'jaaaa, die heeft oma natuurlijk gemaakt en jij mocht kijken...' 'Neeee, echt niet! Oma maakte haar eigen etuitjes en dan ging zij op haar naaimachine en mocht ik op die van mij...' 

Voor een 6-jarige lang niet gek en voorlopig zijn er genoeg restjes stof en gegadigden... Ze had ze meegenomen naar school om te laten zien en een vriendinnetje vroeg 'wil je er ook zo 1 voor mij naaien?' Christilène: 'Ik zei 'best hoor' en vroeg welke stof ze wilde, want ja ik weet natuurlijk niet welke stof ze wil. Toen zei ze 'poesjes'. Mam, heb jij poezenstof, want ze houdt zo van poesjes...' Te schattig gewoon, hahaha, dan zit je in groep 3 :P... Ik zal weleens met de mama overleggen t.z.t. of dat een leuk verjaardagscadeautje kan worden :). 

Deze exemplaren gaan naar 'arme kinderen' en het proeflapje wil ze 'alle letters' op gaan maken. Ze bedoelt dan alle steken die bij haar met letters zijn gemarkeerd i.p.v. cijfers... 

Oeps, ik ben bang dat ik haar definitief besmet heb met het 'ik-naai-graag-met-restjes-virus'... 

8 opmerkingen:

  1. Wat geweldig! Daar gaat ze nog heel veel plezier van hebben in haar leven, en jullie samen ook door de gedeelde interesses.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, zo’n dochter! Lief hoor. Misschien een leuke tip voor een moeder en dochteruitje ooit: de lapjesmarkt op zaterdagochtend in Utrecht ( Breedstraat). Zoveel mooie stoffen met ook zoveel betaalbare couponnetjes. Ook als niet-naaister raak je daar al geinspireerd.

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lief! Hier denken ze dat mama het ze ook wel kan leren, maar deze mama heeft er wel een. En net onder het stof vandaan gehaald, maar weet gewoon niet waar ze moet beginnen en kan net een zoompje maken..
    Zou best wel willen oefenen met naaien van simpele dingen, maar heb dan toch eigenlijk patroontjes nodig. Heb jij tips waar ik doe kan vinden? Simpele parronen voor poppen of meisjes rokjes bijv.
    Weet gewoon niet waar ik moet beginnen met zoeken en op moet letten..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou je het boek ` allemaal rokjes` aanraden van mme zsazsa

      Verwijderen
  4. Staat al jaren op mijn lijstje...
    Schijnt een mooie markt te zijn. Zaterdag vind ik niet zo handig, maar wie weet misschien een keer een moeder-dochter-kleindochteruitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat ze hier zo,n plezier in heeft.
    En zo gaat ze ook aan arme kinderen denken.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je dochter naaien ook zo leuk vind, en de slag te pakken heeft. Daar gaat ze vast nog veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kwam in de bieb een boek tegen wat jou denk ik ook aanspreekt. Het gaat over onvergetelijke momenten met het hele gezin die niet duur hoeven te zijn.

    Familiefun van Marisa Hart

    BeantwoordenVerwijderen