Pagina's

woensdag 9 augustus 2017

Vakantie - deel 6

Na mijn blog van gisteren kreeg ik veel reacties. Zowel onder m'n blog als ook op Facebook. 's Morgens gingen we op visite, 's middags kregen we visite en 's avonds weer waarna we met elkaar een ijsje gingen eten van het vakantiebudget (nog even 'bakkeleien' met m'n zusje, want we hadden allebei 'vakantiebudget' dus wilden allebei 'ons geld opmaken'...)

Toen ik 's avonds de laptop openklapte, wist ik even niet wat ik zag... Er was op een FB-pagina - zonder dat ik het in de gaten had - een discussie ontstaan over éénderde woord van mijn blog :(... Huh? Ja, je leest het goed: niet eens een heel woord, maar zelfs maar een deel ervan... Het woord kinderBIJBELmorgen was een forse trigger schijnbaar... En daar vlogen de beschuldigingen in het rond. Woorden als 'hersenspoelen', 'indoctrineren' zag ik voorbij komen en toen was ik er direct klaar mee. Ik had geen enkele zin om de rest nog te lezen. Resoluut heb ik het bericht verwijderd in betreffende groep. Sorry voor de positieve reacties die ik door deze actie ook verwijderd heb. Even overwoog ik nog een bericht te plaatsen dat ik het jammer en respectloos vond. Voor mij is het belangrijk om ieder in zijn/haar waarde te laten. Ik heb het bericht niet geplaatst, het is mijn reactie niet waard...

Kijk hieronder eens naar alle foto's. We hebben een fantastische dag gehad en ik ben blij dat ik de discussies niet gevolgd heb. Oordeel zelf in de foto's, ik heb niks gemist :)!

Potje zelfgemaakte jam en een bak druiven gekregen, mmm lekker!


Voor de kids; banaan, wilde perzik, wat druiven en 2 stukjes soepstengel. Verguld namen ze het in ontvangst en smulden ervan :)... Dit was in plaats van snoep bij het drinken, lekker!


Peter maakte met zijn zwager en de kinderen van resthout vogelhuisjes.
Ze waren bijzonder happy :)...



We aten 's avonds met z'n 6-en bloemkool met rijst, kaassaus en Indische gehaktballetjes. We hebben foto's tussendoor gemaakt, dus ik zal binnenkort eens een blog schrijven met het recept, zooo lekker!! Bloemkool was bij AH maar 1 euro vorige week, dus zaterdagavond nam ik er nog snel 1 mee nadat dit recept eerder vorige week was 'ontdekt'... De inspiratie haalden we hier vandaan.

's Avonds gingen we van het vakantiebudget met elkaar een ijsje eten. Het was heerlijk!

Peter nam koffie met appeltaart en Jochanan kreeg dat schattig kleine hoorntje met ijs. Het was een geweldig schattig gezicht :)! 

In de auto bedacht ik al dat een 'strippenkaart' waarschijnlijk voordeliger was, dus meteen bij binnenkomst vroeg ik ernaar. Inderdaad kostte 10 bollen dan 10 euro. Ik besloot er 1 te kopen. We hadden totaal 9 bollen met elkaar, dus met een standaard prijs per bol van 1,25 per stuk was ik anders al meer dan 10 euro kwijt geweest :)...

Toen de kinderen op bed lagen, heb ik nog een start gemaakt met het knippen van vlaggen van oude spijkerbroeken. Dit wordt een vlaggenlijn voor Jochanans verjaardag volgende week... Eens zien of ik het nog klaar krijg ;)...

Al met al een goed gevuld dagje dus... We doen het vandaag maar eens rustiger aan. Wie weet even naar de markt? Een deel van de vlaggenlijn naaien? Naar de (schitterende!!) hei voor een wandeling door de paarse bloemenzee? Rondje (bak)fietsen? In de schuur klussen? Minimaliseren in huis? Marktplaatsadvertenties aanvullen? Ideeën te over, ik weet het nog niet :)...

Wat gaan jullie allemaal doen vandaag? Ik ben benieuwd... Fijne dag allemaal!

23 opmerkingen:

  1. Hoe vervelend voor je. Knap dat je doorgaat met bloggen.

    Ik haaat het dat mensen makkelijker negatief over bijbel schrijven dan over Koran.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meen je dit nou serieus? Dus negatief over bijvoorbeeld de koran schrijven is dan wel ok?
      Mij lijkt het dat mensen elkaar sowieso in hun waarde moeten laten, ongeacht of ze een een bijbel of een koran lezen.

      Verwijderen
    2. anoniem 11.01.... zo bedoeld hij/zij dat waarschijnlijk niet ! goed lezen , en tussen de regels door lezen .....

      Verwijderen
  2. Ik vond het afgelopen week raar om commentaren te lezen op het feit dat er in Barneveld voor de boeren gebeden werd....terwijl een paar weken terug Twitter nog vol stond met #prayforappie.
    Ik ga vandaag peren en perzik inmakenen.En de keuken schoonmaken. Keukendagje dus.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja , met zulke intens hatelijke opmerkingen , dan voel je weer wat de tijdgeest is ...
    maar weet je , het komt nu van "buitenaf 'op je af , maar precies dezelfde opmerkingen , zijn hier te horen , als een van de oudere hier , het tegen de jongste heeft ...intens verdrietig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sociale media zijn tegenwoordig afvalputten van meningen en dan vooral de negatieve. Reden bijvoorbeeld voor mij om heel weinig te doen op FB. Zal er ook nooit foto's op plaatsen van de kleinkinderen. Mensen zijn zich er onvoldoende van bewust wat daarmee allemaal kan gebeuren (wie zich eraan zit te verlustigen). Sowieso vind ik dat er maar van alles op de sociale media gegooid wordt en dan tegelijkertijd protesteren als de privacy - door bijv. de overheid - aangetast wordt!!!

    Ik vind wel dat je het mag zeggen als je ergens een heel andere mening over hebt, maar houd het wel beschaafd!
    Zo heb ik zelf niets met de kerk en het geloof, maar iedereen moet vooral doen wat hij/zij zelf wil en waar hij/zij zich goed bij voelt. Zolang ze mij maar niets opdringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees met veel plezier je blogs! Ook al ben ik 65 jaar en oma.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sjonge jonge, moest even nadenken waar je blog gisteren over ging. Had niets raars ontdekt����
    Bij ons gaan ze de laatste week naar de vakantiebijbelweek. Super gezellig elk jaar��

    Zo te zien heb je een gezellige dag gehad.
    Wat wij vandaag gaan doen?
    Naar kasteel hoensbroek met de museum kaart. Nog wel ff rijden vanaf ons vakantie adres. Maar we hebben de tijd....
    Het is tenslotte vakantie......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bizar, wij lazen vroeger uit de kinderbijbel, elke avond om de beurt een ander kind en nee ik heb niks meer met het geloof/doe er niks meer mee. Maar wie ben ik om er iets van te vinden wat jij doet ? Snap niet dat mensen de hele tijd maar iets vinden en dat moeten spuien.Lees altijd je blog met veel plezier reageer bijna nooit, maar haal wel ideeën eruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben blij en dankbaar dat je toch doorgaat met je blog.
    Lees het Met veel plezier.
    Onbegrijpelijk dat men zo kan reageren over 1 woord.
    Men wil dat een christen respect heeft voor andere meningen dan is een logisch gevolg dat een ander ook de meningen een christen respecteert.
    Een hele fijne dag vandaag m groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er allemaal erg lekker uit. Ben benieuwd hoe die vlaggenlijn er uit gaat zien.. een fijne dag gewenst. ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vind je geweldig. Gewoon goed bezig en doorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vind mensen steeds minder wellevend worden. Hier in de buurt woont ook zo iemand, altijd commentaar op alles en iedereen, hoef er zelf echt niets mee te maken te hebben. De verhuftering van onze maatschappij gaat jammer genoeg steeds verder. Trek je niets aan van negatieve commentaren op facebook, sommige mensen kicken erop om anderen, anoniem en zeer kwetsend, van achter hun pc af te branden. De zogenaamde internet trollen. Heb vroeger thuis altijd geleerd dat je anderen in hun waarde moest laten en respecteren om wie ze als mens waren, niet om wat ze bezitten of om wat ze doen voor hun levensonderhoud. Je bent verstandig door zulke opmerkingen meteen te verwijderen en je er niets van aan te trekken. Fijne vakantie nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben op mijn werk en krijg honger van je foto's. Ik ga aan de lunch, zelfgemaakt tomatensoep. jummie. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heb zelf helemaal niets met religies, maar ga ook niet oordelen over mensen die er wel iets mee hebben, lees jouw blog altijd met veel interesse en de delen waar ik niets mee heb lees ik zonder me er te veel in te verdiepen, want je schrijft niet om mensen te bekeren of te overtuigen van jouw gelijk ,vandaar dat ik me er totaal niet aan stoor. Blijf je blog dan ook gewoon lezen of er nu wel of niet over het geloof gesproken word en hoop dat je ook gewoon blijft schrijven over wat je bezighoud en wie zich er aan stoort kan ook gewoon niet meer meelezen. Johmar

