Pagina's

maandag 31 juli 2017

Koopzegels - nieuwe uitdaging?

Nadat ik er herhaaldelijk over had gelezen, besloot ik afgelopen week om te gaan starten met koopzegels... 

Mijn overwegingen:
- Ik doe vrijwel alle boodschappen bij AH (is dat die dure blauwe supermarkt? Nee, voor mij is hij juist goedkoop ;))
- Ik heb alle tijd om te sparen
- Het levert meer op dan rente op de spaarrekening (nl. 6% en op de meeste spaarrekeningen krijg je amper 1%...)
- Als ik de zegels koop binnen m'n weekbudget, wil ik proberen eind van het jaar (of begin volgend jaar) een keer dat spaarboekje in te leveren en contant uit te laten betalen als 'vakantiebudget' (en dat hoeft niet voor vakantie, maar kan gewoon voor luxe uitgaven zijn)

Het was erg gemakkelijk; bij de infobalie een spaarzegelboekje opgehaald, daarna boodschappen gedaan. Bij de kassa werd gevraagd zoals altijd 'spaart u ook koopzegels?' en voor het eerst zei ik 'ja, alstublieft...' En zo betaalde ik 32,43 i.p.v. 29,53 :)... Binnen budget, alhoewel 10% best veel is, maar het moet gewoon lukken...

Vochtig doekje ernaast en plakken maar. Ik wil proberen het gewoon steeds zo snel mogelijk te doen, omdat ik bang ben dat Christilène het anders als knutselplakkertjes ziet ;)... Laatst waren al bijna m'n postzegels aan de beurt, die kon ik nog net 'redden'... En zo kan ik meteen zien hoe ver ik ben. 

Ik ga niet extra boodschappen doen om m'n kaart vol te krijgen. Ik heb alle tijd. Misschien dat ik het in december op kan nemen, dat zou leuk zijn, maar anders doe ik het later een keer...

Ik was nog op zoek naar iets lekkers. We hadden hard gewerkt zaterdag en ik besloot als extraatje iets te zoeken voor bij de koffie. En wat ziet mijn oog daar? Bossche bollen!!

Tralalaaaa, 1,94 voor 2 stuks :)...

Voor allebei een kop koffie erbij en genieten maar :)... We keken nog een Engelstalige film over bakken en we hebben weer wat leuke ideeën opgedaan... Ik ga eens kijken of ik het een keer kan uitwerken in een receptenblog, mmm heb er nu al zin in...

De Excellijst heb ik verzonden aan weer tientallen mensen (sorry dat het zolang duurde voor sommigen van jullie). Als het goed is heb ik nu alles beantwoord (controleer even je spambox als je nog niks hebt gezien). Ik heb nu een verbeterd systeem (bedacht door mijn lief) waarin het voor mij gemakkelijk is om snel te antwoorden. Tot nu toe verzamelde ik alle mailadressen en stuurde 1x per zoveel tijd de hele lijst tegelijk, nu is het dus aangepast en heb je sneller reactie :). En ja, het blijft gratis :P... Ik heb laatst in een flits een reactie voorbij zien komen ergens onder een blog met een mailadres, sorry, in de laatste 200 reacties kon ik het niet terugvinden. Herken je jezelf hierin? Stuur me dan even een mailtje, dan ontvang je het alsnog. 

