Pagina's

vrijdag 9 maart 2018

Lente thuis en op school

We zijn zo verwend laatst, kijk dan:

Voorjaarsbloemen van familie:


En nog een bos narcissen van vrienden:

Christilène werkt over de lente op school. Ze mochten van alles meenemen wat met het thema te maken had. Meteen uit school ging ze in de boekenkast op zoek. Alle boeken werden nauwkeurig doorgewerkt en bijv. een boekje met Engelse woorden met plaatjes werd opengeslagen bij een plaatje van een vogelnestje met eitjes 'dit is ook van de lente!', memobriefje erin en op naar de volgende. Van alles en nog wat had ze verzameld, helemaal zelf, echt druk was ze ermee.

Ineens zei ze 'màààm, ik heb een idéétje! Ik kan wel dat kippetje meenemen met die bloemen. De kip is van de lente en die narcissen ook! Dan mag jij die vaas houden met die narcissen en hebben we hier thuis ook nog wat...' Ah, ik smolt natuurlijk, ik vond het zo schattig bedacht. Dus heel voorzichtig op schoot vastgehouden door haar reisde het kipje mee naar school. Toen ik gisteren even op school was zag ik het staan; de gele narcissen stonden gezellig op de thematafel tussen de opengeslagen boeken met de bladzijden waar het over lente ging en alle andere spulletjes die andere kinderen hadden meegenomen. In het groot genieten van kleine dingen, wij houden ervan!

Het is zo heerlijk om het voorjaar in huis te hebben, ik ben echt dol op bloemen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ze bijna nooit meer voor mezelf koop. Ik vind het vrij prijzig en het staat dan bijv. 2 weken en daarna heb je weer iets nodig. Ik zie het echt als een luxe en kan zo ontzettend genieten van een mooie bos op tafel en zie dat dan echt als een cadeautje. Het valt me steeds weer op dat ik merk bij mezelf dat ik daarin zo veranderd ben. Ik voel me meer dankbaar. Niet dat ik voor die tijd ondankbaar was, alleen ik denk dat ik veel dingen meer 'gewoon' vond.

Heb jij het voorjaar al in huis gehaald/gekregen? Word je er blij van? Of heb je liever winter?

7 opmerkingen:

  1. ik ga vandaag narcissen kopen, verheug me er ook op, een beetje de zon al in huis. Ben de winter echt beu, kan zo genieten van de lente,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beide jaargetijden hebben hun eigen charme, maar ik kan erg uitkijken naar de eerste tekens van lente. Zoals sneeuwklokjes en krokussen die zwerven door de tuin en onverwacht opduiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een bos narcissen: niet zo heel duur, en ZOOO voorjaar! Dat gun ik mezelf soms om te kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie bloemen!
    Zelf heb ik een potje blauwe druifjes gekocht voor een euro. Kan ik echt van genieten. Ben wel klaar met de winter :p
    Siger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik een potje voorjaarsbloeiers met bol krijg, zet ik ze als ze uitgebloeid zijn altijd in de tuin. Zo staan er al heel wat. En als ik zin in iets in huis heb, graaf ik gerust zo'n polletje op en zet het in een potje in de kamer. Na de bloei weer de tuin in -) Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Precies wat Cora hierboven al zegt, bewaar die bollen (in de tuin of in een schuurtje) en volgend jaar bloeien ze weer opnieuw! Zo geniet je echt heel lang van de lente (ieder jaar weer) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een slimme meid, die dochter van jullie!

    BeantwoordenVerwijderen