Pagina's

woensdag 1 maart 2017

Week 9 - Boodschappen

Deze week besteedde ik 36 euro aan boodschappen bij Jumbo, Plus en Aldi. Wat kocht ik zoal?

Aldi: sinaasappels (2 zakken, want ze waren in de aanbieding), melk, brood, roomboter, groenten, bloem en broodbeleg.

Jumbo: zelfrijzend bakmeel en bananen

Plus: Aardappels en maar liefst 4 zakken boerenkool (voor maar 79 cent per stuk!), verder brood, champignons, kaas en worst.

We hebben lekker een avond boerenkool gegeten en eten o.a. nog lekker macaroni deze week en een avond iets niet al te gezonds, maar wel superlekker (vinden wij)... Ragout, rijst en doperwten... Dit eten we niet zo vaak, maar omdat ik recent een blikje ragout had gekregen van oma, bedacht ik dat we die wel konden eten deze week. Lekker makkelijk ;)...

Dan nog gewoon wat lekkers wat Peter recent bedacht heeft toen hij tot de 'schokkende' ontdekking kwam dat er geen chips meer was :P, haha... Toch vloeide er iets heerlijks uit voort:

Nodig:
- 3 afbakpistolets
- Olijfolie op een gebaksbordje
- Kruiden en zout (bijv. basilicum, bieslook, rozemarijn, oregano, enz, enz. en Keltisch zeezout)

Snijd de pistolets (of 1 lang stokbrood of meer broodjes kan natuurlijk ook) in plakjes, doop ze in de olijfolie (evt. met hulp van een satéprikker) en sprenkel er (zee)zout op en kruiden. Even lekker in de oven totdat ze bruin worden. 

En smullen maar van deze heerlijke krokantjes: 

En zondag nog een mazzeltje: We kregen van de buurvrouw mozarella en tomaat-hapjes. Gemaakt voor een verjaardag en per ongeluk in de schuur laten staan. Mjammie, wat een gelukje... Peter maakte heerlijk pizzadeeg, zelf had ik nog tomatenpuree in de kast, dus er lekker overheen gesmeerd, tomaatjes en mozarella fijn gesneden, enkele champignons gesneden, wat kruiden erover en geraspte kaas... In de oven ermee...

Kijk dan :)... 


En ik hoop vrijdag even het recept van zuurkool te plaatsen! 
Iemand nog tips voor goedkope recepten voor het diner? Bijv. met winterpeen, boerenkool, zuurkool, zoiets, lekker winters? Ik heb nog meerdere zakken boerenkool in de vriezer en anders eet ik 4 weken 1x per week stamppot... Verandering van spijs doet eten, dus liefst zoek ik nog een ander recept... Als jullie de ervaring hebben dat het lekker is, vertrouw ik daarop :)... Alvast bedankt!

10 opmerkingen:

  1. boerenkoolburgers. zie recept op AH.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind alleen een soort van gehaktburgers bij boerenkool, bedoel je die?

      Verwijderen
    2. Ik heb ze gevonden op een andere website, dankjewel ziet er supergoed uit!!

      Verwijderen
  2. Kijk eens op de site van de Lidl.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. boerenkoolsalade met rijst. Dit recept stond in het blad van Dirk. Waarschijnlijk ook op de site.
    Groetjes,
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmmmmm dat lijkt mij erg lekker de afbakbroodjes.
    Met boerenkool kan je ook een smoothie maken.
    Je kan vast wel recepten vinden op internet.
    Het is heel gezond en lekker.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Smoothie!! Dat ik daar niet aan heb gedacht... Mmmm, ik heb al van alles gevonden...

      Verwijderen
  5. Boerenkoolpannekoekjes. Net wat je in huis hebt, kant-en-klare mix of zelf gemaakte pannenkoekenbeslag, uitje bakken en spekjes erbij uitbakken en mengen met het pannekoekenbeslag, Boerenkool koken tot gaar, iets af laten koelen en mengen met het beslag. Dan dikke kleine pannenkoekjes bakken, keren en geraspte kaas erover strooien. Er zijn op het web genoeg recepten hiervoor, maar ik doe er altijd veel meer boerenkool door dan de recepten aangeven. Rest van de pannenkoekjes in de diepvries en later ontdooid op een vel bakpapier in de oven. Smaakt lekker en bovendien voldoende groente.

    BeantwoordenVerwijderen