Pagina's

maandag 2 april 2018

303e blog - top 5 uitgelicht

Eerder postte ik enthousiast over mijn mijlpaal, vandaag weer een mijlpaal... Mijn 303e blog ;)...

Eigenlijk had ik een blog willen maken ter gelegenheid van de 300e, maar ineens waren het er al meer, dus dan maar zo...


Vandaag dus de top-5 van meest populaire blogs:

1. De boodschappenlijst (inmiddels zijn de prijzen een jaar oud, maar het idee is nog actueel :))
2. 50 euro - Dat kan NOOOOIT!! (over vooroordelen rondom ons leven van 50 euro vorig jaar)
3. Recept kaas-ui bolletjes (mmm, heerlijk!!)
4. Update - 50 euro per week op de helft!
5. Budget niet gehaald - even bikkelen

Waarschijnlijk heb je deze blogs al wel een keer voorbij zien komen, want ik zag net dat deze 5 blogs samen goed zijn voor ruim 90.000 pageviews. Grote kans dat jullie die dus al kennen ;)...

Kom je pas voor het eerst hier op m'n blog? Hartelijk welkom! Scroll nog eens door de eerdere blogs, er zitten vast bruikbare tips tussen. Laat gerust een reactie achter, ik lees ze allemaal. De tijd ontbreekt me om op iedereen persoonlijk te reageren, maar ik vind het erg leuk om alles te lezen, dank allemaal!

Op een rijtje:
Als je het leuk vindt me te volgen ben je hartelijk welkom, hieronder alle opties:
1. Met een Google-account kun je rechts in beeld op de blauwe button 'volgen' klikken.
2. Met een e-mailadres kun je rechts bovenin in beeld je mailadres invullen en dan op de grijze button 'submit' klikken. Je ontvangt dan een mail als ik een bericht heb geplaatst (dit kan in je spambox terecht komen, dus houd het even in de gaten. Het komt vaak voor dat je pas 10-12 uur nadat ik een bericht online heb gezet pas een update krijgt in je mailbox).
3. Via Facebook. Als je daar een 'like' geeft, kun je me volgen, welkom!
4. Op Facebook ben ik sinds kort ook een Facebook-groep gestart. Welkom bij de bijna 1000 andere leden.

Op m'n blog kom je af en toe een link tegen van bol.com. Met het kopen via deze affiliate-link ontvang ik een klein percentage commissie. Dit levert me per maand een paar euro op en is bedoeld als kleine compensatie voor de tijd die ik steek in bloggen. Adverteren doe ik (nog) niet, de redenen vind je hier.

Ik had weer willen starten met een workshop, maar i.v.m. ziekte in de familie stel ik het even uit tot een later tijdstip. Wil je als eerste (vrijblijvend) op de hoogte gehouden worden door middel van een e-mail met de data erin? Stuur dan even een mail naar aad.actief@gmail.com met als onderwerp 'data workshop'. Wanneer ik dan een workshop plan, zoek ik eenmalig op het onderwerp en mail jullie de datum, waarna je je eventueel kunt aanmelden.

Nu zien dat ik de 400 haal ;)... Ik vind het bloggen echt leuk om te doen en hoop dat er inspiratie voor jullie tussen zit. Ik realiseer me dat het onmogelijk is om iedere tip op iedereen van toepassing te laten zijn, maar al lees je maar 2 handige dingen per maand die je nog niet wist; toch mooi meegenomen :)...

Welke blog vond jij het meest inspirerend? Aan welke tip had je het meest?

