Pagina's

vrijdag 20 april 2018

Recept - hartige hapjes - makkelijk, snel, goedkoop en lekker

Recent viel ik op 1 van de inval-scholen met m'n neus in de boter hapjes... Het recept bleek een ideetje te zijn van een collega, dusss gelukje: Kan ik het meteen met jullie delen (met toestemming)...

Je hebt nodig:
- bladerdeeg
- kip-satésalade en/of kipkerriesalade
- muffinvorm voor mini-muffins (had ik ook niet, maar dan worden ze mooier ;))


Snijd de plakjes bladerdeeg in 4-en:


Doe een schep kipsaté- of kipkerriesalade erop:

 Ongeveer een eetlepel:

Daarna gewoon de punten tegen elkaar vouwen:

En ook de andere puntjes eroverheen:

In de oven op een bakplaat ongeveer 15 minuten op 180 graden:

Ik geef toe: Deze zijn minder mooi dan die ik eerder heb gekregen... Maarrr, net zo lekker ;)... Ook koud zijn ze heerlijk, dus bijv. leuke traktatie voor op school als hartig hapje of als je vooraf zoveel mogelijk klaar wilt hebben voor je drukke verjaardag...


Ook de jongeren vonden het heerlijk, in een mum van tijd waren de borden leeg... Stiekem vond ik het wel spannend, want ik had het van tevoren nog niet eerder op deze manier gemaakt, alleen geproefd bij een ander. Het werd ruimschoots goedgekeurd, vandaar dat ik het hier wel durf te delen... 

Wat zijn jouw tips voor 'in-een-flits-klaar-hapjes'?

3 opmerkingen:

  1. Deze hapjes zien er lekker uit! Ik vind het altijd weer bijzonder hoe andere mensen van die goede ideeën hebben voor lekkere snacks!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gehakt uit sausijsjes is ook een lekkere vulling.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt lekker! Alleen lijkt het me toch jammer om die lekkere salade zo op te maken ;-) Een ander lekker snel idee is een verse tomaat en wat zongedroogde tomaatjes op olie fijnsnijden en met pijnboompitjes 'inpakken' in bladerdeeg. Evt wat kaas of extra pizzakruiden erover. Jammie!

    BeantwoordenVerwijderen