Pagina's

vrijdag 27 oktober 2017

Het gaat goed hier ;)...

Paar blogloze dagen, maar even snel: Het gaat goed hier... Ik ben vandaag voor de laatste dag aan het werk en heb het erg leuk gehad! Ik heb genoten met de kids en het was heerlijk om weer een week te werken.

Daarnaast ben ik reëel: Het is maar voor 1 week en dat is precies goed. We gaan erg vroeg uit bed, omdat Jochanan naar de oppas gaat en ik naar school fiets. We proberen rond 7.30 thuis weg te fietsen, maar dat betekent 6.15/6.30 met het hele spulletje uiterlijk uit bed en zelf proberen we dan nog iets eerder eruit te komen voor was ophangen, vaatwasser te legen, o.i.d. 
Niet al te vroeg thuis (natuurlijk wel eerder dan de trouwe collega's die nog hard aan het werk zijn op het moment dat ik hier al binnen stap...) met 2 kids die het superzat zijn... Een makkelijke maaltijd op tafel, Peter laat thuis waardoor ik zelf kids in bed/bad doe. En dan 18.15/18.30 ben ik op. Echt op... Tel daar bij op 2 avonden van de kerk en 1 avond Peter weg en het is een tropenweekje...

;)
Veel denken dat ik een tomeloze energie heb. Ehm, die illusie wil ik wegnemen... Gistermorgen heb ik samen met de leerlingen gelachen over het feit dat ik eerder dan alle kids uit de klas naar bed was gegaan... 20.30 uur.......... Ohhh, wat erg ;)... 

En hier thuis? Hier deed ik niks... M'n was van maandagmorgen is weliswaar droog en afgehaald, maar dat was 'must'... Donderdag moest er een nieuwe op het rek, dus 6.30 zo snel als ik kon nog even geregeld... Ik heb verder nog niks aan de stapels was gedaan... Oja, toch wel: Er tussenuit gevist wat we dringend nodig hadden :)...

Trouwens, woensdagmiddag heb ik nog broden gebakken, nou, dat was het dan ook... 

Zaterdag nog iemand helpen met verhuizen, dus vanaf volgende week ga ik langzaam maar gestaag eens zien of ik alles weer op orde krijg... En anders de week erna ook nog maar. Het geeft niet, het was een superleuke week (met maar liefst 5 traktaties in 5 dagen, echt waar, hoe krijg je het voor elkaar op zo'n kleine school ;) - maar alle oud-leerlingen weten dat ik dat niet erg vond...) en ik kijk weer uit naar vandaag! 

Toen ik nog een eigen klas had, zei ik altijd tegen de leerlingen zodra er getrakteerd werd: 'Dit is de reden dat ik juf ben geworden, dan krijg je tenminste veel traktaties...' Het meest geniale was dat later bleek dat er leerlingen waren die het echt geloofden... Maar de meest leuke blijft uit m'n afscheidsboek... Eén leerling schreef op: 'Mijn leukste herinnering aan u: Dat u vertelde dat u zou gaan trouwen in een paarse trouwjurk met rose stipjes en dat we helemaal verbaasd waren toen we zagen dat hij wit was...' Hahaha, ge-wel-dig... Inmiddels zijn deze schatten al 18 jaar en ouder, dus nu mag ik het vast wel delen met de rest van Nederland :)... 

Maargoed, in de achterliggende 10 jaar heb ik de leerlingen al heel wat wijs gemaakt, dat blijkt dus wel weer... En nee, ik ben geen juf geworden voor de traktaties hoor ;)... 

Wat is het leukste dat je ooit je kinderen/leerlingen/iemand hebt wijs gemaakt, terwijl je dacht 'dit is zo gek, dat gelooft echt niemand...' waarvan je achteraf hoorde dat het écht geloofd werd?

Goed weekend allemaal! 

19 opmerkingen:

  1. Hoi,
    Zag op een ander blog dat Peter voor de koffie van DE gaat. Tip de koffie van de HEMA is DE koffie, echt waar. Allicht een besparing...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. https://www.hema.nl/winkel/eten-drinken/koffie-thee-sap/koffie/filterkoffie-500-gram-(17100020)?variant=17100020

      En nu 2 pakken á 500 gr voor 5.50

      Verwijderen
    2. De zelfde aanbieding van DE bij Jumbo

      Verwijderen
  2. Verstandig dat je op tijd naar bed gaat om het vol te houden! Ik heb ook best veel slaap nodig moet ik bekennen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ALs ik een keertje aan een van mijn oudsten duidelijk wilde maken dat het echt even 'klaar was'.. dan zei ik: Dit was de laatste waarschuwing. En anders slinger ik je met je blote billen over het huis... :) Het werd geloogd- haha. Trouwens zelf maakte mijn moeder me wijs: je navel goed droogmaken hoor! Anders vallen je billen eraf...ahhh