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is tegenwoordig zo bizar dat iedereen maar zijn of haar mening uit als ze iets vinden of juist niet...
    Het geloof is een onderwerp waar men snel iets van vindt.... persoonlijk vind ik dat iedereen dat vooral zelf moet weten. En natuurlijk gaan jouw kinderen naar de kerk en de bijbelclub enz. omdat jullie kerks zijn. Nou en? Als ze volwassen zijn, zijn ze heus in staat om hun eigen keuzes te maken.
    Wij zijn niet kerkelijk. Toch ging ik vroeger met vriendinnen naar een knutselclub en een disco van de kerk.
    Tot een paar jaar gelden zong ik in een gospelkoor.
    Zelf heb ik mijn kinderen op een christelijke basisschool gedaan (omdat kleine school met regels) en daarna stroomden ze met hun klasgenoten naar het christelijke voortgezette onderwijs.
    Na te zijn vastgelopen op het reguliere mbo heeft jongste zoon zelf gekozen voor een gereformeerde mbo school. Wederom omdat het een kleine school is waar aandacht aan elkaar besteed wordt. Hij is de enige student die niet bij een gemeente hoort. Hij doet mee aan de vieringen en alles wat er bij hoort. Via deze school loopt hij nu ook stage in een gereformeerd verzorgingstehuis. Hij heeft het prima naar zijn zin en verzorgd de bijbellezing en de zangmiddagen net zoals de andere stagiaires.
    Bij hem in de klas zitten leerlingen die wekelijks naar de kerk gaan, maar ook leerlingen die bewust gekozen hebben om niet meer te gaan.
    Laat iedereen toch zelf zijn of haar keuze maken en vooral; bemoei je niet met een ander!
    Adrianne, ik lees je graag. Trek je er niks van aan...
    Zelf heb ik mijn jongens geleerd: als je niks aardigs weet te zeggen, hou je dan stil...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jammer, dat sommige mensen zo los kunnen gaan op sociale media..
    Waarom kunnen mensen elkaar niet in hun waarde laten?Het beste wat je dan kan doen is dan idd reacties verwijderen en lekker bezig gaan met je eigen ding. Zo te zien en lezen had je een leuke vakantiedag!
    Ik vind dat je een leuke blog hebt, ga vooral zo door!
    groetjes An

    BeantwoordenVerwijderen
  16. geeft u gelijk uw naam en adres erbij ....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind je blog altijd erg leuk om te lezen. Je bent actief met je geloof bezig en vertelt er ook over, maar je dringt nooit iemand iets op. Als mensen zich aan je stukjes ergeren (wat ik me niet kan voorstellen), dan lezen ze het toch gewoon niet. Mensen moeten elkaar niet altijd zo veroordelen, maar respect hebben voor ieders levensopvatting of dat nu gaat over geloof, seksuele geaardheid, etc. Leef en laat leven. Hopelijk sta je boven de trieste reacties die je gisteren hebt gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Sjonge, wat een ontzettend leuk idee, een vlaggenlijn maken van oude spijkerbroeken! Ben benieuwd hoe hij wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nog een vakantietip. Ik heb deze week met onze dochter en een vriendinnetje een speeltuintjestocht gemaakt. Je kijkt in je dorp waar er allemaal kleine speeltuintjes zijn en die ga langs. Overal mogen ze 10 minuten spelen en dan weer naar de volgende. We doen dit al een paar jaar en het blijft favoriet. Lekkers neem je en je hebt voor nop een leuke middag. Geniet van jullie vakantie en trek je van anderen niets aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is zó jammer als mensen elkaar niet in hun waarde laten. Persoonlijk had ik volgens mij niks raars gelezen in je blog, dus ik was wel enigszins verbaasd dat er dáár over gevallen werd!

    Als moslima maak ik het regelmatig mee dat ik één en ander over me heen krijg. Niet alleen online maar ook op straat, helemaal als wij als gezin samen zijn. Om eerlijk te zijn snap ik de eerste reactie ook absoluut niet. We moeten respect hebben voor iedere overtuiging, en niet alleen de eigen of de in dit land meest gangbare overtuiging...
    Ik probeer ondanks alle vooroordelen maar gewoon het goede voorbeeld te geven. Nét iets behulpzamer zijn, etc. Tot nu toe heeft dat al menig misverstand uit de weg geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen