Pagina's

zaterdag 22 december 2018

Goede feestdagen!

We wensen iedereen goede feestdagen toe!



Iedereen heeft gemerkt dat de blogfrequentie erg laag ligt. Weet dat het niet aan jullie ligt, want ik blog graag, maar het is erg veel hier. 

Wel op de valreep nog wat dankbaarheid:
- De laatste babydoos gevonden, dus in een middag nog snel de luiertruitjes, rompertjes en wasbare luierbroekjes gewassen en nu dus alsnog 'compleet' :)...
- Jochanan zijn gips mocht er eerder af dan verwacht. Hij klaagt nog wel over pijn (met name als hij moe wordt), maar dat mag nog een week of 2 zijn, daarna moet het over zijn. Hij loopt nog waggel, rent vooreerst nog niet, maar wilde de eerste keer met eten op 'een grote stoel' en hij zei dolgelukkig 'ik zit op m'n knieën!!' Hij leek echt op een jong kalfje dat de wei ingaat. Toen hij thuiskwam ging hij op de grond liggen, heerlijk liggen rollebollen en steeds z'n knieën buigen, dikke lol samen met z'n vriendinnetje, echt schattig om te zien...
- De kinderkerstfeestviering van school kunnen bijwonen. Ik had Christilène al voorbereid dat het misschien niet ging lukken, maar fijn dat we er toch bij konden zijn met elkaar.
We hebben vorig jaar een nieuwe traditie gemaakt (jaja, al ruim een jaar oud nu :P), nl. dat we 1 hoofdstuk voorlezen uit het nieuwe boekje dat ze heeft gekregen. Ze had gekozen voor 'Fleur en Luuk en de beestenboel'. Heel leuk wordt dat hier geregeld; we krijgen gewoon 3 catalogussen per gezin en een beschikbaar budget per kind per groep en dan mogen ze uitkiezen. Ik blader dan zelf even de catalogussen door en zet sterretjes bij de boeken die ze kan kiezen (omdat het anders teveel is en ze steeds 'nee' hoort omdat het bijvoorbeeld te duur is of voor oudere kinderen ofzo). Ze koos meteen voor deze boeken als 1e en 2e keus.
Ik heb zo'n woonplaid helemaal van mezelf. Ooit mezelf cadeau gedaan met een bon die ik had gekregen. Als ik ga voorlezen vinden ze dat hier al geweldig, maar 'samen onder mama's dekentje' is he-le-maal het einde voor 5-jarig madammeke :). Helemaal verkneuterd kroop ze tegen me aan en ondanks dat we moe waren hebben we samen genoten :)...
Hopelijk kan ik er nog bij zijn bij de kerstviering van de kinderen uit de kerk en kunnen we weer een hoofdstuk lezen uit het boekje dat ze krijgt... 
- Boodschappen in huis. Pfft, wat een happening, maar het is goed gegaan. Met m'n suffe hoofd had ik een online bestelling geplaatst, domweg vrijdag aangeklikt, maar niet goed gekeken en ik had dus de verkeerde datum geselecteerd, nl. de 28e... Ajj, bestelling geannuleerd en samen met Christilène op pad rond etenstijd vrijdagavond. Het was goed te doen, ze heeft fijn geholpen en we waren toch in een uur terug, dus viel me alles mee... 
- Lekker met behulp van Peter alle bedden verschoond en veel was weggewerkt. Ik merk dat al die dingen me veel energie kosten, maar hij zegt ook 'vergeet niet dat je bijna 40 weken zwanger bent...' Dat is ook echt zo. Het is fijn dat hij de zware dingen kan overnemen en ik veel zittend kan doen, bijv. was ophangen, opvouwen, enz. Normaal gebruik ik de droger nooit, maar nu draai ik in 1x bijv. 4-5 trommels en heb ik onvoldoende droogruimte. Dan draai ik 1 trommel toch maar in de droger, zodat ik het wel weg heb allemaal... 
- Dat we als gezin lekker bij elkaar zijn en kunnen genieten van elkaar. In 1,5 week tijd weer 2 gezinnen in rouw uit onze omgeving vanwege het verlies van een kind. Wij hadden 'slechts een gebroken been'... Wat een verslagenheid, wat een verdriet. Ook zij hebben straks Kerst-'feest'... Ze hadden het zich vast anders voorgesteld... Dan voelt samen kerststol eten ineens als luxe. Of gewoon een toren bouwen. Of samen kaarten maken. Christilène maakte een kaart voor een familie 'Omdat u zo verdrietig bent maak ik deze kaart. Ik bid voor jullie.' moest ik erop schrijven...

***

We wensen jullie allemaal goede feestdagen toe!

3 opmerkingen:

  1. Geniet ervan! 2 kinderen overleden in jullie omgeveing? Wat erg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bijzonder dat Christilène zo'n kaart maakt, zich iets kan voorstellen bij zoveel rouw. en dat kalfje in de wei: ook goed voor een dikke glimlach! (Gewone) Bijzondere kinderen heb je, iets om heel dankbaar voor te zijn inderdaad! Zalig kerstfeest met zijn allen....

    BeantwoordenVerwijderen