Pagina's

zaterdag 21 oktober 2017

Een nachtje weg!

Van donderdag op vrijdag zijn we 2 dagen en 1 nachtje samen weggeweest! We hadden een bon gekregen al in 2015 die eind dit jaar op moest. Ik koos een hotel waar het ontbijt bij de prijs inbegrepen was en zodoende vertrokken we donderdagmorgen van huis... Hieronder het verslag van donderdag, vrijdag-verslag volgt maandag :)...

We deden wat boodschapjes en lunchten bij m'n opa en oma... Luxe broodjes, brie, eiersalade en heerlijke koffie natuurlijk :)... Mmm, heerlijk genieten :)!


Daarna maakte ik het cadeautje af bij oma voor m'n vriendin die pas bevallen is van een zoontje. Een schouderspuugdoek, bijtring met konijnenoortjes en een luiermapje met ster en festonsteek erlangs:



De binnenkant van het luiermapje is ook blauw/witte streepstof:

Het luiermapje heb ik bewust wat groter gemaakt, zodat later ook de grotere luiers erin passen :)...

De vraag was alleen; hoe pak ik het in? Ik vroeg oma of ze nog wat inpakpapier had. En zoals je ziet heb ik het bewaren niet van een vreemde :P... 2 gebruikte inpakpapiertjes kwamen tevoorschijn...

Ik knipte smalle strookjes, haalde ze langs de schaar om krulletjes te maken. Peter knipte rechthoekjes en draaide pijltjes en ik plakte nog een bredere band om het pakje heen:

Klaar :)!

Oma tegen opa: 'Dat creatieve heeft ze echt van je moeder, die wist ook altijd van niks iets te maken...' En m'n vriendin: 'Hé, leuk ingepakt!' Wauw, mooie complimentjes, die steek ik in m'n zak *bloos*...

Voor het avondeten zouden we uit eten gaan van de dinerbon die we hadden gekregen (50 euro, dus met iets vakantiebudget erbij konden we vast ergens leuk eten). Dat bleek lastiger dan gedacht. Het restaurant dat naar aanleiding van m'n blog was aanbevolen, had pas plaats om kwart voor 8 en een uur rondjes rijden had ik weinig zin in. 2 andere restaurants waren volgens hun website wel geopend, maar pakten hun telefoon niet op en zodoende kwamen we terecht in Spijkenisse bij Restaurant 't Ganzengors. Dat bleek echter niet 'de laatste keus' of 'bij gebrek aan beter' te zijn... 
Kijk dan hoe sfeervol het was ingericht:


We begonnen met verse jus d'orange (mmmm, heerlijk!):

Stokbrood met (kruiden)boter:

Leuk hoor, zo'n detail:

Ik bestelde zalm (officieel een voorgerecht, maar ik nam het als hoofdgerecht, ik ben niet zo'n grote eter). Echt superfijn dat het kon. 'Natuurlijk!' was de reactie. Dat maak je ook weleens anders mee...

Peter nam de aanbevolen hertenbiefstuk met bospaddestoeltjes en had er geen spijt van, dat snap je vast wel...

Aangevuld met verse salade, gebakken aardappeltjes met mayonaise:

Als dessert nam Peter koffie met een vers appelgebakje met slagroom:

En ik een (kleine) dame blanche. Ook op mijn verzoek een klein portie, zodat ik toch nog een dessert kon eten...

We hebben genoten! Het eten was heerlijk, bediening was vlot en erg klantvriendelijk. Ik kan het iedereen aanbevelen... 
Maandag het verslag van vrijdag :)...

Ennuhh, excuus voor de inbraak van gister... Ik geloof dat ik m'n wachtwoord maar ga aanpassen met zo'n hacker in huis ;)... 
Pas eind van de morgen kwam ik erachter, toen was het 'leed' al geschied... Dank allemaal voor jullie leuke reacties in ieder geval, ik heb inmiddels alles gelezen :)...

Voor iedereen een goed weekend! Hergebruik jij weleens je cadeaupapier (hoeft niet eens vanuit 'budget-oogpunt' te zijn, maar kan ook puur omdat je het leuk vindt)? Heb jij weleens een (cadeau)bon gekregen waar je iets leuks voor hebt gekocht/gedaan (kan iets groters of iets kleiners zijn)?

Welkom voor alle nieuwe lezers die vandaag m'n interview in de Stentor hebben gelezen!

Als je het leuk vindt om m'n blog te volgen; er zijn diverse opties:
1. Met een Google-account kun je rechts in beeld op de blauwe button 'volgen' klikken.
2. Met een e-mailadres kun je rechts bovenin in beeld je mailadres invullen en dan op de grijze button 'submit' klikken. Je ontvangt dan een mail als ik een bericht heb geplaatst (dit kan in je spambox terecht komen, dus houd het even in de gaten. Het komt vaak voor dat je pas 10-12 uur nadat ik een bericht online heb gezet pas een update krijgt in je mailbox).
3. Via Facebook. Als je daar een 'like' geeft, kun je me volgen, welkom!

Ik heb 14 oktober een mail gestuurd naar de mensen die geïnteresseerd waren voor een workshop. Ik heb echter van nog niet iedereen reactie gehad. Wil je even je spambox controleren, vermoedelijk is de mail daar terecht gekomen... Lees je dit en denk je 'workshop?' In november wil ik een keer een workshop houden als er voldoende animo is. Dit zal ik doen bij mij thuis (Veluwe) en de avond kost 10 euro p.p. inclusief koffie/thee/lekkers. Op deze avond wil ik allerlei handvatten delen over hoe je kunt leven met een nieuw budget, hoe je kunt bezuinigen, enz. Stuur gerust een mail (adjemusic@gmail.com) als je vrijblijvend meer informatie wilt!

18 opmerkingen:

  1. Lees voor het eerst je blog. Geweldig. Ik gebruik ook folders als inpak papier -;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat jullie zo genoten hebben. De cadeautjes voor je vriendin zijn echt superleuk en inderdaad prachtig ingepakt. Je beng wel echt heel creatief zeg. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het eten ziet er heerlijk uit!
    Vooral dat van Peter :-D
    Leuk dat jullie genoten hebben en ook bij je opa en oma zijn geweest.
    Creatief ben je echt ja, je maakt originele cadeaus. Dat moet ik echt nog leren om zulke leuke dingen te maken dat ze het weggeven waard zijn.
    Inpakpapier hergebruik ik soms ook wel , ik bewaar altijd de mooie stukken.

    En die hacker bij jouw thuis, dat mag hij rustig vaker doen, het is een mooi stuk geworden. Juist leuk dat jullie zo samen ermee bezig zijn.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hergebruiken ook cadeaupapier en soms maken we het zelf, is leuk en gezellig om samen met de kinderen te doen.gewoon wit papier en met verf kun je veel leuks maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verslag van een leuk uitje. Ik vind uit eten gaan ook altijd zo fijn, wij gaan alleen uit eten met speciale gelegenheden, daarom geniet ik er misschien des te meer van. Een mooi ingepakt cadeautje is zo leuk om te geven en te ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Las je verhaal in de krant. Helemaal geweldig! Als medewerkster van de Voedselbank, ik doe ondermeer de intakes, heb ik weer mieuwe ideeën gezien die ik onze klante kan aanreiken. Heb je gelijk geliked op facebook en blijf je beslist volgen. Las ook al je heerlijke recept van appeltaat met havermout. Ga ik straks maken. Ontzettend leuk om te zien hoe zinvol je bezig bent!!❤

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor het consuminderen uitgevonden was deed mijn oom het al. Toentertijd noemden ze dat vrek.. ;) Meest lachwekkende was wel het hergebruik van sinterklaaspapier waar maar liefst 4!! namen opstonden.. Oeps... We hebben er in de familie nog lang smakelijk om gelachen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je een leuk kraamcadeau gemaakt en het zag er inderdaad erg mooi ingepakt uit, alsof het zo uit de winkel kwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi kraamcadeau! Hier gebruiken wel vaak de tekeningen van onze jongste dochter als inpakpapier. Ze draait nogal veel productie en zo zonde om zomaar weg te gooien. Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik gebruik cadeaupapier ook opnieuw hoor, sommige mensen vinden dat onzin en anderen geven mij gelijk. Ik gebruik stevig papier en papieren tassen uit de winkels ook om boeken in te versturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig ingepakt! Ik hergebruik papier wel als het stevig genoeg is.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Genieten! En zo'n pakje wil ik ook wel krijgen - prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat hebben jullie lekker genoten!
    leuk cadeautje heb je gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook ik hergebruik inpakpapier , vind het zonde om mooi papier na een keer gebruikt te zijn weg te gooien. Als ik geen papier heb dat past bij wat ik cadeau wil geven gebruik ik behangpapier uit de boeken die ik vorig jaar bij een behangwinkel kocht, voor 2,50 per boek genoeg papier voor jaren en bovendien is het ook nog eens heel stevig papier.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi cadeau en ook mooi ingepakt. Ik hergebruik ook wel eens papier of mooi touw. Waarom ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk, het Ganzegors! Alleen is dat restaurant in Spijkenisse (waar ik woon) en niet in Schiedam ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heb het artikel in de Stentor gelezen. Ik probeer ook altijd te minimaliseren, dat wordt gewoon een sport!
    Vroeger zijn er tijden geweest dat het echt nodig was.

    BeantwoordenVerwijderen