Ik heb de laatste week minimaal gereageerd, het is geen onwil, maar er gaat erg veel tijd zitten in het bloggen en wat erbij komt kijken. Ik ontvang dagelijks veel reacties via Facebook, persoonlijke berichten, e-mails en reacties op m'n blog. Ontzettend leuk, blijf vooral reageren, ik lees echt alles en vind het leuk! En dan soms ineens beantwoord ik in een paar uur weer alle reacties van de laatste week ofzo :)... Ik doe een beetje wat me uitkomt en hopelijk is dat voor jullie oké ;)... 
W.b. adverteren, win-acties, samenwerking, enz. - In de vakantie ga ik eens kijken om hier een vastgezet bericht over te maken. Ik krijg veel vragen hierover, maar mijn blog is geen onbeperkt platform voor iedereen die iets aan te bieden heeft. Het is niet dat ik niet achter je producten sta, je geen plaatsje gun, of wat dan ook, maar het einde is dan al snel zoek. 
Bovendien houd ik niet zo van 'eenzijdige samenwerking'... Oftewel: Dat ik iets voor je schrijf zonder dat daar iets tegenover staat. Ik ben de beroerdste niet, maar bloggen en gerelateerde mails beantwoorden kost (veel) tijd, ik deel al m'n tips/recepten/cadeau-ideetjes/enz. gratis en voor niets, zelfs m'n Excellijst (waar erg veel tijd in is gestoken door Peter) deel ik gratis om anderen te helpen, maar er zijn grenzen... 

Sparen jullie koopzegels? Waarom wel/niet? Heb je je budget zo afgesteld dat er ruimte is voor luxe artikelen? Of koop je alleen hetgeen echt nodig is en ontzet je jezelf dit (tijdelijk)? Ik ben benieuwd :). Allemaal weer een fijne week!

36 opmerkingen:

  1. ja ik spaar sinds 2016, ook binnen mijn weekbudget van €80 p.w. de AH zegels. Ik heb mijn boekje in de keuken liggen, als ik mijn boodschappen opberg, controleer ik mijn kassabon en plak direct de zegels in. Hier geen kleine kinderen meer, maar ik hou van opgeruimd.. Ik wissel ze in voor vakantie of voor de Kerst idd. voor iets extra leuks. Ik koop lang niet al mijn boodschappen bij de AH en toch spaart het lekker zo'n zichtbaar boekje. Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ook de Airmiles gaan best hard! Zo vroegen ze bij de kassa of ik ze wilde inleveren. Hoppa 5 Euro er af,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik spaar de koopzegels vd plus en het geld dat ik ervoor krijg stop ik in de pot voor de vakantie net zoals statiegeld en kleingeld. 2x per jaar leeg ik de pot voor de zomervakantie en zo rond januari vaak gaan we dan nog weekend weg

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, maar misschien ga ik er wel mee starten zodra de luiers de deur uit zijn. Dat moet ruimte geven voor een extra ongemerkt spaarcentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha grappig, ik had dit weekend precies hetzelfde. Ik heb nu mijn eerste koopzegels van de gele supermarkt geplakt. Ben benieuwd of we het in het boodschappenbudget gaan merken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik spaar ook koopzegels. Spaar eigenlijk alle zegels. En daarvan gaan wij op vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. tien procent? dan heb je dus eigenlijk je challenge bijgesteld naar 45 euro per week...?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet niet dat er bonusproducten in de aanbieding zijn. Hierdoor zijn mijn zegels bijna altijd "gratis". Oké ik mis de korting maar vaak valt het voordeel ten gunste van mij uit. ( vandaag 7,50 bonus korting en 2,50 aan zegels) Eigenlijk doe ik al mijn boodschappen op grond van de bonus. Daarnaast heb ik mijn bonuskaart gekoppeld aan mijn email waardoor ik elke week persoonlijke kortingen krijg. Voor mij is de winkel om de hoek dus waarom om fietsen terwijl als je slim boodschappen doet je ook nog kan sparen?.

      Verwijderen
  8. tien procent binnen jouw budget is best veel, maar het gaat je vast lukken! Ik twijfel al tijden over zegels sparen maar heb de stap nog niet gewaagd (het boekje heb ik dan weer wel al in huis ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik spaar nu ook koopzegels. Een paar maanden terug ben ik er uit eindelijk dan toch aan begonnen want inderdaad per vol boekje 3,- meer terug.

    Wel moet je de zegels goed natellen. Ze maken bij de kassa ook fouten al gebeurt dat zelden. Als ze een fout hebben gemaakt vertel je dat de keer erop (oke ging over één zegel) en dan krijg je die er alsnog bij. Wordt absoluut niet moeilijk over gedaan en ik vond het redelijk lullig van mezelf dat ik erom moest vragen.

