Pagina's

vrijdag 13 oktober 2017

Herfstwandeling

Ondanks dat we vlakbij het bos wonen, komt het er lang niet zo vaak van om even een wandeling te maken... 2 weken geleden hadden we het op het lijstje gezet om als eerste 's morgens te doen. Even gezinstijd, het was zo druk dat er erg weinig tijd voor het gezin overbleef...

Kijk en geniet met ons mee!

 Foto-idee: Je smartphone op de selfie-stand zetten, onder de paddenstoel leggen en zelf erin kijken :)... De selfies laat ik achterwege ;)...

Hé, een 'tijgerbrood-paddestoel' ;)...

Christilène heeft recent de foto's gezien van vroeger en dus zei ze dat Jochanan in het 'rode fietsje' mee moest ;)... Vooruit dan maar...

 Voor ons maakten wilde zwijnen een herfstwandeling :)...


Mooi hè?

En hier op een boomstronk:

Hoeveel zijn het er :)?

'Ahhh mam, deze is stuk, wil je deze op de foto zetten?'

Kijk dan wat een mega-paddenstoelen! Voor een idee van het formaat even Jochanans petje erbij gelegd...

En nog een 'tijger-bol'...

En een 'bruine bol'...

Ik mis de kabouter ;)...



Ik stond even stil. Op een paar meter afstand van de doorgaande weg. Kijk dan hoe mooi... Ik keek rechts:

Ik keek links:

Ik keek achter mij: 

En ik keek voor mij:

Wauw, prachtig was het! We hebben ge-no-ten, het was echt fijn om even met elkaar tijd te hebben!

En al het moois dat de kinderen opraapten verzamelden we op het herfstdienblad :)... Vanaf vandaag hebben we heerlijk vakantie... We gaan ervan genieten! Straks de afsluiting van de kinderboekenweek op school. Kinderen weten nog niet dat ik kom, maar ze hebben een filmpje gemaakt en ik ga proberen even langs te gaan om te kijken :)... We hebben een hoop leuke dingen op het programma voor de vakantie... 

Jullie al vakantie? Ga je nog wat leuks ondernemen? Geniet ervan als je vakantie hebt!

5 opmerkingen:

  1. gezinstijd prioriteit !!
    uit ervaring spreek ik uit dat dat heel belangrijk is, je hebt maar zo kort de tijd om dit te doen; wij genieten er ook echt van. Wij hebben er 6 in de leeftijd van 17 tot 2, maar als ze verkering krijgen wordt het toch weer anders. Als je het druk hebt moet je er bewust tijd voor maken, anders ren en vlieg je maar door; gelukkig dat we dan ook nog een zondag kennen, waarop we bij elkaar zijn. Daar zijn we extra zuinig op, valt niet altijd mee om voor iedereen een apart plekje te creeren, maar liever elke x zo iets plannnen als 1 hele dag/ vakantie. Succes met de vakantie even niet heen en weer naar school, geniet daar ook van hoor.
    hart. groet arianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik las dat er tegenwoordig per dag 200.000 mensen bij komen. En er worden dus nog meer baby's geboren, want dit getal is alleen het overschot: baby's geboren minus mensen gestorven.

      Verwijderen
    2. Inderdaad Arianne :)! Om die reden gaan we extra genieten van de vakantie! Gelukkig zijn ze bij ons nog klein, die verkering mag wat mij betreft nog wel even op zich laten wachten ;)...

      @PetraH: Ik snap niet helemaal wat je bedoelt...

      Verwijderen
  2. Prachtige foto's! Dat was een mooie wandeling. Ik heb ook een week vakantie nu. Ga er ook lekker van genieten in de bossen en gewoon in de tuin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend, ik krijg zin om er ook op uit te gaan, wij wonen slechts 5 minuten van het bos verwijderd...maar eigenlijk kom ik er zelden meer, nu de kinderen volwassen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen