Pagina's

maandag 20 mei 2019

Verjaardag Christilène - uitnodigingen

Christilène werd alweer 6 jaar, ongelofelijk wat vliegt de tijd... Heerlijk, echt zo'n 'nog-net-kleuter-bijna-schoolmeisje' in huis... Uitnodigingen worden dan niet meer door moeders bedacht, maar door de dame zelf. Het moest iets worden met een ballon... 

Laat ik nu net die week van iemand een supergave doos aquarelpotloden krijgen. Ik maakte in ruil wasbare wattenschijfjes voor haar. 

Nou; hierbij de uitnodigingen :)!

Je hebt nodig:
- Kaartkarton of papier (je hebt speciaal aquarelpapier, maar als je dat niet hebt kun je ook gewoon papier nemen. Wees niet te royaal met water, dan gaat het bobbelen en wordt het korrelig)
- Aquarelpotloden (de dikke Ikea-potloden schijn je ook mee te kunnen 'verven' als je het met water doet, zelf heb ik het niet geprobeerd
- Zwarte fineliner
- Penseel
- Bakje water
- Doekje (bijv. een snoetenpoetser)

Even goed om te melden; ik ben geen professional, maar leg alleen uit hoe ik het hebt gedaan in de hoop dat ik jullie inspireer. Het is allerminst perfect en vast niet volgens de regels hoe het eigenlijk zou moeten. Vul dus gerust hieronder aan als je nog leuke aanvullingen hebt.

Zelf heb ik 250-grams printpapier gebruikt. Door deze in 4-en te knippen/snijden heb je mooie enkelzijdige kaarten. Ik tekende het begin van een ballon met een aquarelpotlood:

Doop de penseel in een bakje water:

Even de ergste nattigheid deppen op een doekje: 

Paar keer heen en weer over de ballon:

En daarna een ballon vormen. Zelf maakte ik eerst de ronding af om het daarna 'in te kleuren':

Zoals je ziet komen er wat 'pluisjes'. Naarmate het droogt zag je hier steeds minder van en in het geheel viel het totaal niet op:

Daarna met zwarte fineliner onderaan beginnen met het touwtje voor de ballon:

..... Uitnodiging...

Randje eromheen en kaartjes klaar :)... 

De een kleur gaf makkelijk resultaat dan de andere kleur, sommigen bleven erg licht, maar dat kun je even uitproberen natuurlijk. 

Ook een setje uitnodigingen? Ik heb ze op Marktplaats gezet. Ik heb echt weer de smaak te pakken van het verkopen. Allerlei pakketjes verlaten ons huis. De kinderen vinden het geweldig, want iedere keer mogen ze iets in hun spaarpot stoppen (grotere bedragen stort ik gewoon, maar dan mogen ze bijv. 20 cent in hun spaarpot doen ;))... Ineens vinden ze het leuk om pakketjes weg te brengen... 

2 opmerkingen:

  1. Leuke uitnodigingen, ik zou zelf het omrande lijntje niet zwart gedaan hebben, het geeft voor mij een nare associatie met een rouwkaart. Met alleen een ballon aan het woord uitnodiging heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen