Pagina's

dinsdag 3 oktober 2017

Aanbieding - gratis - korting

Sinds ik koopzegels koop, winkel ik voor 99% bij de Albert Heijn. Huh? Dat is toch die dure blauwe supermarkt? Nee, dat is die supervoordelige supermarkt waar je voor 40 euro per week voor 4 personen boodschappen kunt doen (inclusief koopzegels). En het leuke is: Ik zeg dit heerlijk uit mezelf zonder dat ik gesponsord word op welke manier dan ook, tadááá ;)...

Dat ik groenten koop uit de aanbieding had ik al gezegd. Vanavond bijvoorbeeld eten we spitskool. 2 stuks voor 2 euro. Ik heb er even 1 gewogen: Bijna 1,5 kilo! Verder kocht ik aan groenten en fruit nog 2 komkommers (1 euro), 1,5 kilo Elstar appels (fijne kleintjes, handig voor Christilène mee naar school) en een bak druiven voor 3 euro, 6 bananen voor 99 cent, bospeen voor 99 cent, winterpeen voor 76 cent (heb ik 2 van nodig voor de pompoensoep, rest gaat in de vriezer), grote pompoen voor bijna 5 euro (maak ik 2x soep van) en sinaasappels voor 2,49. 

Meestal probeer ik aan te houden voor de groenten: Ongeveer 1 euro per maaltijd. Ieder zal begrijpen dat ik 1,5 kilo spitskool (voor 1 euro ;)) nooit met ons gezin op krijg in 1 maaltijd. Daar eten we dus 2x van. De pompoen met alles wat erbij komt voor de soep is dan weer wat duurder, maar daar eet ik geen vlees bij, ik ga een poging doen om stokbroden te maken uit m'n nieuwe boek met Broodbakrecepten... 
Verder woog de pompoen ook 1,5 kilo, dus wordt ook wel zeker 4 liter soep ofzo, ook voor 2x. Bospeen 1x, winterpeen 1x (volgende week een keer, geen 2 dagen wortels achter elkaar). 

Weekmenu dus: Vanavond spitskool, woensdag bospeen, donderdag pompoensoep, vrijdag/zaterdag weet ik nog niet. Ik heb keuze uit: Spitskool, winterpeen, macaroni (2 maaltijden in de vriezer), wokgroente (2 maaltijden in de vriezer), pompoensoep of komkommersalade met iets erbij (zag ik een lekker recept van... Beetje zomers dat wel, maar heerlijk zag het eruit... Ik denk er dus nog even verder over ;)...

Wat kocht ik bij AH nog meer?
- 2 potten aardbeienjam
- 2 potten abrikozenjam
- 2 potten zoetzure saus

Jam is Jochanan verzot op. Als zoet beleg koop ik dit dus en aangezien deze potten schijnbaar uit het assortiment gaan besloot ik er 4 te kopen. Is toch houdbaar, dus komende periode hoef ik het niet te kopen. 

Zoetzure saus heb ik het hele jaar nog niet gekocht. De reden? Ik vind het niet zo gezond... Echt een persoonlijk dingetje dus ;). In oktober hebben we echter een overvolle maand en toen ik zag dat de potten slechts 60 cent waren, ging ik een keer overstag. Het is gewoon in een flits gemaakt (beetje kip erdoor, zilvervliesrijst erbij) en supersnel klaar... Ideaal als je een week allebei fulltime werkt en dus weinig tijd hebt. Hé, ja echt, je leest het goed... Ik werk binnenkort een keer fulltime :)... Op school zaten ze erg omhoog en ik heb een hele lieve oppas voor Jochanan kunnen vinden voor de hele week. Nadat ik bijna 2 jaar fulltime thuis ben geweest i.v.m. ziekte door m'n zwangerschap en de periode dat de kinderen allebei nog thuis waren, ga ik eenmalig een week werken. Hier en daar een dag invallen kan wellicht eens voorkomen, maar ik probeer het te beperken. Voorheen viel ik bijv. 5 tot 10 dagen per jaar in. Bijv. 2 dagen i.v.m. ziekte en dan 3 maanden niet. 


Maargoed, zodoende dus die zoetzure saus ;)... 

En nog iets wat niet zo heel gezond is, wat ik nooit koop (te duur, teveel suiker, niet gezond, afval, enz.) maar wat ik heel soms meeneem als er een geld-terug-actie is. Voorheen kocht ik dit geregeld ('gewoon lekker'), maar nu we met ons lage budget erg gezond zijn gaan eten, koop ik dit soort dingen niet meer. 

Ik kocht drinkyoghurt framboos en kwark met abrikoos en sinaasappel. Voor een keer dus een feestje... Voor de kinderen leng ik de drinkyoghurt aan net als met sap. Dan is het minder zoet en minder ongezond.

Mijn ervaring met de geld-terug-acties van Optimel: Ze betalen snel terug. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Het is gewoon supermakkelijk en dus ook echt gratis. Geen gedoe met allerlei aanbiedingen, irritante e-mailstromen die nooit ophouden, niks van dat alles... Ook geen gesponsord praatje, gewoon ervaring ;)... Ik doe niet mee aan alle soorten acties. Alleen van de dingen die we lusten en ook opmaken. En als je niet overal meteen aan vastzit qua dat je gegevens worden doorgespeeld aan derden, enz. Daar zit ik niet op te wachten...

Koop jij groenten uit de aanbieding? Koop je weleens iets meer van een aanbieding? Heb je weleens meegedaan aan een geld-terug-actie? Heb je goede of minder goede ervaringen ermee?

