Pagina's

zaterdag 30 maart 2019

3x feest met cadeaus uit voorraad

Enkele weken geleden hadden we 2 kraambezoeken en een kinderfeestje in korte tijd. Mijn cadeaubox had ik laatst uitgezocht en ik zag dat ik nog best veel op voorraad had, dus toen ik een kraamcadeau voor een jongen en een meisje en een cadeau voor een knutsel-meisje nodig had, ging ik op zoek en vond genoeg leuke dingen.


Voor het meisje een setje kleding en een 'kraam-boek'. 

Voor het jongetje een maxi-boek waar ik bijpassende themakaarten bij maakte. Voor de groteren in huis een setje stempels. Bleek goed uit te komen, want die waren net de week ervoor weggedaan, omdat ze het niet meer deden.


Voor het knutsel-vriendinnetje een pakketje met iets om te leren klokkijken en volgens mij iets van stempelstiften ofzo. Ik heb lijm, scharen, strijkkralen, stempels, knutsel- en kleurboeken, stiften/wasco/potloden ofzo altijd wel op voorraad. Ook kinderboeken en wat gehaakte en genaaide kraamcadeaus. Gewoon omdat ik dat praktisch vind. Onverwachts een cadeautje nodig, hup graai in de bak en klaar. 


Ik pakte het in in kaftpapier van de weggeefhoek van Blond Amsterdam, pakte wat lint uit de voorraad en knipte wat stukjes tule dat eerder op een cadeau zat. Verder gingen de kraamcadeaus in dozen die ik van Christilènes geboorte had bewaard en het cadeau met de kaarten en het boek had ik al klaarstaan in de doos, omdat ik kort na de geboorte op kraamvisite wilde en dan geen stress wilde hebben voor het cadeau dat nog af moest. Ik zit nu te bedenken dat ik ook nog echte jongens-dozen heb van Jochanan. Ach, maakt niet uit, het cadeau is belangrijker dan de verpakking ;)... 

Grappig detail; bij Jochanan kreeg ik van een vriendin een mooi setje kleding in een net zo mooie geschenkdoos. 'Ik heb expres deze uitgezocht, want ik dacht dat je die vast wel weer aan iemand anders kon weggeven...' Leuk is dat wanneer anderen je zo goed kennen ;)... 

Ik kan me goed voorstellen wanneer dit voor anderen niet werkt, maar voor ons werkt het super. Ik heb een bak met cadeaus en een bak met verpakkingsmateriaal. Lintjes, dozen, alles wat maar binnenkomt gaat in de bak. Als het me teveel wordt pak ik er wat uit voor de kinderen om mee te knutselen en ruim op die manier weer een beetje op.

Heb jij (zelfgemaakte) cadeaus op voorraad en/of bewaar je nog mooie geschenkverpakkingen/lintjes voor hergebruik? 

Goed weekend allemaal, geniet van het schitterende weer!

4 opmerkingen:

  1. Vroeger wel een doos met kadootjes maar op zeker moment worden de wensen van de kinderen te specifiek en of te groot waardoor die doos niet meer leeg gaat.

    Voor volwassenen is het ook niet meer handig in mijn omgeving nadat we de flessen douche spul aan het doorschuiven waren. Niemand die het gebruikt om allerlei redenen. Ook daar specifieke en soms grote wensen, of gewoon alles al hebben en aan een hartelijke felicitatie en aanwezigheid meer dan voldoende hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen de kinderen klein waren wel wat cadeautjes voor een feestje. Voor de geboorte van een kindje koop ik liever iets specifiek afgestemd op de wensen. Zijn ook alleen neefjes-nichtjes of kindjes van hele goede vrienden dus te overzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog altijd, Adrianne, heb ik kadootjes op voorraad en ook alweer gemaakt o.a. voor een familiereüne in juni. Verpakkingspapier idem dito. Dat zit in de genen en zal nooit overgaan. Nu moet ik meer bezig in de tuin, maar in januari en februari ben ik flink bezig geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die themakaarten maken zo'n cadeau heel erg speciaal, juist omdat je er zelf moeite voor doet. En het is toch iets anders dan de 'standaard cadeautjes'. Als mama en juf kan ik daar erg enthousiast van worden :).

    BeantwoordenVerwijderen