Pagina's

maandag 14 augustus 2017

Minimaliseren - deel 10

I.v.m. de vakantie ging het hard in de afgelopen week :)...

Wat verdween er allemaal?
Een boekenkast (opgehaald via weggeefhoek)

Een oude platenspeler (opgehaald via weggeefhoek)

Kapot bakje van Tupperware in kliko (ik heb het al ingeleverd een keer en heb een tegoedbon gekregen)

Tas vol kleding, tas vol verzorgingsartikelen, vaas en nog wat andere spullen (niet op de foto) naar het goede doel voor minima-gezinnen in mijn omgeving (fijn dat ik iemand gevonden heb die ik blij kan maken hiermee!) Ik reken het als 25 stuks.

Bollen wol en katoen naar een goed doel (15 stuks)

Schuttinghout, hekje, resthout. Was veel belangstelling voor via MP en werd zaterdagavond opgehaald (10 euro) Ik reken het als 10 stuks.

Verder verkocht ik nog wat op de rommelmarkt. Ik verdiende 30 euro (helft vakantiebudget, helft spaarrekeningen kids) en er gingen zo'n 25 dingen weg (verkocht, container, kledingcontainer, enz.)

Totaal: 78 stuks!! En ook wat grote dingen, heerlijk, dat geeft ruimte!

De nieuwe tellerstanden:
Spaarrekeningen kids: 36,45
Vakantiebudget: 128,23
Weg: 332 stuks

Het zal straks - als de rommelmarkten voorbij zijn eind augustus - wel weer hard gaan, omdat ik dan een het laatste verkoop of naar het goede doel doe o.i.d. Ik heb nog een bananendoos of 4 staan met rommelmarktspullen en een stuk of 6 dozen met boeken die ik uit wil zoeken. Voorlopig nog lang niet klaar dus :)...

Ik heb bijna 1/3 gehad nu, nog 2/3 te gaan (van de 1000). Hoever zijn jullie inmiddels gevorderd? Kun je ergens nog een 'slag' maken met bijv. 25 tegelijk of een doos vol? Of is het echt per stuk de 1000 stuks verzamelen omdat je al vergevorderd minimalist bent? Wauw, wie weet gaan wij dat stadium ooooooit ook nog eens bereiken :P...

Fijne week iedereen! 

8 opmerkingen:

  1. Goed bezig hoor! Het gaat hier idd lang zo hard niet meer, gaat echt met 1 a 2 stuks tegelijk, dus doe dan ook niet mee aan challenge. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Challenge om de challenge spreekt mij niet aan, maar ik ben ook weer goed aan het rondkijken in mijn huis wat er weg kan. Of het er dan 1000 zijn of minder boeit niet zo. Ik verkoop op marktplaats maar wil een fatsoendelijke prijs hebben dus dan gaat het wat langzamer. In het verleden in opruimwoede veel naar de kringloop gebracht waar ik nu spijt van heb omdat het op marktplaats nog wel wat op zou kunnen brengen.
    In onze bibliotheek staat een weggeeftafel waar je kleine spullen op kunt zetten, daar zet ik vaak twee keer per week iets neer wat via marktplaats teveel moeite zou zijn. Als ik het ook niet goed genoeg meer vind voor die tafel, maar denk dat toch iemand het nog wel zou willen hebben, dan zet ik het op de afvalcontainer. Is het aan het eind van de dag niet weg, gooi ik het er alsnog in.
    Langzaam maar gestaag verdwijnt er dan toch ook hoop uit je huis, je wordt ook steeds makkelijker met selecteren dus dat is wel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We zijn 1 augustus begonnen met een opruimchallenge en het gaat erg goed. Eind van de maand zijn er minimaal 496 dingen verkocht, weggegeven of weggegooid. Op 1 augustus doe je 1 ding weg en op 31 augustus dus 31 stuks. Met 2kids onder de 2 beperk in het tot de zondag en ga dan opruimen. De teller staat nu op 216 stuks. Aankomend weekend staat de zolder op de planning

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier thuis doen we niet aan challenges. Weg wat weg moet/kan en kopen wat nodig is. Of beter gezegd, wat wij nodig vinden, want anderen zullen daar héél anders over denken.

    www.shainablogt.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent weer goed bezig Adrianne!
    Prachtig een gratis kast,heel leuk.
    Bij ons heb je zulke winkels niet.
    Vandaag naar een ruil winkel geweest .
    Was bij mijn zus ,leuke ruil gedaan.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben jaren geleden begonnen met opruimen. Ik hecht weinig waarde aan spullen en hoef er ook niet de hoofdprijs voor. Ik heb veel op de Ruilpagina van Facebook gezet en ruilde dan voor eten want dat maak je immers weer op.
    Inmiddels heb ik weinig tot niks meer wat weg kan. Als iets nog goed is, geef ik het graag weg, en als ik het zelf niet meer zou willen hebben, gaat het in de afvalbak of naar de stortplaats.
    Bewaren "voor het geval dat" doe ik al lang niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Netjes gedaan, daar zijn anderen weer blij mee.
    Ik heb zelf vorig jaar alle rotzooi het huis uit gedaan. Eigenlijk alles gratis weggedaan (Kringloop) of naar de milieustraat. Is heerlijk hoor een huis met alleen maar dingen die je wel gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. weet je dat je het kapotte tupperware met de tegoedbon samen in moet leveren om de bon te kunnen verzilveren. Lees sinds kort je blog en zit terug te lezen ;)

    BeantwoordenVerwijderen