De eerste aanmeldingen voor de workshop zijn binnen, leuk! Ik krijg meerdere malen de vraag of ik al een datum in gedachten heb. Nee, nog niet over nagedacht, ik wilde eerst even peilen of er animo voor is. De geïnteresseerden stuur ik dan een e-mail met daarin 1 of 2 data en dan plan ik de workshop op de avond dat de meeste deelnemers kunnen. Mocht er nog meer belangstelling zijn, kan ik het altijd een vervolg geven uiteraard. 

17 opmerkingen:

  1. Kijk bij optimel wel uit voor aspartaam. Dat is voor kids onder de 5 echt niet goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In Optimel zit Sucralose voor zover ik vinden kan en geen aspartaam. Zoals ik vermeld in m'n blog vind ik het dusdanig ongezond dat ik het hooguit bij een geldterugactie koop. Onze kids drinken uitsluitend water, dus 2 slokken Optimel aangelengd tot een beker water zullen minder slecht zijn dan iedere dag bekers siroop of diksap drinken :) of zelfs sap of frisdrank...

      Verwijderen
    2. het was vriendelijk bedoeld hoor. niet oordelend.

      ik zou het bij kinderen onder de 5 gewoon niet doen (zoetstoffen). maar het is uiteraard je goed recht daar anders over te denken.

      http://goedgezond.info/2015/02/16/de-bittere-realiteit-van-zoetstof-sucralose-e955/

      Verwijderen
    3. Jep snap ik hoor :). Thnx voor het meedenken!

      Verwijderen
  2. Wij kopen de groenten meestal op de markt(Belgie), vorige week heb ik langs de weg een pompoen gekocht voor 5 euro en ze woog 15 kg ik ga ze binnen een paar weken in blokjes snijden en dan in potten wecken en dan kunnnen we de hele winter er soep van maken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik mag ook graag bij de appie kopen hoor, zo duur is ie helemaal niet! Vaak net zo duur als bij de lidl waar we ook veel halen hoor. Gewoon goed opletten! Mijn vriend had gister de "opdracht" om ff 4 appels te kopen, laat ie trots idd 2 volle zakken zien van de appie! Haha...kunnen we eerst ff weer vooruit met ons 5jes...
    Wij redden het net niet met jullie weekbudget, maar we zitten er niet ver naast..
    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tijdens mijn zwangerschap, toen ik niet meer kon lopen of fietsen, hebben wij ook bij de AH bestelt. Was goedkoper dan mijn man laten gaan ��
    Maar nu ik weer kan fietsen enzo ga ik weer naar de markt. Die is hier echt ontzettend goed geprijsd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het wel erg knap hoor, 40 euro per week voor alles... Hier kost het al moeite om op een gemiddelde van 70 euro per week te blijven... Nou ja. Ben ermee bezig, misschien krijg ik het nog omlaag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik een snelle maaltijd wil maken, neem ik zilvervliesrijst, kip, een ui, Patak's Kormasaus en daarbij een aubergine (of wortels). Zo eet je er tenminste groenten bij en het is bijna net zo snel klaar.
    Patak's producten zijn met grote regelmaat bij A.H. te koop voor € 0,99 per stuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je vooral of alleen aanbiedingen koopt is AH zeker niet duur. Laatst keek ik eens bij de aldi, die was niet goedkoper dan aanbiedingen bij de AH.
    GTA heb ik een keer gedaan, maar ik vond het teveel gedoe voor een product wat ik niet zou missen als ik het niet had. Dat doe ik dus niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga ook graag naar de AH en dan vooral de goedkope merken. Bij aanbiedingen koop ik wel eens wat extra als dat financieel uitkomt.
    Verder doe ik aan bijna alle geld terug acties mee, is toch een mooie kans om iets uit te proberen en dan ook nog eens voor niks!
    Kennen jullie de app Scoupy? Daar kan je veel artikelen uitproberen voor niks of voor heel weinig. Op dit moment heb ik daar al 154 euro op bespaard ��

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik koop altijd bij de Dirk vd Broek, die is ook niet duur. Zeker al je vaak het huismerk neemt. Hier hebben we ook wel een AH, maar dat vind ik zelf geen fijne winkel.
    Wij hebben hier eigenlijk geen weekbudget, ik weet van mezelf dat ik toch wel oplet wat ik koop.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het eigenlijk wel leuk voor je dat je af toe kunt invallen, zo hou je je vakkennis en je contacten op peil. Ben zelf ook thuisgebleven na de geboorte van eerste kind en heb genoten van die tijd. Maar nu iedereen volwassen is, zou ik best nog parttime willen werken. Haalde altijd veel voldoening uit mijn werk, maar ja nu geen relevante kennis meer en 50plus.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik koop ook voor 99% bij Apple. De chocolade voor mijn man (1 stuk per 2-3 weken) koop ik bij aldi. En heel soms bij goede aanbiedingen wat bij de plaatselijke supermarkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je 50 euro per week kan. Realiseer je je wel dat dit komt doordat je kids nog klein zijn en dus weinig eten? Als ze over 10 jaar per kind per dag zes (zelfgebakken!) boterhammen eten, en 2 stuks fruit enz. red je het echt niet meer met die 50 euro, maar moet je zeker op 75 euro rekenen... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedkope, gezondere drinkyoghurt kun je heel gemakkelijk zelf maken. Koop gewone yoghurt (mager of vol) en voeg daaraan roosvicee (of zelfgemaakte vruchtensiroop) toe. Aanlengen met water. Voor ge bruik steeds even omschudden. Ik heb dat jarenlang aan onze kinderen gegeven in plaats van kant-en-klare drinkyoghurt.

    BeantwoordenVerwijderen