    Dat is ook wat mij jarenlang heeft tegen gehouden om aan zegels te beginnen. Ze tellen de zegels en rollen het op. Ter plaatse ga je ze dus niet staan natellen.

    Over een paar weken zal het boekje vol zijn. Mijn eerste boekje dus. Het geld leg ik opzij.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi, Ja ik spaar ook koopzegels maar als het en keertje niet uitkomt met mijn budget koop ik ze niet. Dat os het leuke het hoeft niet maar spaart wel lekker door onze jongste vind het ook heel leuk om te helpen met plakken misschien nog een tip voor jouw dochter?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik spaar ze ook ( van de blauw, gele en groene , maar ik plak van achter naar voor, zo weet ik precies hoeveel zegels ik nog moet zonder te hoeven plussen en minnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig, dat je ze ook van achter naar voren plakt, dit doe ik dus ook om te zien hoeveel ik nog nodig heb.

      Verwijderen
  12. Wat grappig! Ook ik ben vandaag weer begonnen met AH zegels. Ben ook vandaag begonnen met een vast budget van 75.00 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik spaar sinds kort ook alles wat ik kan bij mijn boodschappen. Zo heb ik van verschillende winkels al een paar kaarten of boekjes vol. Meestal spaar ik die gewoon op ( net als lege flessen ) en dat geeft ons eens in de zoveel tijd eens de mogelijkheid om wat extra te doen voor onszelf. Zolang het bij mij niet ingewisseld is gaat het ook niet op.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik spaar ook koopzegels van AH idd vanwege de "rente". En plak ze van achter naar voor in het boekje: dan weet ik hoeveel ik nog moet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik begin altijd achterin met zegels plakken. Zo kun je precies zien hoeveel je nog nodig hebt. Yasr

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Voor mij is het mijn 'oude sokken' geld. En inderdaad hogere rente dan bij de bank momenteel.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik spaar al sinds jaar en dag AH-zegels en lever tegenwoordig de volle boekjes zo'n 2 x per jaar in.
    Voorheen woonde ik bij een Plus in de buurt, waar ik de meeste boodschappen deed, incl. spaarzegels. Deze leveren veel meer op dan die van AH. € 4,00 plakken en € 6,00 retour. Tegen zo'n rendement kan AH niet op en op zich vind ik de Plus niet duurder dan AH.
    Toen wij dit jaar een nieuwe caravan kochten, kregen we van mijn schoonmoeder een vol AH-boekje cadeau om boodschappen te doen voor het kamperen. 't Is dus ook een leuk cadeau-idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja , Ik spaar sinds een paar jaar. Echt je koopt niet meer boodschappen.
    Ik gebruik de boekjes als ze vol zijn voor extra's.
    Zoals cadeautjes of iets wat ik nodig heb maar niet heb ingecalculeerd.
    Meestal iets leuks. Iets voor de kleinkinderen .
    Het gaat ongemerkt. Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik spaar ook. Ik scheur steeds 5 zegels voor een heel rijtje af. Die plak ik voor in het boekje. En de "losse" zegels plak ik achterin. Zo is soms ineens "onverwacht" snel het boekje vol. Wij gebruiken het t liefst voor een extraatje maar soms komt het heel goed uit als boodschappengeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik spaar sinds mei ongeveer. Bij de jumbo en AH. Ik kom vaker bij de AH, maar haal niet alles daar. Meer bij de Dirk. Het gaat dus niet heel snel, maar dat geeft niet. Ik spaar hiermee voor de meivakantie 2018. Ik ben benieuwd hoe jij de AH zo voordelig "ziet". Goedkoper dan de Aldi ook?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Basic is inderdaad vaak goedkoper dan Aldi, al is het centenwerk. Bijv. bananen koop ik bij AH in zak 5 voor 99 cent, maar soms zitten er 6 in. Bij Aldi betaal je 99 cent/kg, dus even duur ongeveer. Bloem is 35 cent bij allebei, melk 79 cent bij allebei, perssinaasappels 2,75 per 2 kg ongeveer (fluctueert nogal), diepvriesgroente ongeveer gelijk, aanbiedingen wisselen, kaas ongeveer even duur, enz. Aldi is voor mij geen 6% goedkoper, dus loont het om bij AH boodschappen incl. koopzegels te doen :). Het zal afhangen van wat je wekelijks koopt, maar mijn ervaring is dat AH echt goedkoop is voor mij...

