Pagina's

dinsdag 4 juli 2017

Recept - Milkshake met zomerfruit

Het recept van de bananenmilkshake werd enthousiast ontvangen, dus ik maakte er nog 1. Deze keer met zomerfruit. 


Je hebt nodig:
- 250 ml melk
- Ong. 250 ml vanilleroomijs
- 125 gram zomerfruit (ik gebruikte dus een half pakje diepvriesfruit)

Deze keer maakte ik het bij wijze van proef met de staafmixer. Melk en ijs in de beker:

De helft van het doosje fruit erbij (op de gok, ik heb het niet gewogen):

Schenk het in glazen:

Leg er wat fruit los bovenop voordat je het opdient (mooiste is als je het de kans hebt gegeven te ontdooien, dan zit er geen ijs meer aan je framboos ;))...

Drink smakelijk!

Deze keer was het iets duurder dan een euro, nl. zomerfruit 75 cent, melk 20 cent en ijs 25 cent. Dus 1,20 voor deze 3 milkshakes. 

Ik ga nog eens verder experimenteren met kwark ofzo :)... Met de staafmixer ging prima! Zelf vond ik het zoet genoeg, maar ik kan me voorstellen als je een zoetekauw bent dat je er suiker doorheen wilt. Deze is van zichzelf minder zoet dan de bananenmilkshake.

Welke shake-combinatie moet ik echt geprobeerd hebben :)?? Ik ben benieuwd ;)... 

15 opmerkingen:

  1. Het ziet er verrukkelijk uit! En een staafmixer heb ik warempel! Dus dit kan ik proberen na te maken!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prima shakes. Lekker ook. Ik zou echt niet weten welke shakes je nog meer moet proberen.
    De zwarte bessen zijn bijna klaar om geplukt te worden. Al het zachte fruit komt in aanmerking.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee, eens kijken waar ik dat hier in de buurt kan vinden :)!

      Verwijderen
  3. De bosbessen zijn weer rijp. Binnenkort een lekker bakje plukken. Daarna de bramen en ik heb weer een heerlijk voorraadje in de vriezer. Gezond en gratis.
    grt. Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmmm dat ziet er lekker uit !
    Misschien kan het met Griekse Yogurt.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi,Dat ziet er heerlijk uit wij hebben zondag ook zo'n heerlijke shake met bosvruchten gehad. Bosvruchten en een banaan scheut yoghurt ijs en melk was onze combinatie. (ik weeg het nooit af) Om het iets zoeter te maken heb ik de banaan toe gevoegd ipv suiker.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed idee van die bosvruchten!
    Ik maak altijd ijs van ingevroren overrijpe bananen met een flinke scheut sojamelk (die van de aldi vind ik het lekkerst). Na het blenderb doe ik er stukjes pecannoten in en ik strooi er nog wat stukjes peccannoot overheen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gisteren had ik aardbeien op de markt 3 euro voor 1,5 kilo, de helft was overrijp en moest dus snel op. Ik heb ze schoongemaakt en samen met 2 zakjes vanillesuiker met de staafmixer gemalen. dit in ijsvormpjes 11 stuks. Ze zijn heerlijk en gezond. Voor voor ongeveer 1.50 heb ik nu dus 11 gezonde ijsjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ipv vanillesuiker kun je ook kokoswater doen. Nog gezonder.:D

      En ook bij de bosruchtenvariant; gewoon een banaan uit de vriezer (in stukken gesneden in de vriezer doen). half doosje fruit erbij en 3 flinke eetlepels kwark of griekse yoghurt! Heerlijk. Bij ons een van de favoriete toetjes en gezonder dan vrijwel alle toetjes in de winkel!

      Verwijderen
    2. Wauw klinkt goed! Een spotprijsje hoor voor die ijsjes, goed idee!

      Verwijderen