Pagina's

maandag 21 augustus 2017

Kinderverjaardag - Jochanan 1 jaar

Jochanan werd vorige week woensdag 1 jaar. De cadeautjes haalde ik al maanden geleden bij de ruilwinkel. De tractor met kar heb ik niet gegeven, want op het laatste moment wijzigden de plannen. M'n brusjes vroegen wat hij wilde hebben en hij heeft niet heel veel Duplo, dus het leek hen wel leuk een groter Duplo-pakket met elkaar te geven. Ik vind dat zelf ook leuker dan allemaal kleine dingetjes, dus samen met m'n zusje keek ik even op Marktplaats. 

Ziedaar; in Den Haag een mooie grote boerderij. Nieuwprijs 199,95, nu voor 35 euro, helemaal compleet. Verder nog een quad met accessoires en een tractor met kar, enz. Peter en ik namen ook een deel van het bedrag voor onze rekening, omdat dit best speelgoed is waar ze lang mee doen en het leuk paste bij het boerderij-set. De reactie op m'n mail liet echter even wachten, vandaar dat ik besloot iemand te vragen het even op te halen en naar mij te verzenden, zodat ik het kon overmaken en zeker wist dat het opgestuurd werd. Achteraf was alles helemaal dik in orde; pakketjes stonden per pakket keurig uitgestald, zodat te zien was dat het compleet was, enz. Heel fijn! En precies op Jochanans verjaardag was daar de grote doos met alles erin, helemaal geweldig!

De cadeautjes van de ruilwinkel pakte ik in met grote lappen stof. De lappen liggen nog klaar om te verwerken en ik zocht wat fleurige kleurtjes uit, deed er henneptouw omheen en heb zo geen afval gemaakt. Ook het touw gebruik ik later gewoon weer :)...

Christilène vond het fantastisch om te helpen 'inpakken'. Ze zei 'ohh, mooi die stof, lekker zacht...' ;)

Christilène had met m'n broertje voor haar eigen verjaardag een slinger gemaakt, die hingen we weer op.

Verder naaide ik van oude spijkerbroeken een vlaggenlijn:

En deze vlaggenlijn had ik bij Christilène gekregen van m'n moeder (die was nog van m'n broertje) en had ik nog bewaard. Toevallig kwam ik hem een paar weken geleden tegen met opruimen, dus ik besloot hem even te bewaren. Nu ga ik hem weer doorgeven :)... 

Niet alleen het inpakken van de cadeautjes was leuk, ook het uitpakken lukte goed.
En iets totaal anders ;) - Onderstaand jurkje heb ik gemaakt voor een bruiloft ruim een jaar geleden. Uiteraard van een oud overhemd :P. Het is hetzelfde model als het eerdere jurkje dat ik maakte, alleen een slag groter en een kantje onderaan voor een feestelijk effect. 

Kijk dan: Hij is echt schandalig verwend...

Dit Duplo raceset kocht ik september (!) vorig jaar al... 8 euro via de plaatselijke vraag en aanbod op Facebook. Je kunt die autootjes 'wegschieten', echt erg leuk! 

Echt van alles wat dus! Later kwamen er nog een grote foampuzzel bij, wat kaarten en 2 boekjes, die staan niet meer op de foto. En geld op de spaarrekening.

Oja en 's middags op z'n feestje gingen we nadat hij geslapen had een ijsje eten. 2 vriendinnetjes van Christilène gingen gezellig mee, dus we hadden een bak(fiets) vol (me)i(j)sjes...

Schattig hè? Jochanan zo'n klein hoorntje die ze in het oortje van je koffiemok zetten, de dames wilden alledrie aardbei en zelf nam ik mango en kersen. We smulden!

Kortom: Een geslaagd feestje :)! Recept van appeltaart komt eraan, foto's staan al klaar, maar even m'n receptenboekje nog erbij pakken. 

Donderdag hadden we een uitnodiging gekregen om mee te gaan naar Artis. 's Morgens zei ik tegen Christilène: 'We gaan vandaag naar de dierentuin.' 'O, leuk!' 'Maar: Het gaat wel regenen vandaag, dus je moet je laarzen aan en we nemen je paraplu mee.' 'YESS!!!' Grote glimogen, vooral het vooruitzicht van die paraplu en die laarzen was super ;)... Zelf was ik zo verstandig geweest om m'n krukken mee te nemen. Ik zal later even een blogje over de hele dag proberen te schrijven.

Vrijdag en zaterdag hadden we logés, was erg leuk! Dit pakket kregen we voor het logeren/m'n verjaardag alvast... Zak chips, chocolaatjes, groene King (is Peter dol op!!) en mix voor koekjes, leuk, dankjulliewel!