      Verwijderen
  21. Ik spaar al hele tijd zegels.. geleerd van me moeder.. onbewust spaar je flink wat. Ik heb mezelf wel een doel gesteld.. ik spaar een jaar en dan kijk ik hoeveel ik er vol heb.. ik spaar zowel jumbo als plus als Albert Heijn.. zitten alle drie in de buurt en ligt er aan wat ze in de aanbieding hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goed bezig hoor! Ik vind de AH ook echt niet duur, of ik koop gewoon goedkope dingen, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik koop alles bij de Plus, dichtbij en een fijne winkel met aardig personeel. De zegeltjes brengen giga veel op. 4 euro gespaard en 6 euro ontvangen. De zegels kosten 2 cent. Dus 200 zegels per kaart. Maarrrr.. als je geen Plus dichtbij hebt en er kilometers voor moet rijden is het een ander verhaal

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik kom vrijwel nooit bij AH. Vind ik geen prettige winkel, ga altijd naar de poiesz, krijg je gratis zegels,vol boekje € 2,50. Ik koop geen extra boodschappen. En ik krijg 10% koring omdat mijn dochter er een bijbaantje heeft naast haar studie.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ken het systeem niet. Zou je wat meer uitleg kunnen geven hoe dat in zijn werk gaat? Is dat in de AH in Nederland? Of ook in België?
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja wij sparen ook de zegels van Appie.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Grappig, ik ben naar aanleiding van een overzicht (ik denk bij Sjoukje, maar weet het niet meer zeker) ook (weer) begonnen met koopzegels. Bijzonder he, dat als een onderwerp aangesneden wordt, dat het een sneeuwbaleffect lijkt te hebben! Ik ga sparen voor leuke extra's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik spaar ook al jaren de zegels van de Appie :) Zoals je zegt je hebt veel meer "rente" dan dat je het op een spaarrekening zet.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je kunt ook bij hoogvliet kopen, daar spaar je iedere maand voor gratis producten, geen koopzegels - maar gewoon zegels achterop
    Kassabon. Dat levert nog meer op als Albert heijn

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wanneer je te weinig zegels denkt ontvangen te hebben en weet wanneer of bij welke kassa, kan je dit bij de service balie van appie aangeven. Zij maken 1 x per maand balans op en zo kreeg ik alsnog mijn 10 te weinig gekregen zegels. Ik kwam er thuis achter en dacht dat ik het dan niet meer kon bewijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik spaar kooppunten bij de hoogvliet,lekker makkelijk en je hoeft niks te plakken.
    Loopt lekker snel op .Je kan het uit laten betalen of gratis boodschappen doen .

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Spaar ze ook al jaren. Als de boodschappen duurder uitvallen, neem ik ze gewoon een keer niet. Nu boekje aan het sparen voor een reis naar Kenia met onze dochter. Gaat ongemerkt. Ik bewaar ze altijd voor de vakantie of kerstperiode

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wij sparen jumbo zegels sinds 2016, niet alle boodschappen doen we daar maar ongemerkt spaar je best snel een leuk bedrag bij elkaar. We hadden geen speciaal doel maar vorig jaar gingen onze beide dochters naar de middelbare en hadden daarvoor een laptop nodig. Toen hebben we de boekjes ingeleverd en zo was er nog maar een kleine extra bijdrage nodig. We zijn weer opnieuw begonnen en sparen vrolijk verder tot we weer een doel hebben om het in te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen