Pagina's

maandag 12 maart 2018

Op = op! Potten met mix voor pizza of kaas-uibrood

Van zaterdag heb ik nog wat potten over, dus mocht je nog interesse hebben, stuur even een berichtje via aad.actief@gmail.com.

Er is keuze uit 4 soorten:
- Mix voor pizza (rood/witte bovenkant)
- Mix voor pizza (blauw/witte bovenkant)
- Mix voor kaas-ui-(vlecht)brood (rood/witte bovenkant)
- Mix voor kaas-ui-(vlecht)brood (blauw/witte bovenkant)


Het recept zit erbij :). Leuk om cadeau te geven (ook geschikt als mannencadeau!).

Prijs: 1,50 per stuk en 3 voor 4 euro!

Zo, dat ging hard, ik ben er zo goed als doorheen. Ik maak nog wat nieuwe, het kan dus een dag langer duren voordat het er is. Zolang de voorraad van de labels strekt ;)...

Opbrengst is voor ons potje om samen naar een 'gestogantje' te kunnen waar we 'makkie-roonie met patat' kunnen eten ;)...

3 opmerkingen:

  1. Ik merk dat ik moeite heb met de manier waarop je 'bespaard'. Soms lijk je erg duurzaam, maar in altijd alles zo goedkoop te doen, mis ik soms dat je koopt wat daadwerkelijk goed is voor de mens. Het goedkoopste is vaak juist meuk.
    Verder begrijp ik slecht hoe je dingen kunt verkopen (zoals die potten mix) voor iets van jezelf? Ik heb uit eerdere verhalen begrepen dat het meer een sport is dan noodzaak... Als het nu voor een goed doel was, snap ik het veel beter...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat versta jij onder 'wat daadwerkelijk goed is voor de mens'? Wij kopen eerst groente/fruit/broodmeel (kwaliteitsmeel van de molen) en daarna de dingen die minder belangrijk zijn als extra's. W.b. de verkoop van dingen voor mezelf - als je even klikt op de link begrijp je vast waar het over gaat :)... Onze dochter is 5, wil graag op onze moeder-dochter-dag naar een restaurantje samen en door samen iets te verkopen leer ik haar dat we daarvoor moeten sparen en dat zoiets dus tijd en moeite kost.

      Het goede doel is over 2 weken aan de beurt. Dan bekostigen we zelf de ingrediënten en is de opbrengst 100% voor het goede doel zonder aftrek van kosten.
      Het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten. We doen ook dingen voor het goede doel, maar ik heb geen behoefte om dat in de spotlights te zetten, dus wellicht dat ik hiermee zelf een scheef beeld neerzet, dat zou kunnen.
      Bovenstaande potten heb ik samen met dochter gemaakt om te verkopen afgelopen zaterdag toen ik een lezing en workshops had en hetgeen over is, breng ik even via m'n blog aan de man/vrouw :).

      Mijn manier hoeft jouw manier te zijn. Het is zowel sport als noodzaak, maar hoe noodzaak is noodzaak? We willen sparen voor de studies van de kinderen en kunnen om die reden minder geld uitgeven aan andere dingen. Voor ieder zal de 'noodzaak' elders liggen. Als ik fulltime zou gaan werken, kan ik alles fairtrade, duurzaam, eco, bio, enz. kopen. Tijd met de kids vind ik echter ook kostbaar. Hmm, keuzes, keuzes... Ik vind het ingewikkeld ;)...

      Verwijderen
    2. Vreemde reactie van anoniem, waarom moet altijd alles maar gelijk voor een goed doel zijn?
      Waarom mag je geen geld verdienen voor jezelf?
      Je zegt tegen een winkeleigenaar toch ook niet dat hij zijn winst aan een goed doel moet geven?
      Of dat als het een sport is voor een directielid om zoveel mogelijk winst te maken dat hij dat dan niet mag houden?
      Nee hoor, besparen en geld verdienen doet iedereen op zijn eigen manier en aangezien je zelf daar de tijd en aandacht aan besteed mag je ook zelf genieten van het resultaat lijkt mij.
      Vind die potten mix ook altijd een leuk ding om te verkopen, in de winkel zie je ze ook en volgens mij is dat ook heel populair!

      Verwijderen