Pagina's

donderdag 29 juni 2017

Minimaliseren - deel 7

Het blijft een beetje druk hier, vooral met bloggen ;). Maar: De verkopen gingen goed :)!

3 hobbyboeken verkocht ik via Facebook: 2,50 en 3,50 verzendkosten. Toevallig zag ik dat Peter voor z'n werk bijna er langs kwam. 10 minuutjes van de weg af, dus hij bracht het even (sneller dan verzenden). 6 euro voor de pot :)...


De groentesnijder verkocht ik via Marktplaats. Ik kreeg er 17 euro incl verzendkosten voor. Toen ik even in Peters agenda keek, zag ik dat het weer op de route lag binnenkort. Ik vroeg of het goed was als we het langs zouden brengen en vertelde de reden (nl. extra geld voor het etentje) erbij, omdat de koop afgelopen maandag al werd gesloten. Mevrouw ging akkoord, dus volgende week gaan we het wegbrengen, het geld staat al op de rekening, dus ik tel het vast mee.

En via Facebook verkocht ik binnen 5 minuten deze mooie naaimachine. Ik ben zoooo dankbaar; het komt fantastisch terecht! Een dame die dit soort machines verzamelt en ze een ereplaats heeft toebedeeld in huis. Ik heb foto's gezien, schit-te-rend, ohhhh zo mooi!! Helemaal blij mee en ik kreeg er 12,50 voor.

Ook ging er een enorme hoeveelheid afval weg. Tenminste, voor ons was het afval. Alweer 2 maanden terug denk ik verkocht ik aan de deur Tupperware via Facebook (nog voor mijn 1000-stuks-challenge). De dame in kwestie vroeg wat ik met het hout ging doen (voor ons huis was het een 'bende'. Onder het keukenraam stond zeker een halve meter tot 75 cm dik grote platen hout). Ik zei dat we het zouden afvoeren (het waren de wanden van het oude schuurtje, maar dan in stukken gezaagd). Ze zei dat ze het wel wilde hebben en wilde een aanhanger gaan regelen. Ik vroeg of ze er haast mee had en zei dat we het evt. wel wilden brengen met onze aanhanger (die op dat moment nog volstond met de inhoud van het schuurtje). Ik zei 'ik hoef voor het hout niets te hebben en ook niet voor het brengen. Als u er iets voor wilt geven, mag het gerust een symbolisch bedrag zijn voor de spaarpotten van de kinderen, bijv. 1 euro' Een aanhangerrit voor haar kostte 25 euro via een kennis, dus ze was erg blij. Zo gezegd, zo gedaan. Dinsdagavond hebben Peter en ik het spul in de aanhanger getild en heeft Peter het gebracht. Mevrouw was erg blij ermee en wil er een vlonder van gaan maken, leuk hè :)? En wij besparen afvoerkosten, zeker een kuub was het anders wel geweest.


En Christilène kwam vol trots thuis: 'Drie euro!' Maar liefst 6 euro voor de kinderen en een rol koekjes. Nou, dat had echt niet gehoeven! Kids waren er natuurlijk erg blij mee en bij ons is het meteen een stuk opgeruimder... De grapjes waren niet van de lucht door de rommel 'zijn jullie een sloopbedrijf begonnen?', 'ga je een vreugdevuur maken?', enz, enz... Heerlijk dat het weg is... Het stond buiten m'n huis, maar ik reken het als 5, gewoon de opluchting, voor deze keer tel ik het mee :)...

Verder nog 2 te kleine rokjes in de ruilwinkeltas, dus 12 stuks totaal.

Totaal komen de tellerstanden daarmee op:
Spaarrekeningen kids: 10,60
Uit eten: 76,38 (Jaaaaaaaa, doel BEHAALD!! En nog wel voor onze trouwdag, had ik echt niet durven hopen... Leukleukleuk!! Zo blij als een ei :)!)
Weg: 210

Eens kijken waar ik nog meer voor wil gaan sparen... Ga ik even over nadenken. Nog een etentje? Een uitje in de vakantie? Samen een ijsje eten met z'n 4-en? Of ...........? Nog goede ideeën?

19 opmerkingen:

  1. Fijn dat het zo goed gaat. Ik ben benieuwd welk nieuw doel je gaat verzinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een uitje in de vakantie, leuk voor jullie en de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sinterklaascadeautjes voor de kinderen is ook een leuk doel. Groetjes Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, doen wij ook zo.

      Verwijderen
    2. We hebben niks met Sinterklaas ;). Kids zijn nog klein, hebben er niks mee, dus voor nu sparen we het geld en doen niet mee aan de commercie ;) Wel superleuk dat je meedenkt, thnx!

      Verwijderen
  4. Een leeg huis is zo lekker. Zo snel schoon. Ik kreeg gisteren bezoek. Alles was prima, zag ik helaas nog troep op de lage kast. Ach je kunt niet alles hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij brengen ook regelmatig verkopen (via Marktplaats) weg, met name de breekbare, zodat koper en verkoper ervan verzekerd zijn dat iets zonder breuk overkomt. Dan vragen we wel een kleine vergoeding voor de brandstofkosten, meestal 50% van wat het werkelijk kost. Beide partijen blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh heerlijk zeg, van dat hout! Zo heb ik ook ooit een keer wat oud hout op marktplaats gezet om op te halen. Die mevrouw was er ook zo blij mee, we kregen spontaan een bos bloemen. Zo fijn als het goed terecht komt he, als je het zelf toch weg wil gooien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook leuk! En inderdaad fijn als het alsnog een 2e leven krijgt :)

      Verwijderen
  7. Mooi gedaan. Ik zou zeggen in de vakantie een heerlijk ijsje gaan eten met de kids.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben benieuwd waar de ruilwinkel is? Ik woon in vaassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voelt altijd zo fijn als er weer spullen het huis verlaten. En een opbrengst is altijd fijn! Heel veel plezier met het etentje. Ons volgende doel heb ik aan de kids gevraagd, wat zij heel graag wilden. Ze willen graag de Efteling. Dat zal wat langer duren met sparen, maar dan is het wel iets wat zij heel graag willen, dus we gaan lekker door met sparen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk idee! En misschien hebben de kids ook wel iets om te verkopen om het doel eerder in zicht te brengen? Goed idee om kids te vragen wat ze willen. Ik zal hier ook eens een poging doen, alhoewel ze nog vrij jong zijn :)

      Verwijderen
  10. Mooie naaimachine. Fijn dat hij zo'n goede bestemming heeft gevonden. Ik had ooit een roze naaimachine die werd gekocht door een styliste via marktplaats. Ze gingen hem gebruiken bij een shoot ; )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen