Pagina's

zaterdag 5 mei 2018

Gelukkie - 6 van 6

Koffie is prijzig, vooral als je perse dat ene rode DE-merk wilt ;)... Liefst gebruiken we koffiebonen, maar al voor onze nieuwe uitdaging hadden we door dat die er bijna letterlijk doorheen vliegen. Voor een kop koffie gebruik je met bonen veel meer dan met filterkoffie. 

Kortom; dat bewaarden we voor het weekend, een keer een luxe kop koffie, visite, enz.

Groot was dan ook de verrassing toen we een grote zak en een blik koffiebonen kregen van iemand, omdat de machine het niet meer deed. Whoehoee, ik voel me superrijk :)!

Kijk dan:

We hebben het al geproefd natuurlijk, het smaakte heerlijk! Die linkse is pittig, ik houd daar wel van, zelf drink ik koffie met gekookte melk, dan hoef ik niet zo'n slappe bak ;)... 
Mjammie, hiervan genieten we voorlopig!!

Alweer het laatste gelukkie van deze week, ik kan de komende 3 maanden nog wel dagelijks vullen met gelukkies, maar komende week staan er weer andere blogs op het programma ;)... Wellicht binnenkort weer een keer zo'n blogweek als achterliggende week... 

Hoe drink jij koffie (of drink je geen koffie)? Bonen/filtermaling? Sterk/slap? Met koffiemelk/poedermelk/gekookte melk? 

10 opmerkingen:

  1. Ik drink elke ochtend een kopje nescafe goudmerk met koffieroom. Af en toe voor de lekker een dolce gusto latte caramel. Op mijn werk was de koffie altijd vies totdat we begin dit jaar een DE machine kregen met lekkere bonen. Bij de lunch neem ik af en toe een kopje maar die is flink sterk. Je kunt het wel slapper stellen maar dan vind ik het weer te slap. Verder drink ik veel water en af en toe groene thee.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij gebruiken altijd bonen. En gieten de koffie zelf op. Heb al jaren geen apparaat meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zwarte koffie drink ik al enkele jaren. Geen melk en suiker meer voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Snelfiltermaling. Met gewone halfvolle melk. We hebben een koffiezetapparaat dat het water eerst kookt voordwt het door de koffie gaat, dat vinden we lekkerder. Sinds 2 weken neem ik geen zoetje meer in de koffie, en ben begonnen met 1 gram suiker er in, en elke paar dagen 0,1 gram minder. Erg wennen ! Maar ik merk dat mijn smaak verandert, het gaat beter !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn bourgondische man kocht twee jaar terug een volautomatisch espresso apparaat (het is hier wel duidelijk wie de consuminderaar is...�� ). Ik was eerst tegen, maar de koffie die eruit komt is wel echt heel erg lekker.

    Nadeel is wel dat hij meer koffie gebruikt dan onze oude percolator en dat het minder moeite kost om koffie te zetten (waardoor we meer koffe zijn gaan drinken).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gewone filterkoffiemachientje met goudmerk van de liedel vinden we lekker. Ik doe er koffieroom of slagroom in.

    Bij een aanbieding kilo voor 5 euro 150 euro erin geinvesteerd, daar kunnen we flink mee voorruit. Die aanbieding komt waarschijnlijk niet snel meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik las net dat je schoonmoeder is overleden. Van harte gecondoleerd met dit verlies. We bidden jullie de troost van de Heere toe. Hij kan beter troosten dan mensen kunnen troosten. Voor haar is het dat ze nu eeuwig gelukkig mag zijn bij God en Jezus Christus. Nogmaals sterkte. Groeten Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik gebruik altijd DE en dan zo'n rood pak, fijne maling. Dat vind ik echt heel lekker. Ik zet de koffie met mijn roze DE koffiezetapparaat.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gecondoleerd met het overlijden van jullie (schoon)moeder en oma. Heel veel sterkte toegewenst!

    een lezer van het RD

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou is DE roodmerk alleen maar het meest verkochte merk en de smaak waar de meesten aan zijn gewend. Voor de echte koffie liefhebber is het bocht. Goede koffie is mijn enige uitspatting. Ik rook niet, drink niet, snoep niet. Maar drink wel goede en dure koffie. Espresso. Qua merk bonen wissel ik tussen de diverse favorieten. Overigens geef ik per week de helft aan eten en drinken uit van wat het NiBUD het budget vindt voor een volwassen, alleenstaande vrouw. Dus zelfs die dure koffie doet daar geen afbreuk aan.

    BeantwoordenVerwijderen