Pagina's

maandag 20 maart 2017

Schoenendozen - ACTIE :)

Zoals ik vorige week al schreef, was het een behoorlijk chaotische week. Dit had met name te maken door de activiteiten rondom de schoenendozenactie.

Uiteindelijk is het als volgt geworden:

Voor een jongen (2-4 jaar):
Autorol (ik heb foto's gemaakt, dus ik zal nog de werkbeschrijving maken; die volgt binnenkort) met 5 auto's en een politiebootje, tasje (gemaakt van een oud jasje van mezelf) en potlodenzakje (stof had ik gekregen, hengsels van de tas maakte ik van eenzelfde restje), knuffel, opblaasbal en opblaasvis, tandenborstels met tandpasta, Twisterspel, kleurpotloden, grijze potloden, gum/puntenslijper/liniaal, pennen, notitieblokje, schriften en zeep.





Voor een meisje (2-4 jaar):
Schortje met 2 pannenlappen, tasje, knuffel, keukenspulletjes, tandenborstels met tandpasta, haarknipjes, kleurpotloden, grijze potloden, gum/puntenslijper/liniaal, pennen, notitieblokje, memobriefjes, schriften (in het tasje) en zeep.





Een bloglezeres maakte maar liefst 3 leuke schoenendozen n.a.v. mijn eerdere blog over deze actie en bracht deze bij mij, zodat ik ze weer door kon geven. Wat een leuk en spontaan initiatief, heel hartelijk dank!

Er was nog sponsorgeld binnengekomen waardoor ze zelf nog zo'n 20 dozen konden vullen. Iedere doos moest aan een minimum voldoen qua inhoud en ik bood aan iets extra's te maken voor in de dozen. Dit werden kleine tasjes (qua grootte geschikt voor enkele schriften) en potlodenzakjes:

10 voor jongens (zwarte stof is hetzelfde als de autorol en komt van een oude rok van mij, lint had ik nog, ruitjesstof had ik gekregen)

10 voor een meisje (linker beige versie is van een oude linnen rok van mij die mijn mama ooit maakte; dank mam, nu komt het na al die jaren nogmaals goed terecht :) Echt 1 van m'n favoriete rokken, maar voor 2 jaar terug kreeg ik het tussen de fiets, dus grote smeervlek erin en nu dus weer van de bruikbare stof nuttige tasjes gemaakt). Ik kwam er 1 tekort; dus een oud laken kwam nog van pas voor de bovenste. Lint had ik nog liggen. 

Leuk lint hè? Allemaal kleine balletdanseresjes, strikjes en hartjes, echt meisjesachtig. 

En de Eifeltoren, voor ons is het 'je t'aime' zeker van toepassing; Peter en ik verloofden daar :)... 
De sterretjessteek is een siersteek op mijn machine, het garen heb ik gekregen.  

Voorkant:

Achterkant:

10 pennenzakjes voor meisjes (van het restje van de rok en het laken en wat restjes lint)

10 pennenzakjes voor jongens (zwart is weer een restje van de rok en de rest van het laken). Het lint heb ik ooit gebruikt voor bellenstokjes voor een bruiloft (waar we ceremoniemeesters waren). De mensen die het stokje niet wilden bewaren vroegen we om het in te leveren. Eenmaal thuisgekomen heb ik alles weer uit elkaar gehaald en het lint bewaard. De langste linten kwamen goed van pas, met fleurige stipjes en sterretjes...  

Totale kosten voor alles: Ongeveer 1,41... Christilène kocht nl. tandenborstels per 8 waar ik er maar 3 van gebruikte en samen met de 2 tubes tandpasta was dat het enige dat nieuw nodig was. Veel heeft Christilène zelf (ja, echt zelf, zonder stiekem wegstoppen of gepush van onze kant) gegeven, de stof komt veelal van oude kleding en lakens, het lint had ik allemaal nog (vandaar dat ik zoveel mogelijk eerst op wil maken, ik vind echt dat ik teveel heb...) en met m'n zusje ruilde ik het restje, wat potloden/gummen/puntenslijpers en 2 liniaaltjes. Zij houdt nog de rest tegoed, maar dat hoeft pas in november af, dus deze week eerst maar eens mijn enorme hoeveelheid strijk wegwerken (dat wordt nog een hele uitdaging; ik ben afgelopen vrijdag gestart met mijn revalidatietraject dus helaas behept met erg veel pijn door de intensieve behandeling :( en veel rustig aan doen en plat liggen helaas...), toiletten poetsen, enz, enz....

Mijn schoonzus en zwager gaan mee om te helpen uitdelen (pas eind april) en ik heb met een knipoog gevraagd of ze even foto's wilden maken voor mijn blog ;). Dus wie weet... 

3 opmerkingen:

  1. Wat heb je weer hard gewerkt Adrianne!
    Daar zullen veel kinderen erg blij mee zijn.
    Het ziet er heel gezellig uit ,de tasjes
    zijn ook heel leuk gedaan ,knap hoor.
    Nu even uitrusten zeker,is goed voor je.
    Ha,ha dat zie ik nog niet zo zitten.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank! Haha, inderdaad niet echt mijn ding ;)... Groetjes, Adrianne

      Verwijderen
  2. Wat een prachtig resultaat Adrianne! Echt heel mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen