Pagina's

maandag 24 december 2018

Schoentjes pimpen...

Christilène had bij de begrafenis in mei ineens zwarte schoenen nodig. Daarna mocht ze die op zondag nog aan, maar inmiddels werd het te koud, dus droeg ze haar nieuwe laarzen.

Met een nieuwe (gekregen) glitterjurk (dank buuf ;)) en een heuse panty leken de lakschoentjes me wel weer een keer leuk en omdat het niet zo koud was kon het wel.

Ajj, ja, dat heb je met die goedkope lakschoentjes; neusjes beschadigd. Op stel en sprong moest ik toen schoenen, dus ik was allang blij dat ik iets kon vinden. Nu baalde ik een beetje dat ze al stuk waren, maar de oplossing was snel gevonden...

Watervaste zwarte stift. Ohhh, wat een flut-oplossing eigenlijk ;). Maar ze was dolblij ermee. 'Ohhh, het lijkt me zoooo leuk om met deze mooie schoenen op het échte podium te staan!' en danste door de kamer met haar 'gemaakte' schoenen, ahum... Voor een kleuter kan het zo eenvoudig dus zijn... 

Ze heeft ze komende dagen nog een paar keer aan, maar ze groeit zo hard en haar voeten ook, dus ik vermoed dat ze in het voorjaar ze niet meer kan dragen. Nougoed, we wachten het af... 

Oja Peter heeft eens een stukje leer dat losliet bij een schoen weer vastgelijmd met houtlijm. Daarna met schoensmeer eroverheen. Ging ook prima, ondanks dat het zo niet zal gebeuren bij de schoenmaker...

Als een oplossing stom is, maar het werkt, is het niet stom ;)...

Jullie ook nog dit soort 'flut-oplossingen' voor bekende problemen :)?

10 opmerkingen:

  1. Handig opgelost toch? Ik heb het ook weleens op die manier gedaan. Vooral zo leuk als je kind er zo blij van wordt �� groetjes van Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen ik de foto van de beschadiging zag dacht ik al: waarom geen watervaste stift?' Niet zo'n gek idee dus. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zwarte nagellak, lijmt en glimt��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee! Zelf draag ik nooit nagellak, maar een goed idee voor lezers. Of ik moet het de volgende keer bij de buurvrouwen vragen ofzo ;)

      Verwijderen
    2. Mijn meisjes hebben al jaren lakschoenen/laasjes voor de zondag en voor dat doel een keer een stiftje gekocht, ideaal en blijft super zitten!

      Verwijderen
  4. Mijn man had een donkerblauwe katoenen broek. Onze hulp in Ecuador was fan vvan chloor. Helaas, allemaal witte vlekjes op een broekspijp. Na elke wasbeurt stipten we mrt mrt donkerblauwe permanente merkstift de stipjes bij. De broek is nog heel wat jaren mee gegaan want hij zat zo lekker. 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blanke nagellak er over voor de glans? Ook handig om een potje in huis te hebben voor ladders in de panty’s...��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroeger had ik die inderdaad. Alleen toen kwamen de leggings en ben ik volledig overgegaan. Ik heb zooooo'n hekel aan ladders en toen ooit m'n potje nagellak in m'n toilettas had gelekt en alles eronder zat, was ik ook helemaal klaar met nagellak ;)... Laten we het erop houden dat ik geen vriendjes ben met nagellak en panty's ;)...

      Verwijderen
    2. Ik plak ook zelf mijn zolen, niet met houtlijm, maar als de andere lijm op is zou ik dat ook proberen.
      En ik heb wel eens een zoom in een rok gemaakt met een nietmachine. En een favoriete broek die "echt nu" aan moest geföhnd tot die droog was(om vervolgens in een plensbui terecht te komen, hilarische wel).

      Verwijderen
  6. Ja mijn dochter van 9 heeft schoenmaat 40. In oktober schoenen gekocht en nu zijn de hakken redelijk versleten. Op zich zijn ze bij de schoenmaker te maken, maar dat kost geld en ik weet niet of het de investering waard is. Ik heb ook schoenmaat 40 en nu draagt ze sneakers van mij die er nog prima uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen