Pagina's

maandag 15 oktober 2018

Workshop gevolgd - bloemstuk

Bij de plaatselijke bloemiste zag ik een geweldig mooi bloemstuk staan. Een papier erbij dat er een workshop werd gegeven om dit te maken. Ik was op slag verliefd, doe dit soort dingen graag, maar haak al snel af vanwege drukke agenda, prijs, enz. Niet dat ik het het geld niet waard vind, maar bij bijv. 50 euro denk ik al snel 'daar kan ik ook een week boodschappen van doen'. Peter vindt dat onzin en zegt 'als je daar nou van geniet moet je dat gewoon een keer doen voor jezelf'. Ik haalde hem naar binnen, liet het hem zien en vroeg wat hij ervan vond. Zoals het een man betaamt had hij geen mening :P... 

Ach, natuurlijk kon ik deze niet maken, waar moest ik het neerzetten? Een smalle toren van zo'n 20 cm en dan een meter hoog... Ideaal met kinderen, maar niet heus... Stiekem voelde ik me teleurgesteld, want ik vond hem écht heel leuk... Totdat ik mezelf hoorde vragen 'kan ik hem ook liggend maken?' 'Jahoor natuurlijk kan dat, daar passen we wel een mouw aan...' Ohh, op mijn piano zou het mooi staan, dan snel thuis in de agenda kijken en mezelf aangemeld...

En zo geschiedde:

Het voorbeeld was een schitterend herfststuk met oranje en geel (in het echt nóg mooier dan op de foto...):

Ik weet van mezelf dat ik daar heel erg van ga genieten, maar er liever langer mee doe. Vandaar dat ik bewust een neutralere variant maakte. We hebben veel crème/bruin in de woonkamer en zelfs 1 wand donkerbruin, dus leek me een mooie match met wat lichtgroen. In de flesjes staan nu crème bloemen, maar straks bijv. in de herfst kleuren de groene bolletjes geel/oranje en kan ik er oranje bloemen inzetten, tegen de Kerst zijn ze wel roodgekleurd en kan ik een leuke lichtslinger met die hele kleine lampjes kopen bij Action en er rode verse bloemen in zetten ofzo...


Kortom; ik kan nog alle kanten op... De tilantia (het grijze krulmos) heb ik bewust niet vastgelijmd. Mocht het me vervelen en zou ik meer takken willen zien kan ik het er zo tussenuit halen. Voor nu is er nog geen sprietje losgeraakt, zelfs niet onderweg in de auto, dus het blijft goed genoeg zitten zo... 

En het leukste komt nog... Samen met de kinderen zat ik te lunchen aan de salontafel, omdat de eettafel volstond met knutsel- en naaispullen. Met glunderende ogen keek ze me aan en zei: 'Mam, ik vind dat je echt een duimpje verdiend hebt *steekt duimpje omhoog*, omdat jij dat takken-ding zo mooi hebt gemaakt! Echt heel knap van jou...' We hebben natuurlijk krom gelegen om die term 'dat takken-ding', maar ze meende het uit de grond van haar hart, hoe schattig ;)... Later op de dag gingen ze met z'n tweeën voor de piano staan. 'Jooch, dat heeft mama mooi gemaakt hè?' 'Jaaaaaa...' 'Mam, Jooch vindt ook dat je het mooi gemaakt hebt...' 

Steeds als ik er weer naar kijk, geniet ik er weer van. Ik denk dat ik juist van dit soort dingen geniet omdat ik ze niet zo vaak voor mezelf doe. Ik vind het echt een luxe dat ik als mama gewoon even uit het gezin kan stappen en een avond weg kan om iets leuks voor mezelf te gaan doen. Ik houd van priegelen en daarom zijn dit soort workshops echt aan mij besteed. Ik vond het de 30 euro meer dan waard en heb een erg leuke avond gehad.

Dank Melinda voor je mooie workshop, je goeie zorgen en al het lekkers eromheen en dank voor het meedenken over hoe ik het stuk horizontaal kon maken. Ik ben onwijs blij met het resultaat :)!

Geef jij jezelf weleens iets leuks cadeau? 
Een mooie workshop/een leuke les/een belevenis of ervaring?

14 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Genieten is dat!
    Laatst heb ik een avondworkshop bij de kapper gevolgd. Haar en make up doen bij jezelf. Paar leuke kapsels geleerd! En vooral een super gezellige avond gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg! Ik hou er ook van om regelmatig iets te creëren. Ik heb weleens een krans gemaakt met een workshop op een zussendag. Heb ik jaren plezier van gehad. Ook weleens een kerststukje op een workshop bij een vrouwenvereniging tbv een goed doel. En een bloem vilten op een andere zussendag was ook heel leuk. Verder handwerk ik heel graag en koop weleens materiaal. En voor 25 euro per jaar ben ik lid van een spingroep. Dus: ja hoor. Ik verwen mezelf regelmatig :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig stuk, daar kun je nog lang plezier van hebben.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als thuisblijfmama mag (en moet ;) ) je jezelf af en toe eens verwennen. En zoiets, daar heb je lang plezier van. Het bloemstuk zelf kan lang blijven liggen, maar je hebt het toch maar geleerd en dan kan je het later nog eens maken, met misschien wat aanpassingen. Leuk toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja hoor ik ga ook wel eens naar een workshop.
    Heel gezellig samen wat maken,heb je lang
    plezier van . Soms wat veranderen er aan.
    Jou stuk is ook erg mooi,leuke reactie ook.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke opmerking! Echt grappig. Ik heb mezelf een opfriscursus Engels cadeau gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtig "takkending" Ik ben helemaal niet van het zelf maken van een bloemstuk e.d. maar via de personeelsvereniging van mijn man heb ik in het verleden wel eens een kerst- en voorjaarsstuk gemaakt en dan was ik "apetrots" op mijzelf! Er zijn dingen die ik als workshop erg leuk vind om te doen, bijv. een nieuw handwerktechniekje leren. Laatste tijd niets van gekomen maar ik trakteer mij op korte reisjes, dat is voor mij een super verwennerij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou zeg, echt erg mooi! En hilarisch dat het een takken-ding is volgens je dochter ��

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi én wat een mooi compliment van je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, een takkending! Heerlijk, die kindertaal. Volgens mijn man geef ik mezelf te weinig cadeau. Zelf zie ik dat anders: ik heb bijvoorbeeld een heerlijke avondwandeling gemaakt, zojuist. Dat voelt voor mij al als een cadeautje. Even tijd voor mezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het vaak veel geld, maar het geeft zoveel energie om iets nieuws te leren! En zo gezellig, om dat samen met meer mensen te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik geef mezelf soms wat vrije tijd cadeau. Dat ik gewoon lekker mag gaan zitten en een boek lezen of een Koreaans drama mag kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nee een workshop niet maar wel bv tijd om zo iets te maken, ben van nature heel creatief dus daar zou ik wel af en toe tijd voor maken.
    Wat een lief compliment kreeg je :-D

    BeantwoordenVerwijderen