Pagina's

dinsdag 11 september 2018

Family-time: Koekjes bakken

Christilène kreeg voor haar verjaardag speltmeel en figuurtjes om koekjes te bakken. Steeds kwam er niet van, maar in de vakantie is het een geweldig moment om zoiets te doen... 

Samen met Peter maakte ze koekjes. Van alles wat qua figuurtjes en lekkers. Lekker havermout en chocolade erbij, wat rozijnen, mjammie...

Een 5, hartje, vlaggenlijn, blaadje van een boom en een rondje: 

Peter maakte koekjes met een twist. Hij legde de rol even in de diepvriezer en kon het daarna makkelijker snijden en de koekjes liepen minimaal uit. Misschien ook een handige tip voor jullie:


De dag ervoor had Christilène een mooi servetje gekregen, maar niet gebruikt. Ik vroeg haar of ze misschien wat koekjes over had voor een alleenstaande buurman. Dat had ze wel, dus hup; in haar mooie servetje met een touwtje eromheen en we zijn het gaan brengen. 

We proberen hierin echt de kinderen bij te brengen om te delen met mensen die het minder hebben, mensen die alleen zijn, mensen die dit soort dingen niet zo snel voor zichzelf maken, enz. Of gewoon zomaar, want hoe fijn is het om te delen :)? Koekjes zijn altijd wel goed, maar bijv. recent had ik verse pompoensoep gemaakt. Toen had ik wat mensen gevraagd of ze ervan hielden, omdat niet ieder ervan gediend is. Inderdaad wilde de 1 het wel, de ander hield er niet van. Ik heb beloofd weer eens iets anders te maken, maar ik heb liever dat mensen het eerlijk zeggen dan dat ze zeggen dat ze het lusten en het door het toilet spoelen...

Op zoek naar meer lekkere recepten?

Kijk hier eens voor lekkere ideeën in eerdere blogs:

Iemand nog lekkere koekjes- of broodrecepten voor speltmeel/speltbloem? Liefst niet te moeilijk ;)... Alvast bedankt!

2 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er gezellig uit!
    Wat vond de buurman er van?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee als verjaardagskado! Ik bak altijd honing-kaneel koekjes van speltmeel. 175 gr speltmeel, halve theelepel bakpoeder, 2 theelepels kaneelpoeder, 100 gram honing en 100 gram zonnebloemolie. Alles in een kom, mixen met deeghaken. Oven op 170. Je kunt hoopjes maken, ik maak en grote plak, die ik later in stukjes snijd. 10 tot 15 minuten in de oven.Is echt zo klaar, en hier vinden ze t super lekker! Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen