Pagina's

woensdag 20 maart 2019

Belastingaangifte, stemmen, brood bakken en meer...

Zo, gisteravond hebben we de belastingaangifte verzonden. Heerlijk dat die kikker weer weg is :)... Vorig jaar deelde ik in een blog tips voor het invullen van je belastingaangifte (of eigenlijk; de weg ernaartoe), lees het gerust nog eens terug.

Vanmorgen ben ik met de kinderen even naar het stembureau gelopen. Normaal gesproken heb ik niet echt een favoriet en stem ik gewoon op de nummer 1 van de lijst, maar dit jaar ben ik daar vanaf geweken. Ik heb op een oud-leerling van me gestemd, hoe leuk is dat :)... We hadden dus meteen ons ochtendrondje weer gehad (met 2 peuters die een kinderwagen proberen te duwen, heb je na een ruime kilometer echt spierpijn in je arm voor het op de stoep houden van je wagen...) en de broden had ik al laten kneden, dus die staan fijn te rijzen.


Er staat nog van alles op m'n programma. Vanmorgen heeft Jochanan een vriendinnetje te spelen, vanmiddag komt er een vriendinnetje bij Christilène. Straks visite, nog even tomaat-pastinaaksoep proberen te maken (was in de aanbieding bij AH en wil ik weleens proberen; vanavond met vers brood en kruidenboter, mmmm lekker!). Een kussen repareren (naad los), voor iemand anders iets naaien en eigenlijk wilde ik nog 2 schotels maken voor in de vriezer, verder schrijven aan m'n boek, een was opvouwen, iets lekkers bakken, tuin schoonmaken/omspitten/compost erin en inzaaien. Jaaaaja, ik zal keuzes moeten maken, want ik kan gewoon niet alles, dus morgen weer een dag...

Misschien moet ik gewoon maar even lekker tijd nemen om te haken of om verder te lezen aan het gave boek dat ik aan het lezen ben. En de kinderen wilden nog kleien. Een heerlijk rommelig en druk dagje waarin je alleen maar kunt hopen dat je aan het eind van de dag op tijd het eten op tafel hebt en je broodvoorraad in de vriezer hebt aangevuld...


9 opmerkingen:

  1. Benieuwd wat je van het boek vind. Waard om te lezen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben erg enthousiast! Nu op de helft (weinig leestijd met die kleintjes ;))... Binnenkort uitgebreidere review en winactie :)...

      Verwijderen
  2. Ben benieuwd hoe je de soep vond smaken.Hier thuis is iedereen dol op tomatensoep maar die met pastinaak viel niet in de smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het wellicht gemist? Maar je schrijft een boek? Waarover?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Plannen genoeg inderdaad... ;-) Schrijven aan je boek? Ben heel benieuwd... Groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jep, superleuk :). Ik werd gevraagd en ben begonnen; dat was het in een notendop...

      Verwijderen
  5. Ik gok over budgetteren en duurzaam leven :p

    Leuk joh! Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen