Pagina's

woensdag 27 maart 2019

Traktatie - jongen geboren 3

Al eerder deelde ik gemakkelijke traktaties voor geboorte van een jongen (of meisje) die je ook een dag of een paar dagen van tevoren kunt maken.

Als je het terug wilt lezen:

Bertian is laatst gedoopt en na afloop zou de familie blijven koffiedrinken en wat eten. Omdat de meesten al op kraamvisite waren geweest en dus al beschuit met muisjes hadden gehad, leek het me leuk iets anders te verzinnen. Maar dan liefst iets dat vooraf klaargemaakt kon worden, omdat ik niet wist hoe het met Bertian zou gaan. Hij was net terug uit het ziekenhuis en bleef zo onrustig, dus als het allemaal klaar zou staan gaf me dat een zeker gevoel...

Zo kwam ik op deze lekkere chocoladezoenen (wij noemen ze nog steeds bij hun ouderwetse naam, maar aangezien dat niet meer zo heet noemen we het maar chocoladezoenen).


Je hebt nodig: Een waxinelichtje...

Chocoladezoenen... (ook de kleine variant in 3 kleuren is leuk als traktatie op school. Ook een mooi formaatje voor kleuters)
 En muisjes...

Gewoon kort boven het kaarsje, in de muisjes (niet te hard duwen, dan duw je het stuk) en klaar zijn ze. Je kunt ook het bovenkantje eraf snijden en dan met de witte plakkerige vulling in de muisjes dopen. Je blijft dan alleen met die bovenkantjes zitten. Hè bah, moet je dat ook weer allemaal opeten :P... 

Ik zal niet verklappen wie er de meeste op heeft, ze nog mee wilde nemen voor thuis, maar daarvan weerhouden werd door ....... Nee, nu zeg ik echt niks meer... 

5 opmerkingen:

  1. Leuk idee weer! Hier laatst ook een leuke gezien: een cakerol waarop gesmolten chocolade uitgesmeerd was en daar overheen waren muisjes gestrooid. Snel gemaakt en een leuk effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hè? Mijn jongens hebben dit uitgedeeld toen hun zus geboren was. Wij deden een hele plaat tegelijk heel even in de oven, hoef je ze niet per stuk te smelten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee Adrianne!!
    Zal wel erg lekker zijn ook!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is inderdaad lekker makkelijk om te maken! Dankjewel voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen