Pagina's

donderdag 14 maart 2019

Kaas-ui brood

Al eerder maakte ik een kaas-ui-vlechtbrood (klik hier voor het recept). Recent besloot ik er weer 1 te maken, maar op een iets andere manier. Deze vlecht vond ik op blz. 106/107 uit het boek 'Meer brood uit eigen oven'.


Alles gekneed, laten rijzen, gevlochten en in 2e rijs klaargezet:


Dat 'groeit' mooi:

Wanneer het te bruin wordt leg ik er een stuk aluminiumfolie op (en die wikkel ik na het afkoelen gewoon weer voorzichtig om de rol om het later nogmaals te gebruiken):

Ohhh, heerlijk!


Lekker in combinatie met bijv. pompoensoep, zoete aardappelsoep, tomatensoep of gewoon lekker als gewoon luxe brood :)! 

Door een gewoon brood op een leuke manier te vlechten, ziet het er meteen heel speciaal uit. Leuk voor een speciale gelegenheid of om bijv. straks met Pasen op tafel te zetten.

Vlecht jij weleens brood?

3 opmerkingen:

  1. Ziet er erg lekker uit.
    Ik zou graag willen dat broden bij mij zo mooi lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt moeilijker dan het is, geloof me... Zelf bedenk ik dit soort dingen meestal te laat waardoor de strengen niet zo mooi glad geduldig worden uitgerold. Het brood zou dus nog mooier kunnen worden als je er de tijd voor neemt ;)...

      Verwijderen
  2. Dat ziet er heerlijk uit!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen