Pagina's

vrijdag 8 maart 2019

Traktatie - jongen geboren 2

Al eerder deelde ik deze traktatie om te trakteren voor een jongen. Afgelopen zaterdag wilde ik wat grotere koeken delen, maar liefs met muisjes. Ik kon eerst niets bedenken, maar dacht ineens aan de zogenaamde 'gangmakers'...


Het werkt hetzelfde als de vorige traktatie, alleen dan iets langer boven het vuur houden.

Je hebt nodig:
- Gangmakers
- Kaars of waxinelichtje
- Muisjes



Goed ronddraaien boven het vuur:

In de muisjes dopen:

Klaar is je traktatie:

Dit kan prima van tevoren gemaakt worden. Niet 2 weken van tevoren, want dan worden de muisjes zacht. Met beschuiten vind ik dat altijd zo lastig. Als je dat een uur van tevoren maakt, wordt het al zacht... Dat heb je hiermee minder snel. Ook kun je wat je over hebt prima bewaren tot de volgende dag. 

Natuurlijk kun je dit ook met rose muisjes maken :).

Goed weekend allemaal!

6 opmerkingen:

  1. Ik houd van dit soort makkelijke manieren om iets te doen. Deze vind ik zeker handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik heb het gedaan met chocolade zoenen en gebruikte een föhn om de chocolade te smelten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ook erg lekker is: Jodenkoeken, daarop (room)boter smeren waar je eerst nog gestampte muisjes doorheen geroerd hebt (Maar als je dit teveel 'zoet' vind kun je het ook weglaten) en daarna je muisjes erop strooien. Gek genoeg worden ze niet zacht en kun je het zo ook invriezen. Al aantal keren gedaan hier en altijd super lekker.
    I.p.v. chocolade boven een kaarsje smelten even met de fönh erover idd. Werkt super snel. Hier deed ik dat met chocoloda smoesjes, mmm

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oja dat deed ik ook weleens! Mmmm, lekker!

      Een föhn heb ik niet meer ;). Weggeminimaliseerd en iemand anders blij mee gemaakt...

      Verwijderen
  4. Leuk! Ik had bij de geboorte van mijn zoontje mijn dochtertje lange vingers met muisjes laten trakteren.

    Voor de juffen en visite was ik wel even wat makkelijker, daar had ik gewoon cake voor gebakken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je ze heel even in een warme (niet heet) oven legt gaat het nog sneller is mijn ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen