Pagina's

vrijdag 16 november 2018

Verse thee - lekker genieten

We drinken eigenlijk nooit meer thee uit zakjes, maar altijd verse thee. Zo hier en daar krijg ik weleens van mensen een pot toegeschoven 'wij gebruiken dit niet, jij houdt ervan, alsjeblieft, geniet ervan...' en zo heb ik zeker een stuk of 7 soorten verse thee... 

De kinderen drinken veelal water. Soms drinken we thee. Christilène en ik waren laatst samen thuis en we dronken verse thee uit mooie mokken...

Deze beide mokken zijn van mij en allebei erg speciaal. De linkermok heb ik gekregen van een leerling toen ik jarig was. Mooie herinneringen aan :). Er staat op 'I love Holland', ik zie de mok niet meer, maar het lijkt een beetje op zoiets als dit, ik denk ook 350 ml. Het zijn best grote mokken.
De rechtermok met Pluk van de Petteflat. Ik liep stage op een kinderdagcentrum met meervoudig gehandicapte kinderen en omdat de groep 'Pluk' heette kreeg ik allerlei Pluk-dingen, waaronder dit kleine mokje. 


In de auto luisteren we de verhalen van Pluk van de Petteflet tot groot vermaak van de kinderen. 'Dolly, dolly!!' roept Jochanan Pluk na en Christilène zit al van tevoren te gniffelen om bepaalde passages, omdat we het al tig keer gehoord hebben en ze dus al weet wat er komen gaat ;)...

Tegenwoordig kijk ik altijd even bij kringloopwinkels of op rommelmarkten of ze het boek van Pluk hebben. Gewoon omdat de kinderen het zo leuk vinden, beetje klassieker ik geef het toe... Net zoiets als Jip en Janneke... Het verhaal dat ze 5 ijsjes krijgen is favoriet :)... We lezen deze boeken nu weleens als we bij anderen zijn, maar zelf hebben we ze niet, dus gewoon op het wensenlijstje en anders leen ik ze wel een keer bij de bibliotheek ;)...

Gekregen (verse) thee in een gekregen mok met water uit de fluitketel die ik kocht van verjaardagsgeld; dat noemen wij nou 'lekker genieten' :)...

16 opmerkingen:

  1. Kijk hier maar eens:https://cynthia.nl/reclame-code-social-media-hoe-ik-daarmee-om-ga/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik altijd Pickwick kersenthee : )

    nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik houd van losse thee. De lekkerste thee die ik ooit dronk komt uit Israël. Kan even niet op de naam komen. Het was een geschenkpakket met verschillende soorten.

    Pluk is gewoon erg leuk. Jip en Janneke ook. Als ik mijn ogen dicht doe zie ik nog helemaal het boek voor me wat wij vroeger thuis hadden. De randen van de bladzijden waren zacht, hadden hoekjes, waren vergeeld. De kaft was hard. Ik heb er zo van genoten als kind. net als dat boek van Anne de Vries. Over een jongetje met een step.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laatst vertelde Christilène aan iemand dat ze Pluk aan het luisteren waren. Die kenden Pluk niet, hadden er nooit van gehoord. Huh?! Ik was stomverbaasd, dacht dat iedereen dat wel kende na de 35e druk ofzo ;)...

      Verwijderen
    2. Jan-Willem...pracht boek ook😍

      Verwijderen
  4. Dit is toch niet een beetje bedelen om een Plukboek toch;-)
    Ik mis een beetje je verhalen over: hoe rondkomen met 50 euro?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben je mal. Ik wil het alleen liever niet nieuw kopen (iets met grondstoffen enzo ;)) dus bedoel hiermee dat ik dit soort wensen in de koelkast zet tot ik er tegenaan loop in de hoop dat ik anderen ermee kan inspireren dat je bepaalde wensen niet meteen nieuw moet kopen wanneer je kinderen (of jijzelf) er blij van worden :). Heeft voor mij alles te maken met rondkomen met 50 euro, ondanks dat kinderboeken niet binnen budget vallen.

      Begin dit jaar heb ik ietwat andere doelen opgesteld dan het jaar ervoor. Ik ben eerst begonnen met boodschappenlijstjes en verslagen delen, maar de reacties hierop waren wisselend, vandaar dat ik daarmee gestopt ben. Nu blog ik wat ik tegenkom :)...

      En voor degenen die ook zo'n genietmoment willen; kom gerust gratis verse thee uitkiezen, neem je eigen zakje mee en ik doe er wat in van onze voorraad :)...

      Verwijderen
    2. Overigens; mocht iemand het leuk vinden om een Plukboek te ruilen voor bijv. stoffen broodzakken, wasbare billendoekjes, noem maar op; prima hoor, ik houd me aanbevolen :). Maar ik ben niet wekelijks actief op zoek ofzo en zelfs via MP zijn ze wel te krijgen, maar ik wacht gewoon op mijn momentje. Komt nog wel een keer...

      Verwijderen
  5. Ik was zo benieuwd wat je met verse thee bedoelt? Je lijkt toch wel gedroogde thee te drinken? Ik drink graag verse of gedroogde kruidenthee uit eigen tuin: citroenverbena, munt, citroenmelisse, frambozenblad... Lekker hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Verse thee bedoel ik in dit geval gedroogde thee mee ja, alleen dan 'gedroogd van vers', dus niet een kant en klaar zakje thee. Haha, hier noemen we zowel bijv. thee van munt uit de tuin, alsook thee van gedroogde munt uit de tuin allebei 'verse thee' en de rest 'zakjesthee' of 'gewone thee'. Goed dat je het vraagt :)! En klinkt goed al die gedroogde kruiden! Wij hebben ook munt, mmm lekker!

      Verwijderen
    2. Ik geniet van al(!!)je blogjes maar mist inderdaad ook een beetje je boodschappenlijstjes! Ik en vele anderen met mij haalden hier heel veel inspiratie uit! Zie dit niet als commentaar maar ik bedoel t meer als tip!!

      Verwijderen
    3. Zoveel mensen zoveel wensen :-)
      Ik mis de boodschappenlijstjes juist niet.

      Verwijderen
  6. Waar koop je dat?
    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, verse thee! Om eerlijk te zijn, mis ik je boodschappenlijstjes wel een beetje. Wij moeten momenteel verplicht zuinig zijn, dus ik kan wel wat extra inspiratie gebruiken, zeker met de feestdagen op komst!

    BeantwoordenVerwijderen