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik moet nog lachen als ik eraan terug denk .. mijn man liep al dagen te jammeren over jeuk onder zijn armen , totdat ik zei , ;SMEER DIT ER MAAR OP , EN EVEN WACHTEN , DAN BEN JE overal ... VANAF ... {WAS DUS VEET} NOU DAT GEZICHT , TOEN BLEEK DAT HIJ LETTERLIJK EN FIGUURLIJK OVERAL VANAF WAS ...:} NOOIT MEER GEZEURD :]

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zei altijd dat ze hun spullen op moesten ruimen, omdat ze anders in de stofzuiger zouden verdwijnen. Dat werd tot een bepaalde leeftijd geloofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan mij niet herinneren dat ik de kinderen ooit iets wijs gemaakt heb. Mijn man wel... Hij zei tegen onze oudste dochter dat haar naam in het duits 'miss Piggy' is. En ze heeft het jaren geloofd en zelfs op school verteld... :-O Het is inmiddels een familie-anekdote. En ze heeft papa-lief vast een keer terug gepakt.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Onze moeder had ons verteld dat we geen appelpitjes mogen eten, omdat er anders een boompje in de buik kan groeien (dat geloofden we), dat er een kruis op je voorhoofd staat als je liegt (dat geloofden we), dat je geld verspild hebt als je jeuk hebt aan je handpalm (daar had ze zelf nogal eens last van haha!) en oma vertelde dat je handjes boven het graf groeien als je als kind hebt gelogen (dat geloofden we niet echt, maar vonden we heel akelig om te horen).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat papa de sleutel van ons huis naar de burgemeester had gebracht, zodat Sinterklaas daar ze sleutels van alle kindjes van onze woonplaats kon ophalen om de cadeautjes te brengen en het huis weer netjes af te sluiten (kind was bang voor insluipers: logica, als Sint erin kan, dan kunnen andere mensen ook ‘s nachts in het huis komen). Ze realiseerde zich pas járen later dat het niet waar was :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij mis ik dan iets, je hebt deze week gewerkt als juf en je bent ook juf of tijdelijk niet meer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb voorheen als fulltime/later parttime leerkracht gewerkt op de basisschool. Ik ben gestopt toen Christilène 1 jaar was denk ik. Toen ben ik begonnen als invaller maar echt zo min mogelijk gewoon omdat ik het leuk vind. Keer of 6 per jaar ofzo. Met de zwangerschap van Jochanan ben ik gestopt (jan 2016 zou ik nog gaan werken maar m’n 2e opname werd al een feit, ik was toen 6 weken zwanger ofzo...) Jochanan is nu ruim 14 mnd en het gaat goed dus Khad gezegd dat ze me evt weer konden vragen. Dat resulteerde in de vraag voor deze hele week... Zodoende...

      Verwijderen
  10. Oh ja, ik was gisteren ook begonnen aan brood bakken.. naar ik kwam er vanochtend achter dat ik het na het rijzen was vergeten. Kon het deeg weggooien bleh. Ik was ook zo moe na het werken dat ik met de kippen op stok gegaan ben, het is hier nog herfstvakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een drukke week! Ik snap best dat je met de kippen op stok ging :-)

    Ik maak de kinderen nooit iets wijs omdat ze me altijd geloven en ik vind het belangrijk om dan geen onzin te verkopen. Waardoor ze me altijd geloven ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp volledig wat je bedoelt (ik lees geregeld met je blog mee)...

      Verwijderen
    2. :-) leuk om te lezen. Ons stelletje vraagt inderdaad wat extra handvatten en voorzichtigheid.Overigens ben ik er sowieso voor om met name kleine kinderen waarheden te geven.

      Als ze ouder zijn wordt het anders denk ik. Dan snappen ze grapjes en wat (niet) kan beter.

      Verwijderen
  12. wij wonen bij schiphol en daar komen heel veel vliegtuigen over met knipperlichtjes aan
    ik maak mijn kinderen al jaren wijs dat de piloten die knipperlichtjes aandoen om zo te zwaaien naar mijn kinderen en omdat de piloten ze ook de allerliefste kinderen gezien vanuit de lucht

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als je niet luistert moet je met blote voeten naar bed.
    Het duurde een hele tijd eer de kids doorkregen dat ze altijd al met blote voeten slapen. hihi

    BeantwoordenVerwijderen