7 opmerkingen:

  1. Ik vond de blogs over leven met een boodschappen budget van 50 euro per week inspirerend. Ook jouw recepten voor broodjes, quiches ed. maak ik vaker, niet duur, gezond en lekker. Alle blogs betreffende het boodschappen budget en koken en bakken, vond ik heel leerzaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb niets specifieks, maar geniet gewoon van je schrijfsels. En soms zit er een nieuwe tip tussen, soms wordt er even iets ouds en bekends weer opgehaald - ook altijd nuttig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mijlpaal dat is het zeker ik zit op 273 en moet dus nog even. Maar je mag zeker trots zijn op wat je hebt bereikt. Dus ga zo door en op naar de volgende mijlpaal. Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Na het lezen van je blogs zijn we gestart met een butget van €50,- per week. Voor 2 volwassenen en 3 kinderen. We hadden al behoorlijk de hand op de knip. Nu nog iets extra. Bedankt voor je tips!
    Ik ben nieuwsgierig naar je wasbare luiers. Hier ook gebruikt maar helaas lekkages. Welk merk gebruik je?
    Heb je misschien ook een tip voor een goedkoop alternatief voor de bambix babypap?
    Bedankt alvast!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha,

      Wauw, wat knap zeg, zelfs voor 5 personen, heel veel succes!

      W.b. wasbare luiers: Ik heb hier een hele blog erover geschreven - http://aad-actief.blogspot.nl/2017/11/baby-en-2ehands-deel-2.html Zelf ben ik dolenthousiast over prefolds van Kaatje Katoen. Dochterlief plaste weinig, dus gebruikte ik enkele inlegger, zoonlief plast veel, dus gebruik ik dubbele inlegger. Op allerlei manieren kan ik ze vouwen, waardoor ik nu (hij is 1,5) alle maten van de prefolds gebruik op verschillende manieren. Hoef ik slechts 3x per 2 weken te wassen en heb ik ook altijd nog wat over als de was er bijv. 2 dagen over doet om te drogen... Wat ik als ik jou was zou doen (omdat je niet tevreden bent over je huidige luiers) is om even een consulente te vragen van bijv. Kaatje Katoen of ze langskomen met vrijblijvend advies. Ze hebben dan veel soorten luiers, je kunt het voelen, bekijken, erover nadenken, enz. en je bent totaal niets verplicht. In weinig winkels kun je zoveel soorten bekijken en ook online zie je alleen het plaatje...

      W.b. bambix: Oei, geen idee, dat gebruikte ik nooit. Hier gingen we van borstvoeding over op borstvoeding met wat vaste voeding (bijv. brood oid) en daarna geprakte vaste voeding of evt. met de staafmixer.

      In deze blogs vind je nog wat dingen die ik erover schreef:
      http://aad-actief.blogspot.nl/2017/03/50-euro-dat-kan-nooooooit.html
      http://aad-actief.blogspot.nl/2017/02/week-8-resultaat.html (Jochanan was hier ong. een half jaar - ik pureerde bieten/aardappels voor hem met de staafmixer, gewoon iets extra koken en in kleine bakjes in de vriezer, zodat je op een dag met macaroni niet apart voor je kleintje hoeft te koken, maar gewoon hup een bakje uit de vriezer trekt).

      Heel veel succes, leuk dat je meeleest op m'n blog en succes met alles!

      H.gr.
      Adrianne

      Verwijderen
  5. Ha,
    De jongste heeft alleen borstvoeding. Is voordelig voor het butget.
    Ik heb meerdere wasbare luiers gebruikt. Meestal een tweedelig systeem. Goede ervaring met een bepaald overbroekje?
    Ik heb bij de andere twee kinderen bambix pal gegeven naast borstvoeding als ontbijt. Is erg duur. Misschien ook overbodig? Gewoon boord in de melk dopen ?
    Met her klaar maken van groente/fruit hapjes zijn we bekend.
    Groetjes,
    Lieneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb deze broekjes: https://www.kaatjekatoen.nl/prorap-classic/p1123 Bevallen me prima. Simpel wit, ik hecht niet aan al die leuke (dure) printjes ;)...

      Voor mijn idee is bambix inderdaad overbodig. Hier hebben ze het niet gemist nee ;)... Brood in melk dopen kan prima (let even op met het soort brood; sommige broden zijn erg zout, kinderen mogen nog niet zoveel zout).

      Verwijderen