Pagina's

maandag 30 april 2018

Gelukkie - 1 van 6

Deze week 6x een 'gelukkie'... De (zelfbedachte) definitie van 'gelukkie': 'Iets waar je niet op had gerekend, maar dat je zomaar krijgt of voor weinig geld kunt kopen. Je wordt er blij van :)'

Recent vroeg ik in een blog of iemand ervaring had met zo'n beschermset voor skeeleren... Geloof het of niet: Dezelfde avond (!) kwam er iemand op visite (was al gepland) en ze toverde uit haar tas:

Een supermooi skeelerset van Nijdam, maatje S! 'Ik las het net vanmiddag op je blog en dit stond al klaar voor de kringloopwinkel. Wil je het hebben?' Ik stond perplex... Wauww, de elastieken nog helemaal intact, tikje aan de grote kant, maar perfect dus voor bij deze skeelers die ook nog versteld kunnen worden tot een maat of 3/4 groter... 

Die ogen van Christilène werden groot, groter, GROOTST toen ze het zag... Ze glom helemaal en meteen moest ze natuurlijk haar skeelers aan en de beschermers passen. Het enige dat ze volgens eigen zeggen nog mist 'billen-beschermers', want 'als je dan achterover valt, doet het wel zeer...' Hahaha ;)... Ze was dolblij ermee! Gulle geefster, nogmaals DANK voor dit moois!

Ook kreeg ik nog dit mooie elastiek, lijkt wel een beetje kant, echt heel chique... De mededeling 'kocht ik bij de kringloopwinkel voor jou, ik dacht 'jij naait graag, daar kun je vast wat mee'...' geeft aan hoe eensgezind we zijn ;)... Heerlijk, ik houd ervan en dat weet de geefster ook. Ik voel me echt rijk met zoiets moois!

Inmiddels is het touwtje alweer gebruikt, het elastiek komt later ;)... 

Zomaar iets moois krijgen, voel je je dan ook zo rijk?

8 opmerkingen:

  1. Als je zoiets moois krijgt, voel je je wel rijk ja.
    Ben benieuwd naar de andere 5 gelukkie's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. JAAAA - zeker als iemand zo iets uitzoekt precies voor jou - en dan ook nog tweedehands (ik krijg eigenlijk liever tweedehands cadeaus dan nieuw, i.v.m. het milieu).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is altijd fijn om te krijgen. Ons nichtje was ook dolblij met de skeelerset (verstelbaar) met bescherming en helm (alles roze van de decatlon). Ze wilde er meteen mee op weg. Die paar euro die ervoor had kunnen krijgen op marktplaats of FB doen me dan niets.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn! Ik schrijf mijn 'gelukkies' altijd in m'n kasboek op de linker blz.(rechts altijd m'n uitgaven) Dan ben ik me meer bewust van alle dingen die we onverwachts kregen en voel ik me echt rijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn dochter zag op haar werk in een brasserie bij een boekhandel een prentenboekje in de aanbieding voor 2 euro. De volgende dag moest ik in de brasserie thee komen drinken. Ze had dit prentenboekje gekocht voor mij zonder dat ik dat wist. Het was heel goedkoop hoor mama zei ze toen ze het me gaf. Soms zijn de kleinste cadeautjes de mooiste die je krijgen kunt omdat de gever zonder dat je het erover had weet waar je blij van word. Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Dat elastiek gebruikte ik vaak als ‘boord’ van een rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, het idee dat er aan je gedacht wordt en zo onverwacht iets krijgen daar word je blij van! groet, Lucie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, gister zag ik op de weeggeefhoek hier, vijf glazen vaasjes in vrolijk kleuren, ik vond ze zó mooi en reageerde op de advertentie... Ik mocht ze ophalen! Omdat ik zag dat ze kindjes hadden, had ik een doosje minireepjes als bedankje meegenomen. Hier word ik echt blij van!

    BeantwoordenVerwijderen