Peter heeft samen met m'n zwager gezellig geknutseld aan een nieuwe werkbank, zelf heb ik achter de naaimachine gezeten en met m'n schoonzus wat leuke dingen gemaakt. We hadden het plan om eropuit te gaan, maar het was erg regenachtig, flinke buien, dus was niet handig. Nog snel over de braderie tussen de buien door met z'n 2-en. We scoorden 4 oliebollen voor 3,20 en een paar schoentjes voor Jochanan voor 1,50. Wederom verbaasde ik me over de hoeveelheid mensen, de berg herrie, het grote aanbod eten (poffertjes, patat, suikerspin, stroopwafels, 2x oliebollen, lekkers, enz, enz.) en de vele kramen met prullaria... Maargoed, ieder z'n ding. Nadat ik enkele jaren niet was geweest, vond ik het zo voor een keer weer prima, maar grote kans dat ik weer 2 jaar afwezig ben ;)...

Zaterdag gingen we met z'n 8-en gourmetten. Was ook leuk! Ik zal maar niet alle foto's delen die daar gemaakt zijn, hahaha... We hielden behoorlijk wat vlees over, dus ondanks dat ik voor ruim 70 euro boodschappen had gedaan, zal ik de komende weken het best met iets minder kunnen doen.

M'n eigen verjaardag vier ik niet uitgebreid, omdat het gewoon niet uitkomt temidden van de agenda. Ik heb er ook niet zoveel mee, vind het best leuk, maar het geeft ook een hoop drukte en we hebben al best veel drukte gehad, dus wie weet een ander jaar weer. Eind september zijn we nog een keer bij elkaar om samen met m'n 2 zusjes cadeautjes over en weer uit te wisselen, omdat we in juli/augustus/september jarig (hopen te) zijn.

Heeft overigens niets met budget te maken, hoor :)! Gisteren was ik jarig en heb ik een knuffel gekregen van Peter en de kids, dat is me meer waard dan grote verjaardagscadeaus. Ook zonder cadeaus voel ik me een gezegend mens. We mochten getuige zijn van de doop van ons achternichtje, zo'n 150 km verderop ;). Mooi dat we erbij konden zijn. We zongen meerdere psalmen die Christilène ook kende wat ze natuurlijk super vond. En de organist speelde o.a. 'Veilig in Jezus' armen' en 'Zegen ons Algoede'. Die neem ik dankbaar mee als herinnering het nieuwe jaar in! Meteen na de dienst dronken we koffie met elkaar en daarna stapten we snel in de auto, aten onderweg, kwamen flink in de file terecht, maar nog precies op tijd konden we de dienst in onze eigen gemeente bijwonen en thuis meeluisteren. 

Nou, druk weekje gehad dus, vandaar enkele dagen stilte op m'n blog...

Fijne (werk/school-)week iedereen!

Beginnen jullie scholen ook weer deze week? Of heb je nog even vakantie? Geniet ervan!

14 opmerkingen:

  1. Van harte nog. :) ziet er allemaal heel gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dubbel gefeliciteerd dus nog!! De gezelligheid en het genieten spat weer van je blogje af, heerlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! Ik geef ook niet veel om verjaardagvieren, maar een kinderverjaardag kun je niet overslaan :-) Leuke cadeaus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Gods zegen toegewenst in het nieuwe levensjaar.
    Wat heb je geboft met de het speelgoed ,leuk hoor.
    Gezellige blog was het weer ,gaat wel veel tijd in zitten.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd met je eigen verjaardag en natuurlijk met die van Jochanan, leuke cadeautjes hoor! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd! Leuk die cadeautjes allemaal! En wat heb je toch lieve mensen in Den Haag he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog gefeliciteerd met jullie zoon en natuurlijk met je eigen verjaardag. En alle goeds en gods zegen voor het nieuwe levensjaar. Hier in Roemenie beginnen de scholen de 2-e maandag van september weer . e hebben langer vakantie dan in Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoontje, wat een super leuke cadeautjes en slingers. Over het laatste had ik nog een vraagje is de vlaggenlijn van spijkerstof gemaakt van een enkele laag stof of een dubbele (dus 2 laagjes op elkaar genaaid). Wil er graag ook 1 maken maar twijfel of het met dubbele stof niet te zwaar wordt

    Groet Elsbeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jep dubbele laag stof :) Ik houd wel van een steviger vlaggenlijn. Hij is niet te zwaar (afhankelijk van hoe je het ophangt) vind ik zelf. Probeer het uit zou ik zeggen :), succes!!

      Verwijderen
  9. Ook vanuit Rijssen de hartelijke gelukwensen voor jullie beiden en Gods Zegen gewenst voor jullie komende levensjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier beginnen de scholen deze week weer. Maar voor middelbare scholen betekent dat meestal pas op woensdag echt weer les.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nog van harte gefeliciteerd. Wat een leuke blog weer. Goed idee van die duplo. Daar is hier door onze kinderen ook heel veel en lang mee gespeeld.
    De kinderen zijn bij ons deze en volgende week nog vrij. Nog even lekker genieten dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alsnog van harte met je verjaardag en met die van je zoon. Mooi hoe je toch steeds weer ideeën hebt voor leuke cadeautjes.

    BeantwoordenVerwijderen