Pagina's

vrijdag 23 juni 2017

Internet + bellen; alweer duurder??

Daar kwam het bericht van mijn internetprovider: Het tarief zou met 1 euro per maand omhoog gaan. Al eerder schreef ik (lang geleden ;)) dat ik een belletje eraan waagde voor korting.

Toen was het iets lastiger, moest ik vasthoudend zijn, enz. Maar nu, nee echt, je gelooft niet wat ik nu ga schrijven...

Ik belde op, vroeg wat ik extra zou krijgen voor die 12 euro per jaar (we hadden wat problemen met bellen gehad, inmiddels lijkt het opgelost). 'Moment mevrouw, ik moet even ergens naar kijken...' Komt de meneer in kwestie terug met een aanbod *houd je vast!* We kregen dubbel zo snel internet (100/100 ipv 50/50) voor 5 euro per maand goedkoper!
Huh??? Hoe kan dat? Nou, eigenlijk is het simpel: Het pakket wat wij hebben is een verouderd pakket en wordt niet meer geleverd. Het kost hen dus meer moeite om ons iets anders te geven dan standaard en vandaar dat ik dus een nieuw pakket kreeg aangeboden. Ook dat tarief gaat straks met 1 euro omhoog, maar het verschil blijft dus 5 euro per maand.

Van een verhoging van 12 euro per jaar naar een verlaging van 60 euro per jaar :)! Kijk, dat is niet gek :)...

Wat doen jullie bij een mailtje of bericht in andere vorm dat het maandbedrag omhoog gaat? Klim je in de pen/telefoon? Of laat je het gaan?

18 opmerkingen:

  1. Wij stappen vaak over naar de goedkoopste van dat moment.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook een goed idee! Durf ik niet zo goed. Ik hoor zoveel slechte verhalen over allerlei goedkope providers. Manlief werkt soms thuis, dus het internet moet gewoon werken, ik kan best een dag zonder, maar hij voor z'n werk helaas niet...

      Verwijderen
  2. Ik denk dat ik idd weer even zou checken of het ergens goedkoper kon, maar dit is helemaal mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toppie hè :)! En; alleen maar positieve reacties gekregen op je bekendmaking :P??

      Verwijderen
  3. Dat is inderdaad een mooi resultaat! Wij hebben hier maar 1 internet provider. Maar mobiel stap ik aan het einde van de abonnementsperiode altijd over naar de goedkoopste

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig, ik zit juist bij mobiel al jaaaaaaaaren bij dezelfde :). Misschien al wel 10 of 12 jaar ;)...

      Verwijderen
  4. Wat een mooie deal! :-)

    Ik bel elk jaar en wissel eigenlijk nooit. Onze aanbieder weet er elke keer toch weer iets moois van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou dat was een goed telefoongesprek zeg! Super dat je er zo op vooruit gaat. Soms moet je inderdaad even van je laten horen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mag ik weten welk abonnement je nu hebt, want we zitten ook bij 'die" provider en verbaas me ook over de bedragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed gedaan! Ik had zelf mijn provider (KPN) ook onlangs gebeld, omdat de tarieven verhoogd werden en ik het toch een beetje krom vindt dat nieuwe klanten zo'n enorme korting krijgen en bestaande klanten niks. In eerste instantie vertelde de man dat ik als vaste klant juist voordeel heb van dingen als gratis virusscanner en korting op Spotify (hoef ik niet). Nog eens rustig herhaald dat ik het echt jammer vind. Toen werd ik doorverbonden en kreeg ik het aanbod om dezelfde korting te krijgen als nieuwe klanten: 6 maanden voor 12,50 minder. Dank u!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zat al jaren bij dezelfde aanbieder. Gebeld, ook een nieuw pakket gekregen. Nu €141 korting voor de komende 6 maanden. Dank je wel voor het zetje in de rug.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook mij heb je een idee aan de hand gedaan. Net gebeld en het is geregeld. Ook ik ga i.p.v. meer juist minder betalen. Dank je voor de tip!!
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen