Pagina's

zaterdag 9 maart 2019

Regen - Hoera!

Het lijkt soms wel herfst. Regen, wind, bijna guur koud... Donker tot een soms wel halverwege de ochtend ondanks dat de gordijnen open zijn. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen steeds meer verlangen naar het voorjaar.
Christilène zei van de week toen ze naar buiten keek tijdens een stortbui 'yes, het regent! Nu krijgt mijn moestuin lekker water en kunnen de planten goed groeien...'

Ahh, de schat... Ze heeft een week geleden rucola gezaaid, dus kan niet wachten tot het opkomt ;)... Ik hoop dat ik komende 2 weken m'n eigen tuin weer klaar krijg. Doelen; blad eruit, even lekker omspitten met nieuwe compost erdoor, starten met zaaien van enkele dingen en laten kiemen van wat andere dingen. Hopelijk lukt het. Vorig jaar startte ik pas in juni ofzo, maar nu hoop ik eerder te starten in de hoop dat ik ook meer kan oogsten. Ik houd jullie weer op de hoogte!

Goed weekend!

Teruglezen hoe ze spelen in de regen? Klik hier.

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo verrassend hoe snel de regen om kan slaan in stralen weer. En ook andersom. Echt maartse buien hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je dochtertje heeft groot gelijk! Regen is helemaal niet zo naar als wij het (vaak)ervaren, maar juist iets om erg dankbaar voor te zijn! Hopelijk vindt de rucola deze hoeveelheid ook nog aangenaam ;-)
    Ik hoop ook weer aan de slag te gaan in de moestuin, zodra de agenda het toelaat.

    BeantwoordenVerwijderen