Pagina's

zaterdag 22 april 2017

Blog-vakantie (?)

De laatste weken blogde ik vrij veel. M'n plan was zo'n 3 keer per week, maar er kwamen weken van 6 blogs voorbij. Geeft niks, ik vond en vind het leuk. Ik moet alleen nu even  een paar dagen hard werken in huis... Christilène is over 2 weken al jarig en ik heb nog zoveel plannen van cadeautjes die ik nog wil maken... 

Peter heeft wat dagen vrij, hij gaat hard met de schuur aan de slag en zelf probeer ik in huis het achterstallig onderhoud (lees: overvolle wasmanden wegvouwen, stoffen, zand opzuigen, eten verzorgen voor hongerige magen, enz) voor m'n rekening te nemen.

Ik houd jullie op de hoogte en ik heb nog geen vastomlijnde plannen, maar het kan best zijn dat m'n volgende blog tot eind volgende week op zich wacht ;). 

Kijk: M'n schilderopstelling in de keuken (ohhhh...). Schragen, plank erop, oud laken erop en eronder, geschuurde plankjes erop, plastic wegwerpbord (heb ik er nog een paar van en gebruik ik nooit; ideaal als je niet zo'n verfbakje hebt... Verf van Action (binnen budget gekocht :)) en rollerspulletje had ik nog. 

En hoppa; eerste grondverflaag zit erop...

Tussendoor even flinke bak komkommer, banaan en appel maken. Komkommer is ook een lekker goedkoop 'fruit'-idee. 2 komkommers kosten hier al enkele weken 99 cent. Kun je heel wat fruitbakjes mee opleuken...

M'n preitaart lukte goed en ik sneed de prei af, zoals beloofd:

Bakje met water in de vensterbank: Kijk dan na een halve dag!! Ik houd jullie op de hoogte:

Christilène vroeg een Twisterspel voor haar verjaardag... Racen dus ;)... Wie herkent het rood/witte streepstofje :)??  

En we vierden Koningsdag op school... Gezellig :)! Het shirt had ik nog van vorig jaar (van de ruilwinkel), met een blauw spijkerrokje en een rood shirt werd het een rood/wit/blauw geheel:  

Witte elastiekjes, rode knipjes en blauwe bloemetjes; ook haar haren rood/wit/blauw:

Op school werden we door een leerlinge nog voorzien van rood/wit/blauwe vlaggetjes op onze wangen, dus we waren helemaal in de sferen :)... Gezelligheid dus... Jochanan ligt op moment van typen even lekker te slapen, dus ik ga even was vouwen en achter m'n naaimachine...  Voor iedereen een fijn weekend en een fijne vakantie als je die hebt! 

Gaan jullie met Koningsdag nog wat leuks doen? Ik weet het nog niet zo goed. Nog niet echt plannen. We zullen zien wat er in de agenda verschijnt :)...

Voor het geval je het miste: Ik heb een Facebook-pagina aangemaakt, welkom! Al meer dan 200 likes en volgers in een paar dagen tijd, gezellig!

W.b. de Excellijst: Nog dagelijks krijg ik mailtjes, ik wacht even tot na het weekend en doe dan weer de hele mikmak in 1 keer; dat kost me minder tijd dan steeds per stuk beantwoorden. Nog even geduld dus, wordt vervolgd :). Het lukt me niet meer om iedereen persoonlijk te bedanken voor de leuke, lieve mailtjes die ik krijg. Er staan er bijv. nu 83 ongelezen op me te wachten... Ik kan niet anders zeggen dan: DANK JULLIE WEL!! Heel erg leuk dat je meeleest, meedenkt, bemoedigt, reageert, enz, enz. Het doet me goed dat te lezen en geeft me moed om door te gaan. Goed te horen dat m'n blogs gewaardeerd worden (ik begrijp dat niet alles je inspireert, het aanbod is ook divers evenals m'n lezersgroep; daar heb ik begrip voor). Ik heb nog een hele lijst met dingen die ik wil gaan bloggen en mocht je suggesties of vragen hebben, mail me gerust, mogelijk zet ik het onderwerp ook op m'n lijstje! 

Groetjes weer voor jullie allemaal en tot spreeks! 

10 opmerkingen:

  1. Succes met de inhaalslag thuis en met het maken van cadeautjes. Geniet daarnaast ook van het vrij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes met je inhaalslag, heel begrijpelijk. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke koningsdag outfit had je er van gemaakt! Heel passend.

    En die prei gaat hard zeg!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt het weer druk Adrianne!
    Hopelijk lukt het allemaal .
    Streepjes stof komt mij bekend voor.
    Kan mij vergissen hoor.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hè? Die streepjesstof is van de Kikker (van een oude rok van mij), haha steeds heb ik weer een stukje nodig ;)...

      Verwijderen
  5. Als je de stukjes prei in een pot aarde zet, groeien deze ook opnieuw en nemen ze meteen waardevolle voedingsstoffen op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jep! Ik heb begrepen dat je dat doet nadat ze een stukje in water zijn gegroeid, dus ik ga dat nog doen. Ze gaan hard, hoor!!

      Verwijderen